Hej Har fått en leverans Vittinge taktegel, tycker att en av pallarna med datum 21-01 hade mycket bulor i varierande storlek. Någon som märkt samma problem ?
pannor märkta 20-41 var ganska ok, men jämfört med äldre pannor från 96 var dessa oxo buliga.

skrev till Monier men dom hävdar att det är naturliga variationer.
 
  • Närbild av Vittinge taktegel visar bulor i plattorna monterade på en takkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju onekligen lite tråkigt ut. Har Vittinge t11, lagt förra våren. Inte en bula.
Visa bilaga 515669
 
  • Nyinstallerat tegeltak Vittinge t11 utan synliga skador eller bulor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lill72 Lill72 skrev:
Ser ju onekligen lite tråkigt ut. Har Vittinge t11, lagt förra våren. Inte en bula.
[media]
precis , så där ska det se ut slätt o vackert.
 
Vi har också T11 och inga bulor som du. Lades för något år sedan.
 
När jag la så visade det sig att det fanns håligheter i pannorna på ett sätt som inte finns på äldre pannor. Jag gissar att det är relativt ytliga blåsor i dessa pannor. De verkar inte ha alls samma kvalité som det var på tegel förr. Lite surt när det verkar som att man bytt till sämre pannor än de som låg där.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Tog ner pannorna o returnerade dessa till Bauhause , hittade andra med 20-41 märkning hur fina som helst,
Måste blivit fel vid l tillverkningen när 21-01 gjordes. Hittade även pannor med 21-02 som hade bulor.
så ni som tänker köpa pannor nu se upp med datumen på tillverkningen av dessa.
 
Kvalitén på pannorna verkar inte vara helt jämn. På mitt tag kan man tydligt se vilka pannor som kommer från vilken pall efter regn. Då har de ändå legat i nästan 3år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.