Finns det någon som har färsk info om orlanpannan?

Intresserad av att titta på en i drift, någon som har en i närhetet av Skara?
 
enebacken skrev:
Finns det någon som har färsk info om orlanpannan?
Jo det hade varit roligt att höra...Om någon har gjort större ingrepp i regulatorn förutom tidigare nämnda "100Kohm s potentiometern" t ex...
 
Eftersom all skrift tog slut.. har jag tappat intresset för orlan.. inför sommarens pannbyte..

Hade varit "Fet nice" att höra hur det går för alla som införskaffade denna Polska Gengas panna.. Få lite Feedback efter nästan en vinter..

Rodge
 
Jag är iaf ännu inne på orlan:)

Man undrar var alla orlanister är....
 
Jag har hört mycket gott av användare ang. Vedexen.. men för mig personligen är jag lite skeptisk ang vedvolymen..

Rodge
 
Zac skrev:
Jag är iaf ännu inne på orlan:)

Man undrar var alla orlanister är....
Jag har kört min i två vintrar nu vad vill ni veta
 
samot1 skrev:
Jag har kört min i två vintrar nu vad vill ni veta
Kul att nån orlanägare är kvar på forumet:)

Vilken storlek har du på pannan?
Har du gjort några ingrepp i regulatorn för att få den att inte stänga fläkten vid 80 grader förutom ev"100Kohm potentiometer"?

Keramiken har den hållt?

Positivt om pannan?

Negativt om pannan?

/Anders
 
Ja det låter som intressanta frågor att få svar på.

/Rodge
 
Information om orlanpannorna finns massor av på detta forum i olika trådar.
De som äger pannan är på det stora hela nöjd. Vissa har haft problem med inrökning vid ilägg fasst detta verkar inte vara specifikt med denna panna, regulatorn har diskuterats mycket och jag var som många andra skeptisk men blev positivt överaskad av dess funktioner. De som äger orlan pannorna verkar överlag ganska nöjda, de som äger annan modell verkar överlag ganska bittra(10-15t att gjöra roligare saker med)
 
jorme skrev:
Information om orlanpannorna finns massor av på detta forum i olika trådar.
De som äger pannan är på det stora hela nöjd. Vissa har haft problem med inrökning vid ilägg fasst detta verkar inte vara specifikt med denna panna, regulatorn har diskuterats mycket och jag var som många andra skeptisk men blev positivt överaskad av dess funktioner. De som äger orlan pannorna verkar överlag ganska nöjda, de som äger annan modell verkar överlag ganska bittra(10-15t att gjöra roligare saker med)
Jag har läst allt om orlan på detta forum men det var "färsk info" vi var ute efter;-)

Lägg gärna upp en bild på installationen:) Kul med pannrumsbilder när man är i begrepp att investera panna.

/Anders
 
G
Jorme.Säljer du Orlanpannan.Verkar så.
 
GR_B skrev:
Jorme.Säljer du Orlanpannan.Verkar så.
ok märed lämnar jag råden verkar som vissa är sponsard av andra tillverkare
 
GR_B skrev:
Jorme.Säljer du Orlanpannan.Verkar så.
Vill bara intala mig själv att jag gjort ett bra köp iom att alla som inte har pannan spyr galla över den(gå igenom trådarna, det är främst de som har andra fabrikat som klagar på den).Och nej jag säljer inga pannor (vaktmästare innom landstinget) jag kanske har yttryckt mig knepigt.
Det enda jag menar är att JAG inte har upplevt de problem som vissa är villiga att lägga ut 15000 på för att slippa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.