Håll in resetknappen och starta enheten. Den ska nu starta i resetläge. Man ska nu kunna koppla in en kabel i någon kopparport och få länk på den. Får man inte det så är det fel på hårdvaran. Om det inte fungerar med en annan strömadapter så finns det inte så mycket man kan göra som slutanvändare.
 
M merbanan skrev:
Håll in resetknappen och starta enheten. Den ska nu starta i resetläge. Man ska nu kunna koppla in en kabel i någon kopparport och få länk på den. Får man inte det så är det fel på hårdvaran. Om det inte fungerar med en annan strömadapter så finns det inte så mycket man kan göra som slutanvändare.
Höll i resetknappen och startade den. PWR lyser fast rött men ingen reaktion på samtliga portar
 
Jag har upplevt samma sak, fel anmäl och de kommer och byter boxen.
 
S sune73 skrev:
Jag har upplevt samma sak, fel anmäl och de kommer och byter boxen.
Har även köpt en ny sån här box billigt via tradera. Tänkte om de händer igen har man en tillfällig lösning!
Tjänsteleverantör är uppdaterad och har skickat vidare felanmälan.
 
Bara att felanmäla. Hårdvarufel, inget man kan gör något åt utan microlödningsutrustning. Din största utmaning nu är att övertyga supporten att skicka ut en ny enhet.
 
M merbanan skrev:
Bara att felanmäla. Hårdvarufel, inget man kan gör något åt utan microlödningsutrustning. Din största utmaning nu är att övertyga supporten att skicka ut en ny enhet.
Därav beställde jag en egen omvandlare. Förväntar mig motstånd hela vägen såsom de blir i många liknande lägen. Ingen vill erkänna sig ha fel.
 
Intendo switcharna kan ha olika programvara beroende av operatör, så den du köpt är inte säkert den fungerar.
Även Telia och Telenor använder samma men med egna programanpassningar. Om IP-Only kör med någon egen programvara vet jag inte, men det har säkert någon annan koll på här i tråden.
 
A AndersS skrev:
Intendo switcharna kan ha olika programvara beroende av operatör, så den du köpt är inte säkert den fungerar.
Även Telia och Telenor använder samma men med egna programanpassningar. Om IP-Only kör med någon egen programvara vet jag inte, men det har säkert någon annan koll på här i tråden.
Vi får se vad som händer
 
Hur gammal är installationen? Beroende på avtal så kan det bli så att man får betala för den nya själv om garantier gått ut. Man brukar behöva serviceavtal om de bara ska komma och byta saker.
 
Robin Å Robin Å skrev:
Vi får se vad som händer
Vissa operatörer har koll på medieomvandlarens mac-adress (din Intendo med SFP) och kan även se det via sina managementsystem, kan då se om du bytt att satt dit en som de inte levererat.
Vet inte hur IP-Onlys rutiner är.
Så vill du slippa strul ska du felanmäla, precis som du fått info, om till din tjänsteleverantör A3 och gjort.
 
A AndersS skrev:
Vissa operatörer har koll på medieomvandlarens mac-adress (din Intendo med SFP) och kan även se det via sina managementsystem, kan då se om du bytt att satt dit en som de inte levererat.
Vet inte hur IP-Onlys rutiner är.
Så vill du slippa strul ska du felanmäla, precis som du fått info, om till din tjänsteleverantör A3 och gjort.
Jo nä de är ju ingen ide att ha en annan när gubben väl anländer. Den jag införskaffar kommer vara framtida backup (om de vill sig) mellan felanmälan och tekniker, var tanken.
 
Fick burken jag köpte från tradera idag. Funkade finfint. Har inte vart med om förr at Lan portarna bara slutat fungera men allt är väl möjligt
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.