H Hellenbol skrev:
Ni byggkunniga, vet ni vad detta är? Känns inte som tapet?
[länk]
Det står ju, grått byggmaterial. Case closed. :crysmile:
 
hsd
Ligger i gruppen tapeter ;)
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det står ju, grått byggmaterial. Case closed. :crysmile:
Jag tror på Asbest...
 
Anledningen till de galna priserna (kanske påpekats innan?) är ju att de lägger ut allt dyrt och sänker det gradvis. Man betalar 10 kr per vara de försöker sälja, när jag gjorde det senast, så nettoeffekten av att lägga med en trasig mobilladdare blir att du själv förlorar 10 kr av din vinst och Tradera förpestas med en onödig annons i ett halvår. Lite fult, men hindrar kanske folk att använda det som ett alternativ till återvinningsstationen. Jag tror aldrig affärsidén kommer funka, men det är rätt smidigt om man har billiga begagnade kläder i hyffsat skick. Typ begagnade tröjor från HM. Då kanske du tjänar en tjuga per tröja. Dyra grejer ska man sälja själv och skräp är bättre att slänga.
 
Jag skickade in en säck med mestadels kläder i januari, och detta kom ut till försäljning förra veckan (19 veckors hanteringstid). Nästan hälften sorterades bort pga "smutsigt", "urtvättat" osv. Sjukt störigt, jag skickade saker i bra begagnat skick. Jag har köpt mycket från Sellpy senaste åren och har vid några tillfällen fått saker i "bra" skick som har varit smutsiga ellet trasiga bortom all igenkännlighet. De ska dock ha att de är snabba med att betala tillbaka hela summan plus frakt när man reklamerar. Och man behöver inte skicka tillbaka varan.
 
H Hellenbol skrev:
Ni byggkunniga, vet ni vad detta är? Känns inte som tapet?
[länk]
Kan det inte vara nån typ av remsa till tätskikt i badrum
 
  • Gilla
Linda Valfridsson
  • Laddar…
C
MultiMan MultiMan skrev:
@cpalm Numera går profiten före allt annat, så Tradera tjänar såklart en rejäl slant på att släppa in Sellpy.
Helt självklart är det inte att Tradera i slutänden tjänar på att översvämmas med annonser av extremt dålig kvalitet. Även om man har intäkter även för osålda objekt så ligger ju i andra vågskålen sajtens användbarhet och renommé.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Det finns egentligen bara TRE problem med Sellpy. Problem 1 är att Sellpy har noll koll på vad det är de säljer är värt och vanligtvis startar på ett extremt överpris. Och sedan vecka för vecka sänker priset tills de når bottenpriser. Och här kommer problem 2 in. Sellpy är sådan GIGANT när det gäller ex allt inom kläder och skor så slutpriserna blir löjligt låga.

Problem 3 är objektbeskrivningen som vanligtvis inte är mycket värd.

Så vad kan man alltså dra för lärdom av detta? Att sälja sina kläder och skor via Sellpy måste vara en SUPERFÖRLUST för den fd ägaren av massa kläder och skor. Vinnaren är naturligtvis den som köper de begagnade kläderna och skorna.

Kan man göra fynd om man söker begagnade kläder och skor i nyskick? Mitt svar är ett klockrent - JA!!!

Jag ska dra några exempel på objekt jag själv köpt som legat på 1% (EN PROCENT) av nypriset.

Btw, var det inte H&M som "investerade" 100 miljoner i Sellpy för något år sedan? :)
 
C
Immobil Immobil skrev:
Nja, de satsade "bara" 92 miljoner.
Vilka snåljåpar :rofl:
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Nu är det rea, bara 999:- [länk]


Edit: Deras priser är ju all over the place, från 8000:- - 125:- :crysmile:
[länk] skruvmejsel&categoryId=32&sortBy=HighestPrice
Vet inte om jag ska skratta eller gråta så du får en gilla.
Men att de inte själva fattar att om de inte får det sålt för 125kr, hur ska de då få det sålt för 8000kr(?!).

EDIT: Tycker att Sellpy fått auktioner om bakfoten, börja på noll istället så får de aktuellt värde direkt och slipper spamma sönder tradera.
 
  • Gilla
Sommartorparn och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Klentrogna, haven hopp! Sellpy har slagit sig samman med Electrolux i en marknadsföringskampanj som bara kan innebära omedelbar succé, eller vad säger @electroluxaren ?

https://www.ehandel.se/electrolux-tvattar-e-handlarens-klader-pa-lagret-i-ny-kampanj

"Därför har de nu ingått ett samarbete med Electrolux för att minska klimatpåverkan från modeindustrin. Electrolux har tvättat och fräschat upp 2 000 unika plagg med ångfunktion på Sellpys lager, för att minska antalet transporter. Samtliga dessa plagg kommer att tillgängliggöras för försäljning under en gemensam kampanj hos Sellpy."

Hur det minskar transporterna vet jag inte, men att kläderna ofta skickas otvättade och smutsiga med andra människor kroppsvätskor på vet jag (tyvärr) av egen erfarenhet. där hade det inte heller räckt med en "uppfräschning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.