Appendix Appendix skrev:
Ja jag har konstaterat att det blir köpa kalk på granngården.
25 kg räcker till 100 kvm. 69 kr/25kgsäck. Så ryggen är nog glad om man iaf testar köra ut några säckar :)
Oj, ska det ut så mycket kalk!
Kommer se ut som det snöat när det är utlagt.

Förstod som att det kan bränna gräset. Så det kanske kan vara bra att göra det i samband med regn eller bevattning
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
1,5 vecka sen?! Här får man torka varje dag om man vill slippa bli gul så fort man nuddar något. :sweat:
Kan ha något att göra med att vi köpt nytt hus ;)
 
Jagat bladlöss på körsbärsträdet. De verkar aldrig ta slut.
Så har jag förstås dragit upp några nävar ogräs ur gräsmattan också, det verkar heller aldrig ta slut.
 
  • Ledsen
Snigla
  • Laddar…
Ansat den ena vinstocken, så att den växer lite mer som jag önskar och inte " hej vilt", som den tydligen själv föredrar . Man måste ju visa vem det är som bestämmer ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Kan ha något att göra med att vi köpt nytt hus ;)
Ah... ja den tiden minns man. Nu 2,5 år senare sitter man mest och rullar tummarna. ;)
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Jord med avklippta växtstjälkar och småplantor, inga mördarsniglar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det gick vägen och nu verkar det som om mördarsniglarna är på väg att kapitulera:) Därför att jag inte ser några ikväll och igår kryllade det av dom vid den här tiden :D
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Idag har vi varit på handelsträdgården och jag skulle köpa EN perenn, inget mer. Kom därifrån med två perenner och ett helt "lock" med sommarblommor. Igen. Jag är en svag människa.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag kämpar på, där en till och en till... Och helt plötsligt har man spenderat en halvtimme på maskrosjakt :whistle:
[bild] [bild]
Ibland undrar jag var maken tog vägen när han skulle gå ut till frysen och hämta nått..

.. det kan ta alltifrån 5 min till en timme - då har han gått förbi en maskros o börjat rycka.. sen kan han inte riktigt sluta haha
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Gräsklipparen tvärdog igår, poof :oops::( har funkat klockrent länge nu (stiga åkgräsklippare).. djungeln växer på grr.. känns som den växt en dm över natten ”bara för att”..

Blommor redo för plantering i en korg: vit, blå och gul lobelia samt rosa vitpetunior i en trädgårdskärra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått hem lite blommor som ska planteras i jord.. o hängas upp!

Färgglad ampel med blommor upphängd mot trävägg och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en färgglad ampel.. hoppas den tar sig!

Närbild på blommande liljekonvaljer med saftiga gröna blad och vita blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Liljekonvaljerna blommar för fullt..

Nationaldagstårta med svensk flagga och gul marsipanros, firande av bröllopsdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Firat bröllopsdag med nationaldagstårta.. :love: god var den iaf!
 
  • Gilla
  • Älska
KristinaRT och 9 till
  • Laddar…
Visa bilaga 521490
Snigla Snigla skrev:
Gräsklipparen tvärdog igår, poof :oops::( har funkat klockrent länge nu (stiga åkgräsklippare).. djungeln växer på grr.. känns som den växt en dm över natten ”bara för att”..

[bild]
Fått hem lite blommor som ska planteras i jord.. o hängas upp!

[bild]
Blev en färgglad ampel.. hoppas den tar sig!

[bild]
Liljekonvaljerna blommar för fullt..

[bild]
Firat bröllopsdag med nationaldagstårta.. :love: god var den iaf!
De där rosavita petuniorna hade jag förra året. Blev magiska! Tills jag reste på semester i 12 dagar under solperioden och min älskade granne (som inte har EN ENDA blomma på tomten) skulle vattna och vattnade en gång. En gång. :crysmile: De repade sig inte helt, men bättre än man kunde tro när man såg dem och jag gråtit färdigt. ;)
Livfulla rosavita petunior i blomkorg med gröna blad, i solskenet, återhämtande efter otillräcklig vattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ja jag har konstaterat att det blir köpa kalk på granngården.
25 kg räcker till 100 kvm. 69 kr/25kgsäck. Så ryggen är nog glad om man iaf testar köra ut några säckar :)
Ja, hmm. Jag har mycket kalkrik lerjord och ett av mina kompostfack med uppåt en kubikmeter maskrosor, från bara några hundra kvadratmeter gräsmatta, vill nog hävda att maskrosor inte bryr sig nämnvärt. Och mitt smeknamn på en åkerplätt strax utanför tomten är ”maskrosängen”…
 
Friserat häcken.
Trädäck med möbler och nyligen klippt häck i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Igår rensade jag, lite halvhjärtat, kirskål och lagade middag av dem :love:
Grön och frodig kirskål som växer vilt, använd i matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ogräddad paj med kirskål, tomat, fetaost och oliver redo för ugnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fräser kirsen med lök och lägger i förgräddat pajskal. Ovanpå det, tomater som en gillar, fetaost och oliver. 3 ägg + 3 dl mjölk ihopvispas och hälls över allt. Ca 25 minuter i ugn 200 grader.
Gott! Som spenat.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Jag har inte vågat testa detta ännu, trots att jag har kirskål så jag skulle kunna göda hela Sverige och en bit av Norge också. En dag kanske jag gör det!
 
  • Älska
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag har inte vågat testa detta ännu, trots att jag har kirskål så jag skulle kunna göda hela Sverige och en bit av Norge också. En dag kanske jag gör det!
Sälj det, dyrt. Eller självplock kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.