33,6 L/dag
Skulle vara så fantastiskt att få sova gott i ett svalt sovrum en sommar. Vi bor i ett mexitegelhus från 70- talet som magasinerar värmen en solig sommardag och det blir inte lättare att sova gott när man dessutom har passerat 50 årsstrecket och har värmevallningar.
 
Svar: 33,6 liter.

Flyttade i april förra året in i en underbar vindslägenhet, när sommaren nalkades fick man uppleva den enormt negativa aspekt med detta. Men plåt på taket och fönster mot söderläge så fångas mer eller mindre alla solens strålar och förvandlar denna lägenhet till en solkokare av högsta rang.

Förra sommaren hade vi temperaturer på 37 grader.
Satt faktiskt och kollade på en Cortina Silent, men blev en billigare variant från NetOnNet (för att dem hade i lager) vilket tyvärr har en ljudvolym som ett mindre kraftverk och kan knappt kyla det lilla sovrummet på 13kvm.
Resultatet blev att man spenderade hela sommaren instängd i sovrummet med hörlurar i, för så fort man öppnade dörren till vardagsrummet så klarade AC'n inte av att sänka ens några grader.
Att ha en Cortina Silent i mitt vardagsrum skulle göra all skillnad i världen, framförallt när vi antagligen kommer spendera en del tid hemma med tanke jag skall bli Pappa nu i juni.
 
1. Svaret är 33,6 liter/dag
2. Med både allergi och astma i familjen och dessutom en tant som börjat få vallningar så skulle den här passa utmärkt hemma hos oss. Renare och svalare luft är precis vad vi behöver. Perfekt att man dessutom kan flytta den dit behovet är som störst för stunden.
 
Svar: 33,6liter/dag

Nu börjar sommarvärmen närma sig så smått. Då vore det bra med en AC så att alla i familjen kan sova gott!
 
M
Avfuktning: 33,6 liter/dag

Min kära man är glad att sommar och värme äntligen kom i år, men han behöver kyla ner sig nu. Så min motivering är en sval man = glad man. Nu håller hela familjen tummarna.
 
33,6 liter per dag.

En luftkonditionering i sovrummet skulle vara guld värd. Vårt enda öppningsbara fönster i sovrummet öppnas in i uterummet, så hur mycket vi än vädrar blir det aldrig svalt i sovrummet. En luftkonditionering skulle ge oss svala nätter :love:
 
Fråga: Vilken kapacitet för avfuktning har Cortina Silent (liter/dag)?

Svar: 33,6 I

Motivering:
Vi bor i ett äldre hus med stora fönster som är dåliga, dåligt med isolering och sol som värmer upp inomhus från morgon till kväll, så barnen brukar ha runt 33 grader varmt i sina rum, men då båda tjejerna har åkt på pollenallergi så blir det svårt att vädra ut värmen om kvällarna. Så en Bäst-i-test AC skulle verkligen ge oss mer livskvalité !
 
Svar på frågan om avfuktningen är 33,6l per dag.

Om jag vinner kommer denna placerad i vår bebis sovrum för att försäkra oss att han mår bra och får ordentlig sömn i den kommande sommarvärmen.
 
Svar: Avfuktning: 33,6 liter/dag

Motivering: Förra våren installerade jag en markis till mitt sovrum, det hjälpte föga! Därför skulle en Luftkonditionering säkert göra susen!
 
Svar: Avfuktning 33,6 liter per dag.

Motivering: Svalt och skönt vill väl alla ha. Och denna fixar det.
 
Svar: Avfuktning 33,6 liter per dag.

Det har redan nu börjat bli mycket varmt i våran lägenhet. Då både jag och dottern lider av pollenallergi hade det varit toppen med en portabel AC. Vi kan tyvärr inte öppna fönsterna under nätterna pga allergin så det hade verkligen varit härligt med svala nätter!
 
Avfuktning: 33,6 liter per dag

Bytt jobb och skall jobba hela sommaren och behöver kunna sova gott, då skulle Cortina Silent från Hylte Jakt & Lantmän bli min och familjens coola älskling.
 
33.6 liter/dygn.

För att min kära fru ska sluta trakassera mig för den gången jag satte borren i inkommande el-ledning och klippte noll-ledaren, vilket medförde att en stereo, lite lampor, rörelsevakter och luft-luft-värmepumpen brann upp. Efter fem års (mer akuta) renoveringar och tillbyggnader hänger den där än idag och hånar mig vid ytterdörren! Den hade varit perfekt till att få åtminstone pojkarnas rum svalt och skönt i sommar!
 
33,6 liter/dag
Bor i radhus med två våningsplan, självdrag. På sommaren är det som bastu på övre våningen och vi kan sällan vara där när det är som varmast. Skulle verkligen behöva en luftkonditionering för att kunna använda hela boarean under sommartid!
 
Den här sköna maskinen avfuktar hela 33,6l/dygn.
Denna skulle jag vilja ge min fru i present då vi bor i ett hus från 1890 och saknar isolering i väggarna. Detta gör att vi får väääldigt varmt i sovrummet på sommaren. Inte ovanligt med mellan 28-32 grader.
Vi skulle sova enormt mycket bättre med denna maskin som sällskap i sovrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.