Yes. Funkar med bara bluetooth också. Jag har haft det så till jag fick igång min connect. Nu är jag så jäklans nöjd med låset!
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
Har ett L3 med Connect pucken inkopplad och det fungerar finfint, låset gjorde några uppdateringar vid installationen. (Lite taskig räckvidd på Connecten men jag har uttag som funkade) Är nöjd än så länge (y)
 
T
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
Så låset fungerar även utan Connect?
Det funkar jättebra. Enda anledningen att ha Connect är om man vill övervaka och styra låset när man inte är hemma. Trodde att jag behövde det men nu känns det mest bara osäkert med tanke på hur buggig skiten är.
Låset i övrigt är väldigt bra!
 
T TreeView skrev:
Det funkar jättebra. Enda anledningen att ha Connect är om man vill övervaka och styra låset när man inte är hemma. Trodde att jag behövde det men nu känns det mest bara osäkert med tanke på hur buggig skiten är.
Låset i övrigt är väldigt bra!
Connecten har inte buggat för mig, har du gjort alla uppdateringar?
 
  • Gilla
Grzegorz Stecki
  • Laddar…
T
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Connecten har inte buggat för mig, har du gjort alla uppdateringar?
Ja! Men om du följer andra trådar på ByggaHus kommer du att se att det är mer regel än undantag att det är problem med Connect
 
T TreeView skrev:
Ja! Men om du följer andra trådar på ByggaHus kommer du att se att det är mer regel än undantag att det är problem med Connect
Jo jag har läst detta men det rullar ju ut uppdateringar, kanske kan vara värt att kika igen när det kommer en sådan? :)
 
T
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jo jag har läst detta men det rullar ju ut uppdateringar, kanske kan vara värt att kika igen när det kommer en sådan? :)
Eller så förväntar man sig att en produkt fungerar när man släpper den till försäljning. Jag har vare sig tid, intresse eller ork att lägga timmar på att försöka få skiten att funka.
 
  • Gilla
golfgreen och 1 till
  • Laddar…
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
Hej!

Vi köpte ett yale doorman L3 i januari. Eftersom vi bor i Norrland har vi inte satt upp det än. Jag har läst väldigt många recensioner där folk avråder från att köpa ett..

Så min fråga till er som har ett. Ska vi sälja det vi har (kan inte lämna tillbaka endast 60 dagar öppet köp) eller vågar man sätta upp det? Vi har ENDAST EN ingång till huset. Finns bara en dörr och ingen altandörr eller nåt.
Yale doorman är inte konstruerad för kalla norrland även om det kanske fungerar så är dom endast garanterade till Classic (V2N) -25° och L3 -20°.
https://www.yalehome.se/sv/sa-fungerar-det/vad-skiljer-mellan-olika-yale-doorman/
 
1 123abc skrev:
Yale doorman är inte konstruerad för kalla norrland även om det kanske fungerar så är dom endast garanterade till Classic (V2N) -25° och L3 -20°.
[länk]
många av mina grannar ha v2n och dom fungerar. Men när jag köpte låset stod det -25 på doorman 3. Undrar varför dom ändrat till -20 nu…
 
Teknisk information
Färg: Svart
Passar dörrtjocklek: 40-88 mm
Batteri: 4xAA - ingen kabeldragning
Temperaturområde låsets insida: +0°C till +50°C
Temperaturområde låsets utsida: -25°C till +70°C
Användare: Upp till 30 st
Språkguidning vid installation: Svenska, Norska, Danska, Engelska
IP Klass: IP55
 
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
många av mina grannar ha v2n och dom fungerar. Men när jag köpte låset stod det -25 på doorman 3. Undrar varför dom ändrat till -20 nu…
Det är inget som säger att det inte fungerar utan det är den temperaturen dom testat och garanterar.
Däremot är dom känsliga för för låg temperatur på insidan och det beror på de alkaliska batterierna.
Om det stått -25 så har säljaren haft felaktig information du kan kontrollera vad som står i manualen.
https://www.yalehome.se/Yale/Yaleho...tion och driftsättning-M4432.2102-svenska.pdf
 
4
Jag har problem med mitt yale lås. ibland vill den inte lås upp.
Funkar att låsa upp 9 av 10 gånger men ibland funkar det inte.
Vad tror ni är felet ?
Hur gör man för att tablett handtagen ?
 
4 4fun skrev:
Hur gör man för att tablett handtagen ?
?
 
4 4fun skrev:
tablett handtagen ?
Måste du ta bort (lossa) handtagen?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.