Svar: Avfuktning 33,6 liter / dag.
Behöver verkligen lite kall luft till vårt sovrum på övervåningen där det ofta blir väldigt varmt trots mängder med isolering på vinden.
Mvh Tommy
 
33,6 liter per dag
Med denna kanske frun kan sova i sängen hos mig istället för källaren hela sommaren
 
33,6 liter per dag Är mitt svar.

Mannnen svettas sparkar av sig täcket suckar o önskar han bodde med isbjörnar, själv har jag svårt med astman när det är varmt få svalare luft är för oss givet en luft konditioneringen ger oss det bästa i livet.
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag

I vår lägenhet i sydväst blir det under vår/sommar/höst extremt varmt när solen står på trots gardiner i alla fönster.
Förra sommaren uppmätte jag 39 grader i sovrummet när jag kom hem på kvällen. Till och med den mörka chokladen i köket hade smält.
En del gånger när vi haft öppet fönster under vädring har grannkatterna hoppat in och gömt sig i garderoben. Någon gång hoppade en svart grannkatt rakt in på magen på min sambo när vi låg och sov. Denna AC skulle definitivt förbättra vårat liv!
 
33.6 liter per dag
I vår nuvarande lägenhet och även i vårt kommande hus hade en portabel ac varit guld värt.
Jag har väldigt svårt för värme och med 2 katter så kan vi inte öppna upp ordentligt för att vädra.
På sommaren brukar det därför vara ca 27 grader när jag stiger upp kl 6 på morgonen.
 
Svar: 33,6 liter / dag enligt specifikationen på Hylte lantmäns sida.

En Cortina Silent vore skönt att kunna kyla ner sängkammaren med på sommarhalvåret.
Sedan trafikverket byggde mötesspår gränsande till mitt kvarter så behöver alla fönster vara stängda om nätterna. Innan kunde man sova med öppet fönster för att få in lite svalka. Nu går inte det längre för skrikande bromsar och skramlande godsvagnar håller mej vaken om nätterna när godstågen stannar för att de ska mötas.
Med en Cortina Silent skulle man kunna låta den gå och på så vis hålla ner värmen dagtid och sedan kunde både den och jag få lite välbehövlig vila över natten.
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag

Hej, skulle gärna vilja vinna då vårt hus är för dåligt luft cirkulation i och blir för varmt och instängt i , speciellt i sovrummet där jag isf tänkte placera denna.
 
33,6 liter

Kunna sova gott
 
33,6 liter per dag

Skulle kyla ner mina fyra barn på övervåningen i sommar.
 
Jag hade en jätte till hängbjörk som gav svalka åt sovrummet som vätter mot öst men så blåste det rejält en natt och björken orkade inte hålla emot utan gav vika och lade sig på biltaket på vår 1 1/2 år gamla bil, Vi satte då upp en markis för att svalka vårt sovrum när solen steg upp men det hjälpte föga för det blir varmt som attan trots markisen så en Cortina Silent skulle verkligen göra nytta hemma hos mig....
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag.

Varmt och jävligt i huset.
 
33,6.
Ett rum har jag byggt om. Flyttat dörr, spacklat och målat. Det blev så fint, men är obrukbart i sommarvärmen då värmen stiger och luften står still.
 
33,6 liter/dag

Om jag vinner kommer denna få flytta in i det hus vi precis renoverar, då hade vi också fått tänka om i planeringen för med en testvinnare luftkonditionering skulle vi kunna bygga vårt dröm master bedroom som vi blivit tvugna att välja bort pga värmen
 
Svar : 33,6 L/dag. Vi har nyligen köpt hus med stor inglasad balkong i sydläge, denna hade varit riktigt skön att ha.
 
33.6
Tänk att ligga i sängen och drömma om att jag vann en drömmaskin som gjorde sovrummet drömmande svalt, men det blir nog bara ännu en dröm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.