P
Nu har iaf Swedendro en ny hemsida!
Ser bra ut och nu kan man se lagersaldot.
Får man hoppas att saldona stämmer och att det blir bättre både med kundbemötandet och leveranserna.
 
Det är ju bra att man kan se lagerstatus, men frågan är om det hjälper?

Gjorde en beställning för 14 dagar sen, allt finns i lager med lev tid om 3-5 dagar, men skickat är det inte.

Köpte nyligen en hammer maskin av felder i Sverige, upplevde att precis allt fungerade bättre än de två gånger jag handlat hammer maskin av swedendro.

Helt ok med att företag har svårt i Coronatider, eller att man expanderar kraftigt, men upplever att swedendro tycker det är viktigare att göra reklam för det man säljer än vårda kundrelationer..
 
A
Väntar fortfarande på besked om levtid på en Cnc. Frågar jag leverantören själv via en enkel chatt säger dom att de finns på lager, både i Usa och England. Swedendro har fortfarande inget svar om leverans. Tyvärr, men jag handlar någon annanstans.
 
mowatom skrev:
Väntar fortfarande på besked om levtid på en Cnc. Frågar jag leverantören själv via en enkel chatt säger dom att de finns på lager, både i Usa och England. Swedendro har fortfarande inget svar om leverans. Tyvärr, men jag handlar någon annanstans.
Rikta dina mejl till dan@swedendro.se, från honom fick jag svar dagen efter.
 
A
A andrho skrev:
Rikta dina mejl till dan@swedendro.se, från honom fick jag svar dagen efter.
Nej, eller ja det skulle jag kunna göra men känner att lusten inte riktigt infinner sig. Släpper de bara.
 
mowatom skrev:
Nej, eller ja det skulle jag kunna göra men känner att lusten inte riktigt infinner sig. Släpper de bara.
Synd att de sänker företaget så. Det hade ju varit en kanonsajt med rätt skötsel.
 
D
A andrho skrev:
Rikta dina mejl till dan@swedendro.se, från honom fick jag svar dagen efter.
Om ni har frågor om cnc maskiner skulle jag rekomendera att kontakta Dan.
Personligen så brukar jag nästan alltid ringa till swedendro om jag undrar något !
Mvh
 
Beställde några smågrejer. 10 dagar efter beställning och jag inte hört ett dugg så mailade jag och frågade hur det går med leveransen. Fick svar ganska omgående av Dan och två dagar senare kom prylarna.
Känns som att de har ett gott uppsåt men att där fattas något i slutändan. Om det är ledningskompetens, strukturer eller kultur vet jag inte. Det verkar som att trots bra sortiment, hyggliga priser, enskilda bra medarbetare så brister det ändå i någon del av kedjan.
Tror nog att de hade behövt ägna sig åt lite självreflektion eller konsulthjälp, hade gärna sett att vi hade en "svensk Axminster" som fungerar bra.
 
  • Gilla
fartow och 2 till
  • Laddar…
A
T tompaah7503 skrev:
Beställde några smågrejer. 10 dagar efter beställning och jag inte hört ett dugg så mailade jag och frågade hur det går med leveransen. Fick svar ganska omgående av Dan och två dagar senare kom prylarna.
Känns som att de har ett gott uppsåt men att där fattas något i slutändan. Om det är ledningskompetens, strukturer eller kultur vet jag inte. Det verkar som att trots bra sortiment, hyggliga priser, enskilda bra medarbetare så brister det ändå i någon del av kedjan.
Tror nog att de hade behövt ägna sig åt lite självreflektion eller konsulthjälp, hade gärna sett att vi hade en "svensk Axminster" som fungerar bra.
Jag tror också att de absolut vill väl, men det måste fungera. Jag har köpt 2 justersågar av Håkan under åren, inga problem med det. Det är ju positivt att de har mkt att göra, men man måste hänga med och uppdatera kunden vid dröjsmål etc. Det verkar som det är där det oftast brister när man läser igenom inläggen. Sedan är det ett speciellt läge med covid-19 som medför långa levtider mm, då får man vara rak och tydlig med det.
 
Köpte en trubbnoshyvel med gravrost på insidan. Inget svar på 2 veckor.
 
Apapap… Ni minns väl vad VD:n skrev:

”Vi undanber oss kritik när det gäller inlägg där ni tar upp att vi inte är seriösa och jämför oss med företag som utlovar "order idag före... så har ni era grejer imorron".”

Ni ska inte vara stygga när de så vänligt bett att slippa få kritik :)
 
  • Haha
  • Gilla
jac och 7 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Apapap… Ni minns väl vad VD:n skrev:

”Vi undanber oss kritik när det gäller inlägg där ni tar upp att vi inte är seriösa och jämför oss med företag som utlovar "order idag före... så har ni era grejer imorron".”

Ni ska inte vara stygga när de så vänligt bett att slippa få kritik :)
Haha, vilken utmärkt krishantering!

Ska faktiskt tillägga att jag fick svar igår på min fråga ang. rostig trubbnoshyvel. Så det verkar vara på banan igen.
 
Nu är ärendet löst och jag är nöjd med hur Swedendro hanterade ärendet. Mitt mail verkar ha kommit på villovägar, hade kanske gått fortare om jag skickat en påminnelse.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
P
Törs man lita på deras lagersaldon?
Om de blivit bättre på att höra av sig om nåt fattas?
Och om de skickar direkt så man inte får höra av sig till dom efter 2 veckor?

Hade tänkt beställa massa spånsugsrörs grejjer ifrån dom men tvekar lite där, eller om man nu inte ska ta ifrån tillverkaren direkt?
 
Tror lagersaldot stämmer, men räkna med att behöva ringa efter någon dag om inget händer. Det gjorde jag idag, då det tagit ett par dagar utan att jag fått något leveransmail. Jättetrevlig snubbe som bad om ursäkt för att ingen skrivit ut ordern och gått med till lagerpersonalen. Någon timme senare var det på väg.

Som sagt väldigt trevligt bemötande, men absolut en miss i hur de satt upp flödet.
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.