Karlia
Håller tummarna här också att allt går bra och att det är något bagatellartat.

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Håller tummarna här också att allt går bra och att det är något bagatellartat.
Jag tänker att han kanske ätit en tusenfoting tex, de är ju lite giftiga. Inte farligt giftiga men säkert tillräckligt för att en liten katt ska bli lite illamående. Han äter visserligen men han kan ju må lite illa för det.
Nu tycker jag att han dräglar mindre. Det blir inte blött där han ligger.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Det låter bra. Ät inte tusenfotingar!

• Gilla
  • Haha
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Någon som vill in.

Orangevit katt som tittar in genom ett fönster utomhus med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orangevit långhårig katt tittar in genom ett fönster, med trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det låter bra. Ät inte tusenfotingar!
Blodprovet såg bra ut, ingen lever eller njurpåverkan.
Dreglandet har avtagit men inte helt upphört.
Vi avvaktar.

• Älska
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
J
Nu kom kattluckan. Ska bara monteras och så ska gps:en komma, sen blir han nog upphovsmakare till en tråd om kattvandalism :oops: Försöker lära att honom hitta i närområdet nu, vilket medfört att han fått smak på utelivet och gärna står och skriker länge och högt vid dörren... :sweat:

Kattongen var godkänd (y)

Katt sitter i en kartong bredvid en nyinköpt kattlucka, med förpackning synlig.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag tänker att han kanske ätit en tusenfoting tex, de är ju lite giftiga. Inte farligt giftiga men säkert tillräckligt för att en liten katt ska bli lite illamående. Han äter visserligen men han kan ju må lite illa för det.
Nu tycker jag att han dräglar mindre. Det blir inte blött där han ligger.
Vår katt blev förgiftad efter att ha burit in en padda i huset. Hon kom upp i soffan och satte sig och bara stirrade rakt fram samtidigt som hon började drägla. Dräglandet pågick i drygt en timme tills hon helt eller nästan slutat. Paddan hittade vi under matbordet och skickade ut i trädgården oskadd.
https://firstvet.com/sv/artiklar/sommarens-faror-for-katter

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jonas_123 Jonas_123 skrev:
Vår katt blev förgiftad efter att ha burit in en padda i huset. Hon kom upp i soffan och satte sig och bara stirrade rakt fram samtidigt som hon började drägla. Dräglandet pågick i drygt en timme tills hon helt eller nästan slutat. Paddan hittade vi under matbordet och skickade ut i trädgården oskadd.
[länk]
Jo Kattens kompis Bruna Hunden försöker äta paddor lite då och då. Men han har aldrig dräglat ett helt dygn av det. Och här i vår trädgård i stan finns inga paddor. Trädgården är inhägnad så Katten kan inte gå utanför. Om han skulle fått i sig något eller slickat på ngt (inga frätskador i munnen heller) så kan jag inte begripa var det kommit ifrån.
Inte heller verkar det ha fastnat något i svaljet, eller mjuka gommen, eller nosen. Det hela är mystiskt.

Dreglandet har upphört men han har ff väldigt mycket saliv.

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Microkatten Microkatten skrev:
Nu vet jag inte hur de lyckades fånga, bära (släpa?) och ta in genom kattluckan, men in kom de med en kanin nästan lika stor som de själva:

[bild]

Snart kommer de väl in med en ko....:rolleyes:
Ditt inlägg väcker reaktioner. Och visst är det märkligt, när Svea drar in byten får jag blandade känslor - äckel, sorg och stolthet. Det är inte många gånger man får alla de känslorna på samma gång.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dreglandet har upphört men han har ff väldigt mycket saliv.[/QUOTE]

Är han rabiesvaccinnerad?:oops::cry::surprised::sweat::worried:

• Haha
Jiji
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Dreglandet har upphört men han har ff väldigt mycket saliv.
Är han rabiesvaccinnerad?:oops::cry::surprised::sweat::worried:[/QUOTE]
Om han varit utekatt hade jag kanske blivit en smula oroad... :rofl:
med alla smuggelhundar som finns nu kan man ju inte veta säkert vilka sjukdomar som finns men nu är han ju bara ute i vår inhägnade trädgård.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Karlia Karlia skrev:
Ditt inlägg väcker reaktioner. Och visst är det märkligt, när Svea drar in byten får jag blandade känslor - äckel, sorg och stolthet. Det är inte många gånger man får alla de känslorna på samma gång.
Ja så är det, även möss är oerhört söta och det är inte så roligt att torka upp resterna. Men några kaniner eller harar har aldrig dykt upp förr.

Om katterna själva lyckades fånga kaninen, om den var sjuk/skadad eller om de bara släpade in en redan död kanin vet vi inte. Även katterna verkade vara förvånade då de inte som brukligt ljudligt annonserade sin jaktlycka när de kom in med kaninen.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Även katterna verkade vara förvånade då de inte som brukligt ljudligt annonserade sin jaktlycka när de kom in med kaninen.
Måste vara lite som att gå ut och meta abborre och komma hem med en haj. :surprised:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Microkatten
Ja, så var det säkert! Antingen skriker man av upphetsning eller blir stum av förvåning! :D

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
"vadå inga katter i skåpet. Nu förstår jag inte vad du menar." Svart katt sittandes i ett öppet köksskåp på en ugnsplåt omgiven av köksartiklar.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Fadai och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.