Jag fick min Automower 305 installerad i Onsdags på torsdag när jag kom hem efter jobbet var maskinen trasig hjulmotorfel vänster tror jag det stod.

Fredag morgon lämnar jag in den, och efter viss diskussion fick jag en ny.

Fredag eftermiddag installerar jag den nya i basen. Allt går bra. Lördag morgon hjulmotorfel vänster felet kommer alltså även på nästa maskin. Jag har ingen svår tomt, inte ens enligt installatören. Maskinerna har användas enligt instruktion det lilla jag använt dem. Det måste vara fabrikfel.

Vad är det frågan om?! Vad är Husqvarna för jäkla mög, har de ingen kvalitets kontroll. Hur fungerar era och har någon upplevt samma problem.
 
  • Gilla
Ingegerd andersson
  • Laddar…
A
T t0to04 skrev:
Jag fick min Automower 305 installerad i Onsdags på torsdag när jag kom hem efter jobbet var maskinen trasig hjulmotorfel vänster tror jag det stod.

Fredag morgon lämnar jag in den, och efter viss diskussion fick jag en ny.

Fredag eftermiddag installerar jag den nya i basen. Allt går bra. Lördag morgon hjulmotorfel vänster felet kommer alltså även på nästa maskin. Jag har ingen svår tomt, inte ens enligt installatören. Maskinerna har användas enligt instruktion det lilla jag använt dem. Det måste vara fabrikfel.

Vad är det frågan om?! Vad är Husqvarna för jäkla mög, har de ingen kvalitets kontroll. Hur fungerar era och har någon upplevt samma problem.
Hva har ju programvara för att felsöka dessa.
Sedan så är det bara att ringa till serviceavdelningen för en återförsäljare för att få stöd... tillgång till data över felaktiga maskiner mm..
 
T t0to04 skrev:
torsdag
som jag förstod så är det moderkortet som behöver bytas. Enligt återförsäljaren,
 
Känner för att häva köpet och köpa gardena eller stiga.
 
A
T t0to04 skrev:
som jag förstod så är det moderkortet som behöver bytas. Enligt återförsäljaren,
Ja men detta görs ju på garantin..
Inget som du behöver krångla med...

Hva kan ju bara ge dig en ny maskin lika lätt..
gardena ägs av Hva... Så det är ingen skillnad.. stiga skulle jag inte välja...
 
Maskintok skrev:
Ja men detta görs ju på garantin..
Inget som du behöver krångla med...

Hva kan ju bara ge dig en ny maskin lika lätt..
gardena ägs av Hva... Så det är ingen skillnad.. stiga skulle jag inte välja...
Jag skulle behöva vänta 3 veckor pga brist på delar. Och därför hävdade jag att jag borde få en ny maskin vilket jag fick. Och nu har alltså även den gått sönder med samma fel. Efter enbart 24 h användning.

varför inte stiga?
 
A
T t0to04 skrev:
Jag skulle behöva vänta 3 veckor pga brist på delar. Och därför hävdade jag att jag borde få en ny maskin vilket jag fick. Och nu har alltså även den gått sönder med samma fel. Efter enbart 24 h användning.

varför inte stiga?
stiga är Kina grejer och har kvantitet istället för kvalitet på agendan.
Ungefär som Hva har börjat med...

moderkort kan de plocka från annan klippare och Hva betalar arbetet..
Inga problem..
Ska även gå att programmera om moderkortet.
 
  • Gilla
Obsolete
  • Laddar…
A
annars så får hva ge dig en större modell till bättre pris..
 
Maskintok skrev:
annars så får hva ge dig en större modell till bättre pris..
Maskintok skrev:
stiga är Kina grejer och har kvantitet istället för kvalitet på agendan.
Ungefär som Hva har börjat med...

moderkort kan de plocka från annan klippare och Hva betalar arbetet..
Inga problem..
Ska även gå att programmera om moderkortet.

Jag föreslog att de skulle ta ett moderkort från en annan maskin, men fick till svar att de INTE kunde garantera att felet inte återkommer.
De ville beställa ett nytt kort som Husqvarna tydligen hade löst detta kända problem. Jag tyckte det kändes orimligt att vänta tre veckor när jag nyss köpt en ny maskin.
Jag frågade varför inte alla maskiner säljstoppas om det nu är sådana problem. Och svaret från åf var att Husqvarna inte säger att korten ska bytas i förebyggande syfte.

Så jag tror just nu mitt ända alternativ är att vänta 3 veckor på reparation. Vilket gör att Husqvarna sjunker rejält i mina ögon. Eftersom de säljer en produkt som de vet har stora problem. Känner mig lurad, man köper en sådan produkt för att få mindre jobb inte mer.
 
A
T t0to04 skrev:
Jag föreslog att de skulle ta ett moderkort från en annan maskin, men fick till svar att de INTE kunde garantera att felet inte återkommer.
De ville beställa ett nytt kort som Husqvarna tydligen hade löst detta kända problem. Jag tyckte det kändes orimligt att vänta tre veckor när jag nyss köpt en ny maskin.
Jag frågade varför inte alla maskiner säljstoppas om det nu är sådana problem. Och svaret från åf var att Husqvarna inte säger att korten ska bytas i förebyggande syfte.

Så jag tror just nu mitt ända alternativ är att vänta 3 veckor på reparation. Vilket gör att Husqvarna sjunker rejält i mina ögon. Eftersom de säljer en produkt som de vet har stora problem. Känner mig lurad, man köper en sådan produkt för att få mindre jobb inte mer.
Det var bland det dummaste svar jag hört från en återförsäljare.
Jag har själv sålt jonsered i 16 år.
Och man byter tills man hittar ett som fungerar, eller så byter man maskin.. Eller så ger man kanon pris på en lite större..
Detta är lösbart inom 1-2 dagar.. oavsett
 
Tydligen är det komponentfel på en serie huvudkort. Att byta till en ny maskin kan innebära att man får en klippare med samma fel.
Skulle säga att avvakta tills nya kort når ut i serviceledet eller lämna tillbaka maskinen och köp något annat.
 
A
E etompau skrev:
Tydligen är det komponentfel på en serie huvudkort. Att byta till en ny maskin kan innebära att man får en klippare med samma fel.
Skulle säga att avvakta tills nya kort når ut i serviceledet eller lämna tillbaka maskinen och köp något annat.
Eftersom Hva anser att vissa maskiner kan fungera så är deras lösning att fortsätta att byta maskin eller kort från annan maskin.
Här är det upp till säljaren att sätta press...
genom att mer eller mindre ge bort en annan maskin. och låta Hva betala för detta..
 
Finns det någon klippare som har högre kundnöjdhet?

Eller är Husqvarna i topp, trotts uppenbara brister i kvaliteten.
 
T t0to04 skrev:
Jag föreslog att de skulle ta ett moderkort från en annan maskin, men fick till svar att de INTE kunde garantera att felet inte återkommer.
De ville beställa ett nytt kort som Husqvarna tydligen hade löst detta kända problem. Jag tyckte det kändes orimligt att vänta tre veckor när jag nyss köpt en ny maskin.
Jag frågade varför inte alla maskiner säljstoppas om det nu är sådana problem. Och svaret från åf var att Husqvarna inte säger att korten ska bytas i förebyggande syfte.

Så jag tror just nu mitt ända alternativ är att vänta 3 veckor på reparation. Vilket gör att Husqvarna sjunker rejält i mina ögon. Eftersom de säljer en produkt som de vet har stora problem. Känner mig lurad, man köper en sådan produkt för att få mindre jobb inte mer.
Hej!
Har du fått någon uppdatering angående detta?
Jag fick samma problem med min i helgen. Installerades förra veckan och nu är det hjulmotorproblem på höger sida. Har du fått någon kompensation?
 
P p.bergholm skrev:
Hej!
Har du fått någon uppdatering angående detta?
Jag fick samma problem med min i helgen. Installerades förra veckan och nu är det hjulmotorproblem på höger sida. Har du fått någon kompensation?
Hej, min maskin har varit på reparation i nio dagar. Fick tillbaka den idag och de har bytt huvudkort. Maskinen fungerar just nu. Dock så fungerar inte autoconnect@home längre. Får meddelande ”automower connect ej tillgänglig kontakta din återförsäljare. -.-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.