9/10, och då har jag aldrig använt en motorsåg :thinking:
 
A
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 11 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Fast som deltids-skogshuggare vore det väl illa annars.

/Andreas
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 21 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Teoretiska kunskaper är inte samma som att vara kunnig
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 24 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 38 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Hoppsan! Nu blev jag förvånad, och chansade inte något :)
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 37 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Hade blivit förvånad över annat resultat som professionell huggare en tid i ungdomen och ägare av litet skog numera. De verkligt luriga sakerna går inte att ställa textfrågor på, det handlar om känsla för fysik och dynamiska förlopp, riskbedömning, veta när man ska avstå eller begära hjälp.
 
  • Gilla
Pippi Viktualia och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 59 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Som skogsägare skulle jag skämmas om jag missade detta. Jag tyckte att riktskäret var en aning för stort på en av bilderna, men det kan vara vinkeln på bilden. Det borde ha funnits en fråga om säkra hörnet eller användning av kilar.
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 74 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Det var ju väl att jag inte var sämre än dig @mattiasp
Men det säger kanske mer om frågorna än om mig. ;)
 
harry73
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
 
harry73
jac jac skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 74 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

Det var ju väl att jag inte var sämre än dig @mattiasp
Men det säger kanske mer om frågorna än om mig. ;)
Nu vet jag vem jag ska fråga ner jag vill ta ner ett träd.
 
  • Haha
jac
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 80 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"
Vilken tur att man kommit ihåg, det man pluggat på innan man " småjobbat" i skogen och på fritidshustomten.
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
A
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 81 andra personer som har gjort quizet "Kan du fälla träd?"

inte bör ha varselkläder, utan MÅSTE ha enligt lag.

16 år gäller vid utbildning av såg..
Kan inte fälla ensam om andra står bredvid och kan inte utbilda sig om man inte får köra ensam.. Så inom branschen säger man alltid 16 år under utbildning.. luring..

vidare.. 2 personer får fälla samma träd men det är bara en som får såga. den andra får deltaga vid fällningen men båda måste isåfall ha behörighet för sågen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.