M
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För att den i plast ser ut som skit?
Och det kommer din fönsterbänk också att göra när gummifoten kasat fram och tillbaka några gånger...
 
  • Haha
Igen
  • Laddar…
M mnils skrev:
Och det kommer din fönsterbänk också att göra när gummifoten kasat fram och tillbaka några gånger...
Gammalt slitstarkt terrazzogolv nära vit dörrkant och del av gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter hundra år ser det ut såhär, helt okej
 
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
@Lill72 jag tror att Ester behöver en dubbel espresso för att bli som en människa ;)
Varför skulle hon vilja bli en underlägsen slav???
 
  • Haha
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Här blir det tillökning i juli då Zorro ansluter till familjen :heart::rofl:
Frågan är om de kommer underhålla varandra eller om det nu kommer vara 2 katter som krafsar på toalettdörren och skriker när man försöker ha lite egentid:seenoevil::poop:

Någon som har tips på hur man introducerar en kattunge?
Svartvit kattunge hålls varsamt i en människas hand, ser in i kameran med stora ögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Karlia
Åå, jag knarkar kattungar! Vi ska få en ny i juni..

Det brukar tipsas om att hålla dem avskilda i början, så de vänjer sig vid varandras lukt. Mata dem på varsin sida av dörr där de kan känna varandras lukt och få positiva associationer.
Redan nu kan du be om en handduk som kattungen legat på och introducera.

Här fungerar det tyvärr inte att isolera, jag kan knappast stänga in en katt i ett sovrum själv. Så jag kör handdukar fram och tillbaka. Och ska låta Svea träffa kattungen på dess hemmaplan.
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Vilka öron :love:
 
J
Karlia Karlia skrev:
Åå, jag knarkar kattungar! Vi ska få en ny i juni..

Det brukar tipsas om att hålla dem avskilda i början, så de vänjer sig vid varandras lukt. Mata dem på varsin sida av dörr där de kan känna varandras lukt och få positiva associationer.
Redan nu kan du be om en handduk som kattungen legat på och introducera.

Här fungerar det tyvärr inte att isolera, jag kan knappast stänga in en katt i ett sovrum själv. Så jag kör handdukar fram och tillbaka. Och ska låta Svea träffa kattungen på dess hemmaplan.
Ja, vi har samma problem här. Går nog dessvärre inte att skilja åt. Bur initialt fungerar ju men man blir ju snabbt tvungen att släppa ut någon av dem. Får kanske be om handduk eller filt då det närmar sig.

Yoda är ju extremt social med oss, men en gång har han fått träffa andra katter och var inte helt charmig då.

Någon som testa sån feromonspray?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Jag hade det i ett år i eluttag. Funkade inte alls. Alla katter påverkas inte av det. Möjligt att det skulle ha varit fullt slagsmål utan förstås.

Tyvärr tycker Svea fortfarande att lilla katten är en pest, som bäst (vid frukost) kan de sitta brevid varandra och vänta. Lilla katten (2.5 år nu) vill helst vara med Svea hela tiden..

Därför en tredje, vår tanke är att dynamiken förändras när lilla katten får kattunge att leka med, Svea får vara ifred.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Vilka öron :love:
Ja, ärligt talat lite fula ankungen även om de är charmiga.

Svårt att tänka sig att denna skrutten utvecklades till detta.
En ung kattunge med stora ögon vilar i en persons famn, klädd i en gröna jacka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fluffig tvåfärgad katt sitter på en köksfläkt medan en person håller ett vinglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 14 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Jag hade det i ett år i eluttag. Funkade inte alls. Alla katter påverkas inte av det. Möjligt att det skulle ha varit fullt slagsmål utan förstås.

Tyvärr tycker Svea fortfarande att lilla katten är en pest, som bäst (vid frukost) kan de sitta brevid varandra och vänta. Lilla katten (2.5 år nu) vill helst vara med Svea hela tiden..

Därför en tredje, vår tanke är att dynamiken förändras när lilla katten får kattunge att leka med, Svea får vara ifred.

Men Svea är väl bondkatt? De känns lite mer oförutsägbara. Jag har ju bara haft hundar innan Yoda, och han är ju mer hund än katt (som man tänker sig katt) i det sociala samspelet. Rätt stor skillnad mellan raskatter gissar jag.

Ärligt talat är det mest för hans skull som vi skaffar en till.
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Superfin både som liten och stor. Stora katter är lättare att ha att göra med, man glömmer fort bort kattungars energi och dåliga omdöme :)
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Men Svea är väl bondkatt? De känns lite mer oförutsägbara. Jag har ju bara haft hundar innan Yoda, och han är ju mer hund än katt (som man tänket sig katt) i det sociala samspelet. Rätt stor skillnad mellan radkatter gissar jag.
Svea var också ensam kattunge, syskonen dog vid födseln. Hon fattade tycke för en grannkatt där vi bodde förut och tog med honom hem ibland. Annars är det enbart dottern hon älskar, mig tycker hon om. Lilla katten älskar allt och alla. Vet inte om det är för att hon är raskatt eller för att hon är hon.

I Sveas ögon är det jag som är oförutsägbar. Hon har stenkoll på läget ch tvekar inte att säga till när något är fel.
 
  • Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Superfin både som liten och stor. Stora katter är lättare att ha att göra med, man glömmer fort bort kattungars energi och dåliga omdöme :)
Här har helt klart energi och dåligt omdöme bestått även om det taggats ner betydligt. Frun har redan nackspärr med en katt, frågan är om hon får ta två eller om det blir en var?
Person som håller en katt framför en spegel, ansikten pixlade för integritet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Svea är också axelkatt:heart: Men klok och förståndig. Även om hon borde begripa hur mycket skoj hon och lilla katten skulle kunna ha tillsammans!
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Svea är också axelkatt:heart: Men klok och förståndig. Även om hon borde begripa hur mycket skoj hon och lilla katten skulle kunna ha tillsammans!
Han försöker sig på mig allt mer men jag används oftast som genväg :mad: eller så står han mest och svajar. Men det tar sig. Nu närmar sig ju dock t-shirtsäsong och noterar redan att det inte är något som han kommer ihåg. Omsätter väldigt mycket kläder.
 
  • Haha
  • Älska
dicliff och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.