1 064 194 läst · 12 850 svar
1064k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Jag tänker att han kanske ätit en tusenfoting tex, de är ju lite giftiga. Inte farligt giftiga men säkert tillräckligt för att en liten katt ska bli lite illamående. Han äter visserligen men han kan ju må lite illa för det.Karlia skrev:
Nu tycker jag att han dräglar mindre. Det blir inte blött där han ligger.
Nu kom kattluckan. Ska bara monteras och så ska gps:en komma, sen blir han nog upphovsmakare till en tråd om kattvandalism Försöker lära att honom hitta i närområdet nu, vilket medfört att han fått smak på utelivet och gärna står och skriker länge och högt vid dörren...
Kattongen var godkänd
Kattongen var godkänd
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vår katt blev förgiftad efter att ha burit in en padda i huset. Hon kom upp i soffan och satte sig och bara stirrade rakt fram samtidigt som hon började drägla. Dräglandet pågick i drygt en timme tills hon helt eller nästan slutat. Paddan hittade vi under matbordet och skickade ut i trädgården oskadd.Jiji skrev:
https://firstvet.com/sv/artiklar/sommarens-faror-for-katter
Jo Kattens kompis Bruna Hunden försöker äta paddor lite då och då. Men han har aldrig dräglat ett helt dygn av det. Och här i vår trädgård i stan finns inga paddor. Trädgården är inhägnad så Katten kan inte gå utanför. Om han skulle fått i sig något eller slickat på ngt (inga frätskador i munnen heller) så kan jag inte begripa var det kommit ifrån.Jonas_123 skrev:Vår katt blev förgiftad efter att ha burit in en padda i huset. Hon kom upp i soffan och satte sig och bara stirrade rakt fram samtidigt som hon började drägla. Dräglandet pågick i drygt en timme tills hon helt eller nästan slutat. Paddan hittade vi under matbordet och skickade ut i trädgården oskadd.
[länk]
Inte heller verkar det ha fastnat något i svaljet, eller mjuka gommen, eller nosen. Det hela är mystiskt.
Dreglandet har upphört men han har ff väldigt mycket saliv.
Ditt inlägg väcker reaktioner. Och visst är det märkligt, när Svea drar in byten får jag blandade känslor - äckel, sorg och stolthet. Det är inte många gånger man får alla de känslorna på samma gång.Microkatten skrev:
Är han rabiesvaccinnerad?[/QUOTE]D dicliff skrev:
Om han varit utekatt hade jag kanske blivit en smula oroad...
med alla smuggelhundar som finns nu kan man ju inte veta säkert vilka sjukdomar som finns men nu är han ju bara ute i vår inhägnade trädgård.
Ja så är det, även möss är oerhört söta och det är inte så roligt att torka upp resterna. Men några kaniner eller harar har aldrig dykt upp förr.Karlia skrev:
Om katterna själva lyckades fånga kaninen, om den var sjuk/skadad eller om de bara släpade in en redan död kanin vet vi inte. Även katterna verkade vara förvånade då de inte som brukligt ljudligt annonserade sin jaktlycka när de kom in med kaninen.