T-dog T-dog skrev:
Tack!

Armaturen är från Tapwell och ska se ut så här när det är klart

[bild]
Tack för svar. (Fan va dyrt :p) Har du dräneringsrör för boxen eller hur tätar "vredplattan" mot boxen?
 
Det är en enkel täting i plattan som ska hålla tätt antar jag, sedan är det skvaller rör i boxen med utlopp vid sidan av duschen. Men visst är badrumsrenovering ett konstant tillstånd att blöda pengar...
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
T-dog T-dog skrev:
Work in progress

[bild]
Sjukt fräscht jobbat med allt!
Fråga, hur sätter du den typen av kakel i våg?
Och ska man använda speciella distanser för ett sånt kakel? (Jag ska kakla samma form på kaklet men vitt i ett kök nämligen).
 
Gryglas Gryglas skrev:
Sjukt fräscht jobbat med allt!
Fråga, hur sätter du den typen av kakel i våg?
Och ska man använda speciella distanser för ett sånt kakel? (Jag ska kakla samma form på kaklet men vitt i ett kök nämligen).
Jag ska inte försöka låtsas att jag har någon som helst aning, däremot vet jag att min duktiga plattsättare stod och hummade i ca 2h innan han började sätta kaklet. Sedan verkade det rätt pilligt att få till allting men han grejade det på en dag.
 
  • Gilla
  • Haha
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Fogat och klart

Nyfogade vita kakelplattor med stenmönster i ett hörn av ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nordinaren och 11 till
  • Laddar…
Snyggt! Vad heter kaklet?
 
Det är fiskfjälls mosaik i cararra marmor. Finns några olika tillverkare, bla Bricamate.
 
  • Gilla
Osclarsson
  • Laddar…
Vardagsjobb och trädgård som distraktionselement. En första antydan till allmän zenkänsla på plats ändå

En stor väggmålning av en våg ovanpå en vit byrå med skalformade mönster, mot en grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Samma mönster på skåpet, kul detalj!
 
  • Gilla
T-dog
  • Laddar…
El och vatten äntligen inkopplat!

Nyinstallerad badrumskommod med belysningsrund spegel och svart kran, på en vit marmorbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymonterad dusch med takduschhuvud och handdusch, kaklade väggar med fiskfjällsmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nordinaren och 8 till
  • Laddar…
Säger som Per Morberg: "Det här är bra" (y)
 
  • Gilla
T-dog
  • Laddar…
P
Det blir jäkligt snyggt, alltihopa, men hur lätt/svårt blir det att underhålla?
 
Var ser du utmaningen i underhåll? Mosaiken är väl som det är, men annars har jag försökt ha med den parametern i de olika valen som gjorts.
 
  • Gilla
Vgt och 1 till
  • Laddar…
P
Jag tänkte på vattenledningen mellan blandare och duschmunstycke.

Jag gillar f.ö. utanpåliggande vattenledningar. De är enklare att reparera när de fryser sönder. :cool:
 
Aha, då förstår jag. Den risken finns ju alltid såklart ☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.