A Andy78 skrev:
Vi hade Telia öppen fiber förut 385- 420kr det konstiga var att det inte gick att välja någon annan operatör, vet inte om det har något att göra att det är bostadsrättsförening.
Om det är fiberoperatör som avses, dvs man vill byta från Telia Öppen fiber till en annan operatör t.ex. Telenor så krävs det att Telenor har utrusning så man kan ansluta fiber från fastigheterna. I de fallen hyr annan operatör enbart fiberkapacitet.
Men det kan ju också vara ett avtal en Brf gjort där alla är knutna till Telia Öppen.
Finns många olika alternativ så det är ett generellt svar.
 
A AndersS skrev:
Om det är fiberoperatör som avses, dvs man vill byta från Telia Öppen fiber till en annan operatör t.ex. Telenor så krävs det att Telenor har utrusning så man kan ansluta fiber från fastigheterna. I de fallen hyr annan operatör enbart fiberkapacitet.
Men det kan ju också vara ett avtal en Brf gjort där alla är knutna till Telia Öppen.
Finns många olika alternativ så det är ett generellt svar.
Man kunde på bredbandportalen välja en massa operatörer, men det gick inte ungefär som det var låst så det hade nog någont med avtalet att göra.
 
A Andy78 skrev:
Man kunde på bredbandportalen välja en massa operatörer, men det gick inte ungefär som det var låst så det hade nog någont med avtalet att göra.
Kan ha avtalats i samband med fiberanslutning av Brf, med reducerat pris, kostnadsfritt, etc.
 
Det är ju inte ovanligt att man per avtal är låst till en tjänsteleverantör (Telia) under en viss tid efter installationen.
 
Många intressanta svar! Tack!
 
Har Telia öppen fiber.
Haft Riksnet 100 Mbit i ett par år för 358kr/mån, har aldrig krånglat!..
I augusti tog Halebop över Riksnet, så fortsatte med dom till samma pris.
I november så pratade jag med kundtjänsten om uppsägning och fick ner min månadskostnad till 250kr!
Får ut 115/116mbit enligt bredbandskollen.
 
Det hade jag missat att Teliabolaget Halebop nu också har bredband via fiber, samtidigt som de tagit bort "renodlade" mobilt bredband.
 
Har Bahnhof 500/100 i Borlänge Energis stadsnät och betalar 250 kr/mån till stadsnätet och 199 kr/mån till Bahnhof. Som jämförelse hade 100/100 (utan TV) kostat 175 till stadsnätet och 109 till Bahnhof.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
204 kr/mån ownit
100/10 Mbit/s erbjudande på 1 år, sedan 279 kr/mån
Öresundskraft stadsnät
Helsingborg.
p_1815gk3q70.jpg
 
Bredband2 beställt. Det kostar
122 kr/mån i 3 månader. Därefter: 245 kr i månaden,
Startavgift: 189 kr,
via Halmstad Stadsnäts fiber.

Det blir, borträknat startavgiften, 214,50 kr/månad första året.
 
harry73
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Bredband2 beställt. Det kostar
122 kr/mån i 3 månader. Därefter: 245 kr i månaden,
Startavgift: 189 kr,
via Halmstad Stadsnäts fiber.

Det blir, borträknat startavgiften, 214,50 kr/månad första året.
Har bredband2 startavgift? Hos oss (ip only) inte, därför valde jag dom.
Håll koll på priserna för nya abonnemang, framförallt efter de höjer priset hos dig.
Priset brukar sjunka efter kort tid igen, men det gäller bara nya abonnemang!!
Så då kan man ringa till kundtjänst och ändra abonnemanget till det nya priset.
 
harry73 harry73 skrev:
Har bredband2 startavgift?
Jag har inte fått fakturan än, men det är så de skriver i alla fall.
Vi får se om en månad...
 
65:-/månad Jönköping. 100/10, tror jag.. (eller 100/100?)
Ovanpå det får vi själva välja vilka tjänster vi vill ha från valfri operatör
 
  • Gilla
Niis och 1 till
  • Laddar…
Jag använder endast mobilt internet. I allmänhet är mobilnätverk mindre utsatta för virala omdirigeringar som SearchMarquis.com
 
N Niis skrev:
Jag använder endast mobilt internet. I allmänhet är mobilnätverk mindre utsatta för virala omdirigeringar som SearchMarquis.com
Berätta gärna mer om länken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.