V videopac skrev:
Värre är det väl med så kallade vuxna som inte vuxit upp ordentligt utan skaffat sig en motorcykel som förstås helst skall köras helt utan ljuddämpare och varvas så mycket det går... även i villakvarteren. Det räcker med en vända för att man skall ha tröttnat på sådana idioter.
Det måste vara ovanligt att vuxna personer varvar på hemmaplan. Själv kört mc och mina föräldrar kör. Inte skulle vi få för oss att hålla på och varva hemmavid överhuvudtaget.
Att det sen låter ute i trafiken ska gnällrövar bara hålla käften om kan jag tycka. Då låter alla 500-1000 lastbilar värre 40 meter från mitt hus (som jag inte stör mig på)

Det är nog riktigt ovanligt att de även kör helt utan ljuddämpare, någon form måste där sitta även om den är mindre dämpad.

PS, jag hade slipon som lät åt helvetesjävlarihavethögt på en supersport, men utan gaspådrag lät den mindre än en stiga multiclip 50.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
A
Ja,dom som låter mest är nog gynekologstolarna utan dämpare och wannabeväst..:cool:
 
Z
Bor inte i villa, så gasa på säger jag :p
 
R Rkarlsson skrev:
Det måste vara ovanligt att vuxna personer varvar på hemmaplan. Själv kört mc och mina föräldrar kör. Inte skulle vi få för oss att hålla på och varva hemmavid överhuvudtaget.
Att det sen låter ute i trafiken ska gnällrövar bara hålla käften om kan jag tycka. Då låter alla 500-1000 lastbilar värre 40 meter från mitt hus (som jag inte stör mig på)

Det är nog riktigt ovanligt att de även kör helt utan ljuddämpare, någon form måste där sitta även om den är mindre dämpad.

PS, jag hade slipon som lät åt helvetesjävlarihavethögt på en supersport, men utan gaspådrag lät den mindre än en stiga multiclip 50.
Kör de inte helt utan ljuddämpare så kanske de istället har någon slags förstärkare där... om man skall döma av ljudnivån. Nej, du kanske kan bete dig civilicerat (åtminstone på hemmaplan) men det är det många som inte kan. Vad tror du är anledningen till att man besiktar med en ljuddämpare och byter den så snart besiktning är överstökad? För att det skall bli tystare?
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och här är nära hälften av alla nya mopeder elmopeder, de låter knappt alls.
Men kan man meka med en elmoped?
 
Klart det är okej med oväsen.
Vi har väl alla varit 15?
Nu är jag 44 , men är 15 igen:D
Helrenoverad DT.
 
  • Gilla
PåLandet och 7 till
  • Laddar…
K
Mugmaz Mugmaz skrev:
Klart det är okej med oväsen.
Vi har väl alla varit 15?
Nu är jag 44 , men är 15 igen:D
Helrenoverad DT.[video]
Du vet väl vad man säger enda skillnaden på vuxna och barn är priset på deras leksaker:p
 
KristinaRT
Vi har en liknande situation på vår gata med en tonårskille m moppe + kompisar. Tycker egentligen det är helt OK så länge de håller vettiga tider. Och bor man i ett villakvarter får man ju tåla ljud.

Det jag inte tycker är OK är att samma gäng buskör på gatorna i området. De tävlar på den större vägen (trimmade moppar så vi pratar 70-80 på en 40 väg) eller varvar upp på småvägarna där husen ligger precis ut mot vägen.
Vi bor på en återvändsgata m 6 hus på var sida, dessa ungar tycker ibland (inte sällan) att man ska varva upp och komma upp i maxhastighet på dessa meter…. Det blir ett ganska intensivt ljud, om än kortvarigt. Och man blir livrädd för att det ska kommer en knatte utspringande framför moppen för då går det riktigt illa…..

Som tur är har det minskat sista månaderna eftersom skolorna har gått tillbaka till närundervisning och de har uppnått en ålder så de får övningsköra.
 
V videopac skrev:
Kör de inte helt utan ljuddämpare så kanske de istället har någon slags förstärkare där... om man skall döma av ljudnivån. Nej, du kanske kan bete dig civilicerat (åtminstone på hemmaplan) men det är det många som inte kan. Vad tror du är anledningen till att man besiktar med en ljuddämpare och byter den så snart besiktning är överstökad? För att det skall bli tystare?
Åk till carspect så slipper du byta.

Jag vill tro att 99% sköter sig i villakvarter. Den som har behov av att varva dämparlöst i sitt eget bo är inte fullkomligt normal.
Här är erfarenheter att epafuckon och crossfuckon (ett par st) håller på och skitar ner sig hemmavid med.
Istället är problemen vi har som är allvarliga till skillnad från lite störande ljud, hastigheten av vuxna medelålders män och kvinnor som blåser på i 70 i villakvarteren. Men det går inte att lösa på något vis för att de just är medelålders och har fina yrken och bor i vad de tror är fint område :)

Men fortfarande, dagtid får de låta i kvarter. Om man gnäller så hoppas jag verkligen att de kör helt på el i trädgårdens alla måsten och gud nåde dig om du råkar köra med vinkelslip eller annat.
 
Jag blir regelbundet störd av moppebilar och epor, men då är det oftast inte motorljud utan musik med stark bas. Det går rakt igenom väggarna och stör när jag har jobbmöten. Har sagt till ett par gånger och då blir det lugnare, men sen är det någon ny eller så har man glömt bort. Sa även till en som åkte runt och blårök med sin epa. Det som är mest irriterande är när det håller på länge, så om man provstartar, varvar lite och sen lägger av skulle jag inte bry mig. Men håller man på och testar att varva i en halvtimme så blir det jobbigt...
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Istället är problemen vi har som är allvarliga till skillnad från lite störande ljud, hastigheten av vuxna medelålders män och kvinnor som blåser på i 70 i villakvarteren. Men det går inte att lösa på något vis för att de just är medelålders och har fina yrken och bor i vad de tror är fint område :)
Det skulle inte gå att göra här där vi bor, går inte ens att köra de skyldade 30 då det är vägbulor överallt. Om man nu inte tycker det är kul att studsa som en gummiboll.
 
V videopac skrev:
Det skulle inte gå att göra här där vi bor, går inte ens att köra de skyldade 30 då det är vägbulor överallt. Om man nu inte tycker det är kul att studsa som en gummiboll.
Vår kommun ville inte sätta ut ett väghinder, och jag fick kryptiskt argt mail när jag skrev att jag bygger ihop ett par snygga blomlådor och ställer ut.
Vår kommun börjar likna någon övergiven öststat i vägnätet dessutom.
Riksväg 21 har något stort hål eller något så att tomma lastbilar smäller högt och tydligt dygnet runt =) Men i med jag är härdad och van med ett boende där jag hade riksvägen vid mitt sovrum och järnvägen vid mitt vardagsrum så bryr man sig ej.

För att ta upp ett annat exempel, de som gnäller på moppeljud borde vara avundsjuk på en gammal kollega. Han bor bredvid järnvägen där x2000 har fri fart, jävlar vilket ljud det blir =)
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Klart det är okej med oväsen.
Vi har väl alla varit 15?
Nu är jag 44 , men är 15 igen:D
Helrenoverad DT.[video]
Oj vad fin den var själv hade Jag hade en gul blå en
 
Bor man på mindre orter så är ju risken att det finns raggarbilar i varje garage som det varvas med varje helg mer förståligt en nån moped och i storstäderna är det inte så vanligt med garage längre eller att det går att använda som garage så risken för nån som meckar hemma är ju liten
 
  • Gilla
Taren43
  • Laddar…
K
M maria01 skrev:
Bor man på mindre orter så är ju risken att det finns raggarbilar i varje garage som det varvas med varje helg mer förståligt en nån moped och i storstäderna är det inte så vanligt med garage längre eller att det går att använda som garage så risken för nån som meckar hemma är ju liten
naturligtvis får alla som vill mecka i sina garage och varva lite inom rimliga tider på dygnet. Om man är lätt störd får man se till att bo ensligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.