Status
Tråden går ej att kommentera.
A
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Du lurar dina arbetskamrater som är med i facket också. Du får ta del av kakan när det är löneförhöjning på deras bekostnad. Inte bara pamparna som roffar åt sig.
hela systemet med detta är för att gynna andra och skinna vissa.

Jag hade kollektivavtal med skog och trä.
Men när jag införde halva arbetsdagar på fredagar och 9 timmar under föregående dagar så blev det ett jäkla liv.. Men inte på de anställda.. va konstigt.. :thinking::D

När de hade mer än 1 mil från min verkstad att åka ut till skiftet så fick de räkna arbetstid från första milen.
när jag kom ut och bjöd på kaffe och fika så var det inte på deras lediga tid utan på deras betalda tid..

allt detta blev det ett jäkla liv om från facket..
Varför? jo då skulle väl alla ha det så... :cool:
Den som körde firmabilen fick slippa skruva på servicen, då de andra gjorde detta åt honom. alla hade samma lön och när det blev fråga om löneförhandling så var det oftast annat de ville ha än lön..
Inga problem...
 
  • Gilla
  • Älska
Lassiter och 2 till
  • Laddar…
A
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Du ska inte ens driva företag. ;):rofl:

Att du inga anställda har beror inte på att du inga vill ha utan snarare på att du inga får
Åh fan.. det var mer än jag visste.. har många som frågar men varför ska jag ha anställda när bolagen som jag ska jobba åt isåfall för att få tillräckligt med jobb sänker ersättningen så att det inte går ihop?

vi har alla olika verkligheter min är att man hellre tar in firmor med utländsk arbetskraft än svensk arbetskraft.. varje gång står dessa och säger att svenskarna inte klarar av jobbet. stämmer inte.
Men de vill ha betalt i Sverige inte i Thailand... Utan skyddsnät.. :cool:
 
A
skoge skoge skrev:
skulle hellre jobba åt maskintok än en arbetsgivare som sitter i knät på facket
Du har ju jobbat i livet inte fått saker genom Los glada löften.. :rofl:
 
Maskintok skrev:
Åh fan.. det var mer än jag visste.. har många som frågar men varför ska jag ha anställda när bolagen som jag ska jobba åt isåfall för att få tillräckligt med jobb sänker ersättningen så att det inte går ihop?

vi har alla olika verkligheter min är att man hellre tar in firmor med utländsk arbetskraft än svensk arbetskraft.. varje gång står dessa och säger att svenskarna inte klarar av jobbet. stämmer inte.
Men de vill ha betalt i Sverige inte i Thailand... Utan skyddsnät.. :cool:
ja branschen är åt helvete...enda anledningen är ju att det blir billigare med utländsk personal
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Hörs tydligt att du är företagare
klart som tusan jag är det..
Skulle jag hellre suttit i kläm hos facket?
aldrig... :rofl:
 
A
skoge skoge skrev:
ja branschen är åt helvete...enda anledningen är ju att det blir billigare med utländsk personal
njo och att man kan plocka in dessa genom utländska firmor så blir skatten i hemlandet...
 
Maskintok skrev:
Du har ju jobbat i livet inte fått saker genom Los glada löften.. :rofl:
sant,gör man ett bra jobb är det inga problem att få högre lön än vad SDAP:s stödorginisation lovar

det mest komiska jag varit med om var när jag hade bättre villkor än de som var med i facket

högre lön,sjukförsäkring betald av chefen och min arbetstid lades enligt mina villkor
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
njo och att man kan plocka in dessa genom utländska firmor så blir skatten i hemlandet...
Många som gör allt för att undvika att betala skatter har ändå inget problem att nyttja det staten förser oss med.
Din verksamhet skull falla platt utan ett vägnät, utan lantmäteriets karteringar osv.

Tillhär du dom som tycker det är ok att nyttja saker som man till varje pris försöker undvika att betala för?
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
Jag undrar fortfarande vad folk menar när dom skriver att ”hantverkare åker dyra fina bilar”. Är det vw transporter eller caddy som är för fin? Eller Berlingo, jumpy. Jag vilka bilar är för dyra och för fina och vilka bilar är tillåtna enligt konsument att komma med?
 
  • Gilla
toyboy och 1 till
  • Laddar…
A
E eleson skrev:
Många som gör allt för att undvika att betala skatter har ändå inget problem att nyttja det staten förser oss med.
Din verksamhet skull falla platt utan ett vägnät, utan lantmäteriets karteringar osv.

Tillhär du dom som tycker det är ok att nyttja saker som man till varje pris försöker undvika att betala för?
Nä det gör jag inte.
Varför skulle jag försöka att smita undan?
utan intäkter för staten så minskar möjligheten för tillgänglighet mm.
Jag som företagare måste betala in mina avgifter och skatter annars så fallerar systemet, sedan att jag inte tycker om systemet är en annan sak.

"betala och se glad ut" brukar man säga.
Men ingen tvingar dig att se glad ut, eller hur? :rofl:
 
A
Krille-72 Krille-72 skrev:
Jag undrar fortfarande vad folk menar när dom skriver att ”hantverkare åker dyra fina bilar”. Är det vw transporter eller caddy som är för fin? Eller Berlingo, jumpy. Jag vilka bilar är för dyra och för fina och vilka bilar är tillåtna enligt konsument att komma med?
vw jetta från 1984:rofl:
man har fått för sig att hantverkare tar ut extra summor för att kunna sko sig och ha status bilar... sanningen är att den enda som skor sig på någon är staten..
 
A
skoge skoge skrev:
sant,gör man ett bra jobb är det inga problem att få högre lön än vad SDAP:s stödorginisation lovar
Nä man kan få riktigt bra förmåner bara man är lojal och skötsam.
(y)
 
A
skoge skoge skrev:
skulle hellre jobba åt maskintok än en arbetsgivare som sitter i knät på facket
Vad hade du valt?

9- 10 Tim 4 dagar i veckan.
sluta klockan 11-12 på fredagen?
eller jobba 8 Tim och sluta klockan 16-17 på fredagen?

mina gubbar valde första alternativet alla dagar i veckan.
företaget dvs jag tvättade deras kläder varje fredag, bytte utrustning mm.
filade deras klingor som de stensågat så de skulle slippa lägg ner tid på detta, för det sänker moralen..
var det jobbiga jobb så fick de extra raster, inget som jag tjafsade om.

2 sågar per gubbe.
25L Alkylat per gubbe i veckan.
4 klingor per gubbe.
4 omgångar kläder inkl regnkläder.
rastkoja med toalett.

vet ni vad jag krävde tillbaka?
att man dök upp och jobbade, inget annat..
Men enligt vissa här så är och var det för tuffa krav:cool::crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Sittställning och 2 till
  • Laddar…
apotekarnes
S Stego1 skrev:
Skulle Löfven klara att sätra lister tror du? Han klarade ju inte svetskursen.
Du kanske ska hålla dig till fakta? Han avbröt utbildningen p.g.a. militärtjänstgöring. Efter det arbetate han på Hägglunds i Örnsköldsvik som just svetsare. Han hade knappast fått anställning om han inte kunde svetsa. Om han kan sätta lister låter vi däremot vara osagt.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
S
apotekarnes apotekarnes skrev:
Du kanske ska hålla dig till fakta? Han avbröt utbildningen p.g.a. militärtjänstgöring. Efter det arbetate han på Hägglunds i Örnsköldsvik som just svetsare. Han hade knappast fått anställning om han inte kunde svetsa. Om han kan sätta lister låter vi däremot vara osagt.
Jag råkar känna en som jobbat med honom på Hägglunds och han påstår det jag påstod. Han har aldrig sett Löfven svetsa. Han klarade dessutom inte svetsprovet enligt min kontakt. Kan vara lögn, men med herr Löfvens totala oduglighet som ombudsman på Metall och nu som statsminister visar mer mot min uppfattning. Löfven försvann in i facket snabbare än en gris blinkar och har med den gamla fina tekniken "tungan i rätt röv" tagit sig till sin nuvarande post. Tyvärr har han dessutom blåögda och okritiska väljare till hjälp också.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.