thomasse
Stefan N Stefan N skrev:
Höjden av otur, vinner nåt i en tävling så är vinsten nåt från Biltema.
Inte bara det, verkar som hälften av tvättarna lider av problem. Inte så roligt när man vinner något som går sönder efter ett så kort tag, eller inte fungerade när dom kom fram.
 
F
thomasse thomasse skrev:
Inte bara det, verkar som hälften av tvättarna lider av problem. Inte så roligt när man vinner något som går sönder efter ett så kort tag, eller inte fungerade när dom kom fram.
Det är väl ingen dom vunnit nåt? Det var väl en utlottning för långtidstest?
 
Och vad brukar man kalla den som går segrande ur en lottning..?
 
  • Gilla
thomasse
  • Laddar…
F
tveksamt tveksamt skrev:
Och vad brukar man kalla den som går segrande ur en lottning..?
Beror väl på vad det är för lottning eller? Är det en lottning som betyder att man som demonstrant i Minsk skall få jävligt mycket stryk av deras hemliga polis så är det inte vinnare det kommer att kallas....

I detta fallet kanske Långtidstestare?
 
thomasse
F fsn skrev:
Det är väl ingen dom vunnit nåt? Det var väl en utlottning för långtidstest?
Du missade kanske att hela forumets del heter tävling ☺️.

Jag tror inte byggahus har ett lotteri tillstånd faktiskt, därför får man ange lite saker som kan skilja en åt, som gör det till en tävling.

Att man sedan erbjuder en motprestation som testare gör väldigt lite skillnad.
 
  • Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
Det var ju en utlottning av begagnade (nya men använda i ett (hårt?) test) högtryckstvättar som ska långtidstestas av vinnarna. Ett par av maskinerna höll alltså inte länge.

Ingen ekonomisk förlust för testpersonerna men man hoppas ju att garantierna gäller även i det här fallet. Annars bör ju det också vägas in i sammanfattningen när långtidstestet nån gång i framtiden ska summeras.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
Statusuppdatering ang AVA tvätten som slutade fungera:
En ny är på väg till mig i utbyte. Har haft vänlig och trevlig kontakt med tillverkaren i Norge för att lösa problemet. Enl dem har de låg reklamation på sina tvättar så jag har nog haft otur att få en som slutade fungera. Troligtvis är det microswitchen som känner av hög/lågtryck som gett upp.
Hursomhelst, suveränt hanterat av dem!
(Nästa vecka ska jag tvätta tak så då ska den nya få visa att den fungerar! )
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 3 till
  • Laddar…
Hej alla långtidstestare av högtryckstvättar!

@fsn - AVA P80 Master X-Large, bundle
@Fadai - Ryobi RPW 150XRB
@pacman42 - Nilfisk C135.1
@FredrikR - Kärcher K7 Premium Full Control Plus
@Thomas59 - Bosch GHP 5-75 X
@SueCia - Kärcher K5 Full Control Flex
@fremax - Husqvarna PW 360
@Robert-san01 - Bosch GHP 5-65 X
@p-pennan - AVA P60 MASTER +
@NyaTorpane - Biltema HPC 110B
@flaxie - Husqvarna PW 235
@tveksamt - Ryobi RPW 120B
@chrille-gäddan - Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
@chokonanana - Biltema HPC 120B
@C.Lundin - Stihl RE130 Plus
@Lexington - Bosch Advanced Aquatak 160
@Nyrostad - Stiga HPS 235R
@jcalfred - AVA P55 Go+

Det har blivit dags att lämna ert omdöme om högtryckstvätten ni fick för långtidstest. Nedan följer instruktioner.

Så formulerar du ditt omdöme

Du ska nu alltså formulera ett eget omdöme som kommer att publiceras under en egen rubrik i respektive redaktionell artikel.

Börja med att läsa omdömet vi gav efter att ha testat och jämfört med alla andra högtryckstvättar. Känner du igen dig?

Beskriv sedan:

1. vad du har använt maskinen till,
2. ungefär hur många timmar du har använt den,
3. ditt omdöme om tvätten. Vad är bra och vad är dåligt? Diskutera testpunkterna kraftfullthet,
utformning, ergonomi, prisvärdhet.
4. rapport om något har gått sönder på maskinen.
5. Slutligen sätter du ett betyg 1-10 hur väl den har fungerat under ett års användning.

Skicka omdömet till mig via pm senast måndag 31 maj via pm: https://www.byggahus.se/forum/members/marlen-eskilsson.25624/
(jag skrev mail tidigare, men jag kom på att det blir lättare att hålla reda på om jag får det via pm.)

Tack på förhand! Det ska bli väldigti intressant att få se hur högtryckstvättarna har presterat på längre sikt.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hej alla långtidstestare av högtryckstvättar!

@fsn AVA P80 Master X-Large, bundle
@Fadai Ryobi RPW 150XRB
@pacman42 Nilfisk C135.1
@FredrikR Kärcher K7 Premium Full Control Plus
@Thomas59 Bosch GHP 5-75 X
@SueCia Kärcher K5 Full Control Flex
@fremax Husqvarna PW 360
@Robert-san01 Bosch GHP 5-65 X
@p-pennan AVA P60 MASTER +
@NyaTorpane Biltema HPC 110B
@flaxie Husqvarna PW 235
@tveksamt Ryobi RPW 120B
@chrille-gäddan Nilfisk E 150.2-10 H X-TRA
@chokonanana Biltema HPC 120B
@C.Lundin Stihl RE130 Plus
@Lexington Bosch Advanced Aquatak 160
@Nyrostad Stiga HPS 235R
@jcalfred AVA P55 Go+

Det har blivit dags att lämna ert omdöme om högtryckstvätten ni fick för långtidstest. Nedan följer instruktioner.

Så formulerar du ditt omdöme

Du ska nu alltså formulera ett eget omdöme som kommer att publiceras under en egen rubrik i respektive redaktionell artikel.

Börja med att läsa omdömet vi gav efter att ha testat och jämfört med alla andra högtryckstvättar. Känner du igen dig?

Beskriv sedan:

1. vad du har använt maskinen till,
2. ungefär hur många timmar du har använt den,
3. ditt omdöme om tvätten. Vad är bra och vad är dåligt? Diskutera testpunkterna kraftfullthet,
utformning, ergonomi, prisvärdhet.
4. rapport om något har gått sönder på maskinen.
5. Slutligen sätter du ett betyg 1-10 hur väl den har fungerat under ett års användning.

Skicka omdömet till mig via pm senast måndag 31 maj via pm: [länk]
(jag skrev mail tidigare, men jag kom på att det blir lättare att hålla reda på om jag får det via pm.)

Tack på förhand! Det ska bli väldigti intressant att få se hur högtryckstvättarna har presterat på längre sikt.
Jag tänkte på detta senast igår, när båda vita bilarna blev vita, igen, att det borde vara dags för sammanfattningen. (y):cool:
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Hej igen!

Tack för alla långtidstestrapporter som kommit in. Ska publicera nästa vecka, men jag saknar fortfarande rapporter från:

@fsn @Fadai @chrille-gäddan @C.Lundin och @SueCia

Hoppas allt är bra med er och att ni har möjlighet att göra en recension av hur högtryckstvätten fungerat under året som gått. Instruktioner för hur ni ska lägga upp rapporten hittar ni in inlägg #398 i den här tråden.
 
  • Gilla
p-pennan och 4 till
  • Laddar…
F
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hej igen!

Tack för alla långtidstestrapporter som kommit in. Ska publicera nästa vecka, men jag saknar fortfarande rapporter från:

@fsn @Fadai @chrille-gäddan @C.Lundin och @SueCia

Hoppas allt är bra med er och att ni har möjlighet att göra en recension av hur högtryckstvätten fungerat under året som gått. Instruktioner för hur ni ska lägga upp rapporten hittar ni in inlägg #398 i den här tråden.
Jag får försöka knäppa några bilder imorgon kväll. Har varit out of town i 1,5 vecka...
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
S
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Hej igen!

Tack för alla långtidstestrapporter som kommit in. Ska publicera nästa vecka, men jag saknar fortfarande rapporter från:

@fsn @Fadai @chrille-gäddan @C.Lundin och @SueCia

Hoppas allt är bra med er och att ni har möjlighet att göra en recension av hur högtryckstvätten fungerat under året som gått. Instruktioner för hur ni ska lägga upp rapporten hittar ni in inlägg #398 i den här tråden.
ber om ursäkt att det dröjer, ska fixa det imorgon!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Fadai
Haft fullt upp och bör få iväg det på sön. :cool:
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.