Philips AC 3033/10 luftrenare i ett vardagsrum, med zoom på touch-displayen.

Philips luftrenare AC 3033/10 renar luften på bara 6 minuter i ett rum upp till 35 kvm. HEPA-filtret fångar upp 99,97 % av ultrafina partiklar så små som 0,003 mikron, så att du skyddas från PM2.5, bakterier, pollen, damm, husdjursmjäll, gas och andra föroreningar. Sensorerna skannar luften 1 000 gånger per sekund för att hitta ultrafina partiklar. I Clean Home+-appen rapporteras luftkvaliteten i realtid och du kan där läsa av, styra renaren och hålla koll på luften var du än är.

Värde: 6 000 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Philips AC 3033/10, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken är den maximala effekten i W på luftrenaren?


Vinnaren utses fredagen den 28 maj.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Philips för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Majky och 7 till
  • Laddar…
Svaret är 55W.

Vi har precis flyttat in i ett hus med självdrag och märkte direkt att så fort det blir varmt blir luften i huset väldigt stillastående. Att kunna arbete hemifrån utan att få ont i huvudet av dålig luft eller rinnande näsa av allergier hade varit magiskt!
 
Svar: 55W

Med en familjemedlem som drabbas av allergier så fort man öppnar fönster eller dörr under fel period på året vore det en välsignelse att i alla fall kunna se till att luften inomhus hålls fräsch för att minska besvären.
Speciellt nattetid då sömnen blir lidande av att inte kunna andas ordentligt.
 
Rätt svar är 55 Watt

Vi har ett suterrängrum i huset som användes som tv-rum. Inga fuktproblem men luften upplevs som rätt stillastående och oren. Denna luftrenare hade varit perfekt att få lite snurr på luften och samtidigt hålla den fräsch.
 
Rätt svar 55 watt

Motivering:
Då vi är 2 i familjen med pollenallergi skulle denna vara perfekt att köra under denna jobbiga tid. Sen att få bättre luft är ju alltid bra :rofl:
 
Maximal effekt på 55W

Nu när pollensäsongen är i full blom hade det varit till stor hjälp att i alla fall rena inomhusluften där jag behöver vara för att jobba. Idag har jobba-hemifrån-arbetet framför datorn utförts till stor del med Sundströms SR200 helmask med P3 filter. Kan lugnt säga att jag undvek att ha kameran på under dagens alla MS Team's möten.. Om det är någon som behöver vinna denna så är det definitivt jag!

I övrigt, tips om SR200 helmasken som är betydligt bekvämare att bära än halvmasken SR90 om det blir någon längre stund, bra med ögonskydd också, även om det kanske inte behövs framför datorn just :cool:
 
  • Person som justerar en Sundströms SR200 helmask med P3 filter.
Svar: 55w

Bor i norra delen av vårt land, dock i ett gammalt hus där en luftrenare gjort sig fint som snus!
 
Maxeffekt 55W.

Vi blev precis 3 i familjen, om lillgrabben har lika otur med pollennäsan skulle det vara fint att undvara honom upplevelsen här hemma :)
 
Svar: 55w

Våran katt blev lite oväntat dräktig och födde två små gulliga kattungar för 4 veckor sedan. Vi visste redan att frugan var allergisk men i och med att både kattmamman och ungarna är inne konstant så har även älsta dottern visat allergisymtom. Något som inte blivit bättre för varken frugan eller dottern sedan pollensäsongen verkligen kom igång.
Tror att den här luftrenaren skulle göra dom väldigt gott tills kattungarna hittat andra hem.
 
Svar: 55w

Vi har en Electrolux luftrenare och även om den gör nytta så besväras fortfarande både jag och hustru svårt av pollenallergi mellan april och juli varje år. Mediciner hjälper inte. Vi är totalt utslagna 25% av året.
 
Svar 55w

Anledning: det ser jättekonstigt ut just nu med tre stycken bredvid varandra. Tror en fjärde kompletterar fint.
 
55W
Undrar om det äntligen kan blir fräsch frisk luft igen. Vi har pollen odörer o hundhår som dammar och sambon, hunden, ungen fiser o alla skyller på hunden. Han ligger på golvet o ser oskyldig ut medans jag vädrar o nyser när pollen kommer in, jag önskar en luftrenare för glatta livet det skulle underlätta för hela vår atmosfär o alla skulle bli gladare här.
 
Svar: 55W

Då jag jobbar som industrimekaniker så snyter jag näsan varje dag med svart snor pga diverse ångor och damm som man ligger och mekar i. Hade högst troligt varit en fördel för hälsan att ha en luftrenare hemma. Hjälpte ju inte att byggdammsugarens påse sprack och fyllde hela ovanvåningen + hall med slipdamm, nu när jag håller på med dotterns sovrum på ovanvåningen
 
Svar: 55 w

Min son lider av allergi. Skulle vilja ge honom en luftrenare för att få bort partiklar inomhus. Det skulle kanske kunna bli bättre för honom.

Med vänlig hälsning, Annika Ortega
 
Rätt svar är 55 w

motivering:
Jag och barnet delar rum och känner av pollen båda två. Vi är trötta på att vakna trötta och snoriga varje morgon och det hade varit underbart att få använda en luftrenare och få bort pollen och dammpartiklar, alla föräldrar vet ju vad en god natts sömn gör med humör, på både vuxna och barn!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.