harry73
Jag tänkte att bilen kunde fixa den flytten lätt själv (utan basebollträ eller andra bilägare)
Parkera på franskt sätt
 
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
För att flytta alla andra bilar som står ivägen när jag ska fickparkera såklart.. räcker oftast med några dm extra åt varje håll - så går det smidigt.. och det fixar man ju lätt med ett basebollträ! ;)

.. oftast om bilens/bilarnas ägare är i närheten.. så blir det ju tomt ganska fort om man står där med ett basebollträ... - inga problem att fickparkera då .. alls :p
Då är det ju både bättre o lättare att parkera som en vän till mig som bor i Stockholm gjorde för många år sedan.
Han hittade en trång fickparkering o började backa in väldigt fint o försiktigt.
När han var precis vid den bakre bilen backade han, mycket försiktigt, mot kofångaren o puttade bilen lite bakåt. Sedan lade han om ratten o gjorde samma med bilen framför.
Till sist hade han puttat in sin bil snyggt o fint i p-fickan.
När han gick emot hojtade jag typ;
-Akta, du kör emot!
-Det är ingen fara, sade han.
-Det är det kofångaren är till för.:dizzy:
Jag får tillägga att det var på den tiden lackade kofångare var ovanliga utan de var rejäla o tålde det säkert bättre.
Han hade en Saab, o deras kofångare var ju rejäla, typ som 240.
 
harry73
K knipo skrev:
Då är det ju både bättre o lättare att parkera som en vän till mig som bor i Stockholm gjorde för många år sedan.
Så har jag också gjort
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
harry73
K knipo skrev:
Då är det ju både bättre o lättare att parkera som en vän till mig som bor i Stockholm gjorde för många år sedan.
Han hittade en trång fickparkering o började backa in väldigt fint o försiktigt.
När han var precis vid den bakre bilen backade han, mycket försiktigt, mot kofångaren o puttade bilen lite bakåt. Sedan lade han om ratten o gjorde samma med bilen framför.
Till sist hade han puttat in sin bil snyggt o fint i p-fickan.
När han gick emot hojtade jag typ;
-Akta, du kör emot!
-Det är ingen fara, sade han.
-Det är det kofångaren är till för.:dizzy:
Jag får tillägga att det var på den tiden lackade kofångare var ovanliga utan de var rejäla o tålde det säkert bättre.
Han hade en Saab, o deras kofångare var ju rejäla, typ som 240.
Hur är det med korttidsminnet?
 
  • Gilla
  • Haha
t230victor och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Hur är det med korttidsminnet?
Mycket märkligt!
Inlägget skickades blott en gång, men kom in två, på olika tider.
Skyller på aJfånen.
 
harry73
K knipo skrev:
Mycket märkligt!
Inlägget skickades blott en gång, men kom in två, på olika tider.
Skyller på aJfånen.
Men tar du bort det extra inlägget, är mitt skämt inte roligt längre
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Då är det ju både bättre o lättare att parkera som en vän till mig som bor i Stockholm gjorde för många år sedan.
Han hittade en trång fickparkering o började backa in väldigt fint o försiktigt.
När han var precis vid den bakre bilen backade han, mycket försiktigt, mot kofångaren o puttade bilen lite bakåt. Sedan lade han om ratten o gjorde samma med bilen framför.
Till sist hade han puttat in sin bil snyggt o fint i p-fickan.
När han gick emot hojtade jag typ;
-Akta, du kör emot!
-Det är ingen fara, sade han.
-Det är det kofångaren är till för.:dizzy:
Jag får tillägga att det var på den tiden lackade kofångare var ovanliga utan de var rejäla o tålde det säkert bättre.
Han hade en Saab, o deras kofångare var ju rejäla, typ som 240.
I usa är det ganska vanligt.. att flytta bilen framför/bakom lite..

.. men jag bevittnade det själv i Malmö för ett par år sedan och kan inte alls säga att det var en snäll puttning! Blev så paff så jag liksom tog mig inte för o gå ut o fråga va fan hen pysslade med !

Blev uppenbara märken på andra bilen och personen som parkera lämnade ingen lapp .. bara gick - och sprang typ in på nån kiosk/pizzeria i fem min och så åkte den igen :surprised: kvar stod den andra bilen med buckla och jag som fortfarande inte smält vad hen gjorde..

.. funderar fortfarande om det för är nått ”normalt” för storstäder.. :thinking:
 
harry73
Jag parkerade i en trång ficka i Malmö och kom väldig nära en annan bil (men nuddade den inte) Ut sprang någon ur en kvarterskrog som undrade vad jag höll på med och om jag krockade. Efter visuell kontroll gick hon misstänksam in igen.
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Man i ruta skjorta ser fundersam ut, text om kopplingen mellan kaffe och sömn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
fubar och 9 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag parkerade i en trång ficka i Malmö och kom väldig nära en annan bil (men nuddade den inte) Ut sprang någon ur en kvarterskrog som undrade vad jag höll på med och om jag krockade. Efter visuell kontroll gick hon misstänksam in igen.
Hade hänt förut där alltså... ska vakta noga nästa gång jag måste parkera i Malmö!
 
Animerade pastaskämt: makaroner med ansikten och pratbubbla "IMPASTA!" på rosa bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Man som pekar och ler med text som gör ett skämt om kostnaden för ett tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
viklar03 och 9 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
[media]
Lol, en kass ordvits utökad till över 4 minuter som egentligen inte ens är roligt.
Det är humor.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag tänkte att bilen kunde fixa den flytten lätt själv (utan basebollträ eller andra bilägare)
Parkera på franskt sätt
[media]
Fick mig att tänk på denna:

Bankdirektören parkerar sin dyra Mercedes på gatan utanför lokala ica-buriken och går in för att handla.
Undertiden kommer två raggarbilar och pakerar framför och bakom så tätt att Mercan inte kommer ut.
Då bankdirektören kommer ut ber han snällt raggarna att flytta på sina bilar så att han kan köra därifrån.
Raggarna bara skrattar och säger
"Vi är raggare, det är så här vi gör"
Bankdirektören blir besviken men säger att ha förstår och stoppar in varorna i bilen.
Sen sätter han sig i bilen och startar den.
Trycker in kopplingen och lägger in 1:an, varvar upp och släpper kopplingen så Mercan brakar med stor kraft in i raggarbilen framför.
Raggarna står chockade och förstummade.
Sen lägger bankdirektören in backen och samma sak mot raggarbilen bakom.
Raggarna skriker
"VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED???!!!"
Bankdirektören svarar:
"Jag är bankdirektör, det är så här jag gör"
Och kör sen därifrån
 
  • Gilla
  • Haha
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
Lille Kalle är så ledsen när pappa gått hemifrån på morgonen och mamma frågar:
- Varför är du så ledsen?
- Jag får aldrig följa med pappa och klättra i det där sammanträdet han sitter i hela dagarna!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.