Målat en omgång på dörren och fodret till hönshuset nu på morgonkvisten. Bra torkväder för linoljefärg.
Ny målad gul dörr med diamantformat fönster på ett rött hönshus, omgiven av vitt dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fredrikabc och 10 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Målat en omgång på dörren och fodret till hönshuset nu på morgonkvisten. Bra torkväder för linoljefärg.
[bild]
Aldrig fel med guldockra på en dörr! (y)
 
  • Gilla
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Målat en omgång på dörren och fodret till hönshuset nu på morgonkvisten. Bra torkväder för linoljefärg.
[bild]
Det betyder att det borde vara bra målaväder här med.. (har funderat när bästa tiden är..)
 
Snigla Snigla skrev:
Det betyder att det borde vara bra målaväder här med.. (har funderat när bästa tiden är..)
Vet egentligen inte ifall det är optimalt med 27 grader varmt men det torkar bra (y)
 
Tog en sväng med penseln på vårt minsta hus.
Blev guldocker där med.
Ett litet lekstuga målat i rött med gula dörr och fönsterkarmar, placerad bland gröna buskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 9 till
  • Laddar…
Karlia
Guldockra är fint! Funderar på om jag inte skulle kunna ha det någonstans. Har stolpe jag ska måla om i tråkigt vitt..
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Düsseldorff
surris surris skrev:
Redo med att börja med frisen runt om (y)
[bild]
Hmm... Påminner en aning om mitt badrum. :p
 
  • Badrum med gröna kakelväggar, vit fristående badkar, rund spegel och mönstrat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Började med bärlina och skruvregel
 
  • Påbörjat bygge av trätrall med bärlinor och skruvreglar på en stenlagd grund vid en tegelvilla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 7 till
  • Laddar…
Avslutade lite småprojekt som legat över mig.
För att avsluta dagen i soffan, i pergolan.
Blick uppåt genom en röd träpergolas takbjälkar mot gröna lövträdskronor och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Älskar att titta upp i trädkronorna.
 
  • Gilla
Mark0 och 9 till
  • Laddar…
Helgen tillbringades med att ta bort golvet i hallen, jämna ut och sedan lägga tillbaka det. Visst blev det bättre, men inte blev det bra som gubben sade i visan. Sedan byggde jag en bur i hönsnät åt jordgubbslådan.
 
  • Gilla
Fredrikabc och 1 till
  • Laddar…
Uterum med glasväggar, trädgårdsslang på slangvinda vid stenmur och vattenkanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen fått ut utevattnet efter att uterummet byggdes ifjol. Nu går det att både fylla vatten från kranen på muren och rulla ut slang.
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Fått upp lite renoveringstapet iaf.
Sen då hela vardagsrummet fått upp dem , så får vi se om det blir tapeter eller bara måla...
Tapeter kan ju vara snyggt... men priserna .. huga!
Frågan är om tapeter är värd priskillnaden mot att bara måla, vad tycker ni ? Vardagsrum under renovering med nyuppsatt renoveringstapet på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Priserna på färg är ju inget man direkt skrattar åt heller. Fick mig dock att börja reflektera över kvm priset för målat kontra tapetserat. Sen är frågan om vilket som är minst arbete att få till färdig yta.
 
A Anderscurl skrev:
Priserna på färg är ju inget man direkt skrattar åt heller. Fick mig dock att börja reflektera över kvm priset för målat kontra tapetserat. Sen är frågan om vilket som är minst arbete att få till färdig yta.
färg
yta ca 30 kvm
säg 20kvm / 10 L
10 Liter färg ca 600kr -> 3600 kr (två varv med färg)

Tapeter
8 rullar a 600kr = 4800:-
tapetlim 5L burk ca 160kr/st behöver 3st ~ 500kr
totalt 5300:-

Så man sparar nästan 2000
men tror du har rätt , frågan man bör ställa sig är vilket som är minst arbete....hmmmm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.