Jodå har 5 st , 2 inomhus om dom vill och 3 som bor i stallet.
Sinus, Arcus, Milli,Micro och Minus
Två rödvita katter på en trätrall framför blomkrukor och en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre katter som ligger tätt ihop på en blommig filt, tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 13 till
  • Laddar…
Nu spinner Katten. :love: Vad det än var som felades honom så verkar han helt återställd nu.
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
[bild]

hur vanligt är det att katter dreglar mycket?
min katt dreglar mycket om man kliar på honom
Min katt dreglar när vi myser och kelar. Jag har hört att vissa katter bara spinner, andra bara dreglar och de flesta gör både och när de mår bra och trivs med livet. :)
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Min katt dreglar när vi myser och kelar. Jag har hört att vissa katter bara spinner, andra bara dreglar och de flesta gör både och när de mår bra och trivs med livet. :)
ok...tyvärr är han inte kvar i livet
 
  • Ledsen
Appendix och 3 till
  • Laddar…
B
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hej alla kattälskare!
Nu är det dags att delta i Agrias kattparad.
Lägg ut en taggad kattbild, så går 10:- till vården av hemlösa katter:
[länk]
[länk]
Skulle det inte dokumenteras i helgen som var?
 
  • Wow
dicliff
  • Laddar…
B breakman skrev:
Skulle det inte dokumenteras i helgen som var?
Ajajaj, ja jag ser det nu, du har rätt!
Min fru lade upp en bild igår = sista dagen (som vanligt :cool: )
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Men snälla försööök och hänga med...:)
man kan ju ändå skänka pengar till valfri org, det har jag gjort trots att jag ibland jagar katter med vattenslang hemma:)
https://kattinorr.se/
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Nu spinner Katten. :love: Vad det än var som felades honom så verkar han helt återställd nu.
Vad skönt :heart:(y)
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
J
Alltså... dag 3 som utekatt och jag saknar katten :cry: är ju van vid att ha en gosig, glad, busig och verbal katt hemma hela tiden. Nu är han ju borta hela dagen med lite korta besök för en kram då och då... hoppas verkligen att det är väldigt mycket nyhetens behag i detta annars ångrar jag verkligen att vi släppte ut honom. Han verkar ju glad dock...
Vit katt med GPS-halsband sitter på en trädgren nära ett rött skjul omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: såg på gpsen att han var på grannens tomt, gick ut och skakade på godispåsen så kom han springande. Nu får han vara inne över natten för tvångsgos :crysmile::love::heart:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Alltså... dag 3 som utekatt och jag saknar katten :cry: är ju van vid att ha en gosig, glad, busig och verbal katt hemma hela tiden. Nu är han ju borta hela dagen med lite korta besök för en kram då och då... hoppas verkligen att det är väldigt mycket nyhetens behag i detta annars ångrar jag verkligen att vi släppte ut honom. Han verkar ju glad dock...
[bild]
Vår katt, nu mer kallad Katten, är ute i inhägnad trädgård hela dagarna när det är ok väder. Då kommer han inte in förrän vid 19-tiden på kvällen. (förutom att han tittar till oss lite och äter då och då.) Då får vi lite gos och sen sover han ju hos oss hela natten så klart.

På landet måste vi nu bygga en provisorisk inhägnad har vi insett för Katten menar att de inte är samma sak att vara på inhägnad veranda och ute en stund i koppel som att få gå omkring själv. Han blir inte glad när han inte får gå ut. Sa han... ;)

De blir helt enkelt glada av att vara ute.

(men vi tillämpar inhägnad. Upplevelsen av att smyga, rulla sig i jorden och klättra etc är nog dock den samma.)
 
  • Gilla
  • Älska
Igen och 6 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Vår katt, nu mer kallad Katten, är ute i inhägnad trädgård hela dagarna när det är ok väder. Då kommer han inte in förrän vid 19-tiden på kvällen. (förutom att han tittar till oss lite och äter då och då.) Då får vi lite gos och sen sover han ju hos oss hela natten så klart.

På landet måste vi nu bygga en provisorisk inhägnad har vi insett för Katten menar att de inte är samma sak att vara på inhägnad veranda och ute en stund i koppel som att få gå omkring själv. Han blir inte glad när han inte får gå ut. Sa han... ;)

De blir helt enkelt glada av att vara ute.

(men vi tillämpar inhägnad. Upplevelsen av att smyga, rulla sig i jorden och klättra etc är nog dock den samma.)
Här verkar någonting ha hänt senaste dagarna. Omvänd dygnsrytm, skrikande på nätterna och för första gången sen han kom till oss har han inte sovit i vår säng!!! Han har blivit tonåring över en helg. Jag tror vi får tillämpa utegångsförbud efter kl 20... risken är dock payback med nattligt skrik.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Jiji och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Liten vit kattunge med gråa fläckar som vilar på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Drygt en vecka kvar nu!
 
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Alltså... dag 3 som utekatt och jag saknar katten :cry: är ju van vid att ha en gosig, glad, busig och verbal katt hemma hela tiden. Nu är han ju borta hela dagen med lite korta besök för en kram då och då... hoppas verkligen att det är väldigt mycket nyhetens behag i detta annars ångrar jag verkligen att vi släppte ut honom. Han verkar ju glad dock...
[bild]

Edit: såg på gpsen att han var på grannens tomt, gick ut och skakade på godispåsen så kom han springande. Nu får han vara inne över natten för tvångsgos :crysmile::love::heart:
Svea 11 år är ute max två timmar, sedan håller hon sig inne.

Signe 2.5 är ute så mycket hon bara kan. Hon har grannar att hälsa på, träd som luktar oemotståndligt 100m härifrån, möss att jaga. Henne försöker jag begränsa vad gäller uteliv. Men jag kan inte ta ifrån henne det helt och hållet, hon ser så lycklig ut när hon är ute.

Innätat är en bra idé om det går att genomföra.

Vad har du för gps? De jag tittat på har verkat så stora och klumpig för en katt på 3.5 kg.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Svea 11 år är ute max två timmar, sedan håller hon sig inne.

Signe 2.5 är ute så mycket hon bara kan. Hon har grannar att hälsa på, träd som luktar oemotståndligt 100m härifrån, möss att jaga. Henne försöker jag begränsa vad gäller uteliv. Men jag kan inte ta ifrån henne det helt och hållet, hon ser så lycklig ut när hon är ute.

Innätat är en bra idé om det går att genomföra.

Vad har du för gps? De jag tittat på har verkat så stora och klumpig för en katt på 3.5 kg.
Ja, man märker att han är glad när han är ute... men var inte beredd på att det skulle gå så snabbt. Vi tänkte ju att han skulle vara försiktig initialt och vara hemma mer då han är väldigt folkkär, men tydligen gillar han frihet mer än oss :sweat:
Jag undrar om man kan näta in då han redan fått smak på världen. Tomten känns lite suboptimal för det med. Katten är ju glad nu... men jag vill kasta boll med honom.

Tail it
https://www.tailit.com/pet/

Den verkar måttligt exakt. Ingen historik heller, utan endast live/senaste uppdateringen som syns. Enligt deras egen hemsida minst på marknaden. Katten var besvärad av denna i 5 minuter, nu bryr han sig inte alls. Större hade nog inte gått. Han väger 3,8 kg ca. I detta fallet är storlek prio över bästa funktionalitet.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.