Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Fått upp hyllor i köket..till remake to Industriell
[bild]

nu är det bara fundera på belysning:rofl: några tips/bild hur man får under hyllor mottages. Kan starta en ny tråd.
Är ni 2 meter långa i er familj? Väldigt hög höjd på hyllplanen.
 
  • Haha
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Börjat lägga tillbaka trallen runt poolen!
Poolen fylld men har inte startat pumpen än, nu väntar vi snart bara på bra väder!
Barnen har dock redan badad två ggr, 12 grader i vattnet :D

[bild]
Det börjar närma sig!
18 grader i poolen idag, nästan badbart! Måste snart starta pumpen bara!
Edit: O klippa kanterna!

Täckt uppblåsbar pool på en träaltan med en pågående konstruktion av trädäck i en bakgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gud_ och 2 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Jag har för mig att man inte behöver dubbelspika Z-panel, en spik nertill håller övre falsen på plats.
Jag dubbelspikade med min Z-panel. Känns bättre så även om det säkert räcker med en :p
 
harry73
Lexington Lexington skrev:
18 grader i poolen idag, nästan badbart!
:surprised:

Och jag som simmade 1200m i 12 gradient vatten igår. Blir dags att stänga av elemented för dig så att vattnet inte blir pissvarm:rofl:
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Skruvat ihop poolsargen efter linerbytet.

Rund pool med ny liner och ovanlig träram runtom, inbäddad i en trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite trångt på sina ställen när toppramen skulle dras fast.

Montering av poolsarg med skruvdragare, toppram nära blå poolkant och fötter syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
:surprised:

Och jag som simmade 1200m i 12 gradient vatten igår. Blir dags att stänga av elemented för dig så att vattnet inte blir pissvarm:rofl:
Bara täcke o solen som värmer, o solen ger du f-n i att stänga av nu :rofl:
Har gjort 18 min 15 sek på 1500 meter, det va dock i 25-gradigt vatten o 22 år sedan!
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
harry73
Lexington Lexington skrev:
Har gjort 18 min 15 sek på 1500 meter, det va dock i 25-gradigt vatten o 22 år sedan!
Då var du snabbare än jag är, jag är rätt så nöjd om jag gör 1000 m på 20 min.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Började bryta upp den ingjutna regeln i garaget/gymmet idag. Ska bli skönt att få gjuta igen och riva upp det gamla gummigolvet och lösa höjdskillnaderna lite mera rätt än med flera lager underlagspapp :crysmile::crysmile:

Uppbruten gummimatta och underlagspapp visar en betongregel i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kettu
  • Laddar…
Försökte på mera plåtbockning, blev inte snyggt. Men hade petat mera att lämna sockeln helt oskyddad som från orginal.

Nybockad plåt vid hussockel, vit vägg och tegel med synliga skor och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörnet av en husgrund med nyinstallerad, egentillverkad plåtbockning vid sockeln och en dörrtröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är ni 2 meter långa i er familj? Väldigt hög höjd på hyllplanen.
Den översta skall ned nått hack till..
 
surris
Q qvrk skrev:
Det där ser riktigt fint (och dyrt) ut!:) Men vad är det som händer runt fönstret, kan man få en närbild? Ser intressant ut!
Vit tredelat fönster i tegelvägg med utsikt över en trädgård och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
K kettu skrev:
Försökte på mera plåtbockning, blev inte snyggt. Men hade petat mera att lämna sockeln helt oskyddad som från orginal.

[bild]

[bild]
En tanke, kan du inte bygga på sockeln så att du får en hel plåt rakt ut? Känns stor halkrisk nu. Vad skulle du bygga lägga nedanför sen?
 
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
En tanke, kan du inte bygga på sockeln så att du får en hel plåt rakt ut? Känns stor halkrisk nu. Vad skulle du bygga lägga nedanför sen?
Skall bygga en inglasad altan, blir nästan samma nivå som innergolvet.
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Fördelen med hemmajobb med maken är att man kan dra iväg till färgaffären på lunchen, UTAN barn! Maken fick fria händer att välja tapeter till fondvägg, färg samt golv, det ska ju bli hans mancave. ;) Vad tror ni? Han gillar träsktapeten. :p:heart:
Exempel på tapet med djungelmotiv, färgprov i grönt och träimitation för golvval till mancave.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Jag har för mig att man inte behöver dubbelspika Z-panel, en spik nertill håller övre falsen på plats.
ja det är möjligt att det är så. Har inte tänkt tanken ens faktiskt. Men antar att funktionen är detsamma ändå. Lite mer jobb bara men nu är det klart runt hela. Ska dock bygga en till så tackar för tipset (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.