@Daniel_N, fantastiskt fin urna! Är det till Soya? (Du behöver självklart inte svara om det inte känns ok?)

Vackert arbete.
//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
@Daniel_N, fantastiskt fin urna! Är det till Soya? (Du behöver självklart inte svara om det inte känns ok?)

Vackert arbete.
//Ronnie
tack Ronnie! Ja det är det.
 
  • Älska
Pysslarn
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Urna i ask och valnöt. Tack till @Ola C för hjälp m fotografering!

[bild] [bild]
Och med det inlägget kan vi stänga tråden för ingen kommer våga lägga upp något mer… Grymt snygg!

Det står att du är en youtuber bredvid ditt namn, lägger du upp videos på ditt snickrande? I så fall får du slänga ut en länk.

Jag fick lite deja vu-känsla när jag såg urnan, kan jag ha sett den på reddit tro?

På tal om reddit så vill jag tipsa om https://www.reddit.com/r/woodworking/ ifall man vill få lite inspiration eller helt enkelt se snygga alster. För de som inte är vana med reddit kan man sortera på de med högst röster för att se de bästa/roligaste/häftigaste/whatever projekten. https://www.reddit.com/r/woodworking/top/?t=all

S
jälv brukar jag använda den sidan för att ställa dumma frågor, ganska ofta får jag väldigt bra svar inom ett fåtal minuter.

Får man prestationsångest kan man kolla på https://www.reddit.com/r/BeginnerWoodWorking/ istället, där är det i alla fall oftast lite mer realistiska projekt för sådana som mig.

Här är mitt senaste projekt. På håll tycker jag faktiskt den ser riktigt bra ut även om proportionerna känns aningens off. Men tittar man på den lite närmare så…

Hemmagjord trälykta med belyst innerdel och ben, placerad på trägolv bredvid svart golvlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemsnickrad trälykta med upplyst vit skärm på ett bord bredvid en svart golvlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ivp och 13 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Och med det inlägget kan vi stänga tråden för ingen kommer våga lägga upp något mer… Grymt snygg!

Det står att du är en youtuber bredvid ditt namn, lägger du upp videos på ditt snickrande? I så fall får du slänga ut en länk.

Jag fick lite deja vu-känsla när jag såg urnan, kan jag ha sett den på reddit tro?
Kul att du gillade! Jag har inte visat den på Reddit, dock på Facebook i Swedish Woodworkers.

Finns på YouTube på byggahus kanal tex här:
och med egen kanal här:
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Här är mitt senaste projekt. På håll tycker jag faktiskt den ser riktigt bra ut även om proportionerna känns aningens off. Men tittar man på den lite närmare så…
Ser jäkla bra ut! Gjorde du efter nå ritningar? Vore kul att testa på något liknande själv så småningom :)
 
T TriNitro skrev:
Ser jäkla bra ut! Gjorde du efter nå ritningar? Vore kul att testa på något liknande själv så småningom :)
Tack :)

Använde ingen ritning men hade sett ett par youtubefilmer där de byggt liknande lampor så jag tog inspiration därifrån.

För inspiration kan du söka efter exempelvis ”shoji lamp” eller ”kumiko lamp”. Om jag minns rätt så är shoji en träram som täcks av papper. De klassiska mönster som sätts i ramen kallas kumiko.

Man kan göra enkla mönster som jag gjorde eller lite mer avancerade som vissa av dessa: https://www.etsy.com/market/shoji_lamp
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Jag har gjort en pizzaspade.

Den skall bli en sommarpresent, tillsammans med en ugn från Ooni, till föräldrarna. Vi har ju missat några jular och födelsedagar nu, men hoppas att man kan få se dom nu till sommaren. Jag ser fram emot en riktigt fin pizzasommar!! Förhoppningsvis går det bra att göra nan och libabröd m.m. i ugnen också.

Hemgjord träpizzaspade mot tegelvägg, bredvid trästol och krukväxt på veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord pizzaspade av trä ligger på köksbänk bredvid en ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 14 till
  • Laddar…
När man hittar 20stycken sådana här under stugan... 4400x295x20.. :cool:


Stapel med långa träplywoodplankor under en stuga, med synliga måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En träplank med stämplingar som indikerar mätningar och produktinformation, delvis dold av skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
amatörsmurf och 4 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
När man hittar 20stycken sådana här under stugan... 4400x295x20.. :cool:


[bild] [bild]
Domino, lim, dyckert och ett par svordomarna. ”Planteringstrappan” väntar nu bara på att limmet torkar...

En träplanteringstrappa under konstruktion, väntar på att lim torkar, står på en trädäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 7 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Domino, lim, dyckert och ett par svordomarna. ”Planteringstrappan” väntar nu bara på att limmet torkar...

[bild]
Rappt jobbat!

Du får lägga till "assembled in sweden"
 
  • Haha
TechChad och 1 till
  • Laddar…
S snuttekudden skrev:
Jag har gjort en pizzaspade.

Den skall bli en sommarpresent, tillsammans med en ugn från Ooni, till föräldrarna. Vi har ju missat några jular och födelsedagar nu, men hoppas att man kan få se dom nu till sommaren. Jag ser fram emot en riktigt fin pizzasommar!! Förhoppningsvis går det bra att göra nan och libabröd m.m. i ugnen också.

[bild]

[bild]
Snyggt!
 
Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt!
Tackar
 
Frun är gravid och vill sitta ned fötterna i poolen, så slängde ihop en "poolstol" av överblivna reglar på några timmar.
Blev väldigt bekväm faktiskt, får nog bygga en till mig själv också
Hemmagjord trästol designad för att sitta vid poolkanten på en träterrass i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Eaum och 31 till
  • Laddar…
Mitt första bänkbygge och första projekt i ek. Tänkt som betalning för eken. Blev mer bekväm än jag tänkt mig.
 
  • Hemsnickrad trädgårdsbänk i ek på grusig mark i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 34 till
  • Laddar…
D Dannep2019 skrev:
Mitt första bänkbygge och första projekt i ek. Tänkt som betalning för eken. Blev mer bekväm än jag tänkt mig.
Välkommen till forumet.

Vill du "köpa" en ek av mig?;)
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.