Kunde lika gärna varit öltråden och på allvar…
 
Flaska av Dugges Banana Toffee Chocolate Imperial Stout mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öl ska man alltid ta på fullt allvar!
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
A
Tecknad groda iklädd byggkläder håller i en pensel och en färgburk.
 
  • Gilla
znitz och 2 till
  • Laddar…
A
Lista över skäl till varför kvinnor och män onanerar, humoristiskt presenterad med kontrast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
Såg detta idag vid ett nybygge i området, uppsatt av byggfirman.

Notera att det finns ingen ”andra sidan” att gå på
 
  • Skylt som leder fotgängare till "andra sidan" vid avstängd byggarbetsplats, ingen alternativ väg synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
"Andra sidan" betyder alltid andra sidan skylten och eventuell avspärrning.
 
Nog för att Australien är stort …

Nyhetsankare på TV rapporterar med texten "Australia building fence at Slovenian border" på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 7 till
  • Laddar…
S
Beda och August hade fått barn. Beda sitter och ammar barnet och mjölken sprutar åt alla håll ur hennes enorma barm.
Då kommer August in och får se detta och utbrister:
Hade du haft fyra av dom du har två av så hade vi inte behövt ha någon ko.
Beda svarade:
Hade du haft två utav den du bara har en av, så hade vi inte behövt ha någon dräng.
 
  • Haha
  • Gilla
Fadai och 8 till
  • Laddar…
j.f.s
 
  • Gilla
  • Haha
martin43 och 6 till
  • Laddar…
S
En trådsmal tjej kommer gående på en väg. Hon möter två killlar, varvid den ene häver ur sig till tjejen:

Om man har sex med dig så är risken stor att drulen går rätt igenom, eftersom du är så smal.

Ingen fara, sa tjejen. Hålet går snett uppåt.

Denna anekdot har inget med ätstörningar, kroppskonstitutioner att göra eller avser att förlöjliga elker kritisera det kvinnliga könet. För er som kommer att spy galla och omtolka till nuvarande genusnormer och patriarkala förtryck och inte förstår poängen, så är poängen att tjejen inte var svarslös inför ett påhopp av det grövre slaget. Hon kunde med andra ord "ta" för sig. En modern nutida tjej som inte vek ner sig utan tryckte tillbaka. Ett kvinnligt föredöme i akt och mening.

Ni som trots detta vill gnälla och spy galla på mig, ödsla inte energi på det. Dra något gammalt över er och försvinn in i er perfekta värld där humor och glädje lyser med sin frånvaro. Er kritik struntar jag fullkomligt i.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
martin43 och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Du struntar i kritik men slänger in ett långt försvarstal, utifall att..

Så länge det inte är frågan om övergrepp har jag inga större problem att se det som humor, utan försvarstal skulle jag inte ha brytt mig om den här historien alls.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
En blind man kommer in på en brädgård i den lilla staden och frågar om han kan få tala med förmannen. När förmannen kommer fram säger den blinde:
– Goddag, jag undrar om Ni har något ledigt arbete åt mig?

– Men Ni är ju blind, då kan ni ju inte arbeta åt mig?

– Jodå, säger mannen. Jag kan känna igen vilket trästycke som helst bara genom att lukta på det, och dessutom säga hur stort det är.

Förmannen ser tvivlande ut och säger att det måste han se innan han tror på det, så han hämtar en tvåmeters björk från en brädhög och håller upp under mannens näsa.
– Björk, två meter, säger den blinde direkt.

– Oj,det var inte illa, säger förmannen, hämtar en bit ek 8×8 tum från en annan hög och håller upp framför mannens näsa.

– Ek, 8×8 tum, säger mannen.

Förmannen, som nu är väldigt imponerad tänker att nu ska jag sätta dit honom iallafall, så han ber sin sekreterare komma ned till dem. När hon står där viskar förmannen att hon ska klä av sig och ställa sig framför den blinde. Den blinde luktar noga uppifrån och ned och säger sedan:
– Det här var en svår en, kan du vända på plankan?

Förmannen vinkar åt sekreteraren att vända på sig och den blinde luktar noga på andra sidan också. Till sist säger han:
– Ja, jag är inte helt säker, men kan det vara nån gammal bräda från en skithusdörr på en räktrålare?
 
  • Haha
  • Gilla
swe.jocke och 1 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
"Andra sidan" betyder alltid andra sidan skylten och eventuell avspärrning.
Har inte "andra sidan" med döden att göra?
:surprised:
 
S Stego1 skrev:
Ingen fara, sa tjejen. Hålet går snett uppåt.
Men är hon riktigt kortväxt kanske det blir problem ändå? :thinking::thinking::thinking:
 
Två kvinnor i en konversation utomhus med pratbubblor som innehåller text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.