Det är 10 års garanti mot genomrost!

Vår nuvarande brevlåda är en sorglig syn och bidrar endast till att ge vår entré ett extra bedrövligt intryck. Förutom att den är fläckig och ärgad, och av förra ägaren monterad på nu ruttna gamla plankor, verkar den vara en favoritplats för allehanda djur att uträtta behov på. Nu har vi inte hunnit fixa hus och uppfart till fint skick heller än, men en riktigt snygg och praktisk brevlåda skulle förhoppningsvis kamouflera det!
 
Postlådan har 10 års garanti.
Jag behöver verkligen en ny fin postlåda.
Jag bor på landet utan bil el körkort o inga vänner i närheten som jag kan åka med till närmaste postutlämn tex. Hemmasnickrad stor postlåda vid en väg, ser instabil och väderskadd ut med snö och regninträngning.
Har själv hjjäää0äligät snickrat ihop en större låda som tyvärr både läcker in snö o regn i, och inte sitter stabilt pga tyngden.
Snövallar o vissa tidningsbud lyckas nästan riva med sig allt flera ggr.
Sjukpensionär är jag så tyvärr får jag bara försöka stötta upp allt så gott det går.
Men skulle bli otroligt glad om jag ev ev skulle ha en liiiten chans till en ny.
 
Då vår nuvarande lilla billiga brevlåda ständigt är utsatt för vandalism hade denna varit perfekt! Inga med paket på marken bredvid lådan! Ingen kkan länge sparka bort den från stolpen! Perfekt med andra ord! :love: och att den dessutom har 10 års genomrostgaranti gör det hela ännu bättre!
 
Äntligen kan min granne få ta semester samtidigt när jag har en så rymlig brevlåda!!
 
R Roddare skrev:
Visst var det 10 års rostskyddsgaranti! Äntligen kan min granne få ta semester samtidigt när jag har en så rymlig brevlåda!!
 
G
Rätt svar: 10 års garanti mot genomrostning.
Jag får halvstora paket varje vecka som är för stora för min nuvarande brevlåda vilket innebär att jag måste åka och hämta dom hos postombudet istället vilket är oekonomiskt och dåligt för miljön, med en större brevlåda från Berglund så skulle problemet vara löst och jag skulle få all min post i brevlådan :)
 
Vi har flyttat i ett dödsbo där tyvärr brevlådan ligger långt bak i prioriteringslistan men tänk så ljuvligt att få mötas av en ny ( ej genomrostad och silvertejpad koloss) och funktionell brevlåda varje gång vi kommer hem!

Det är viktigt för oss att den är rymlig då vi har ett fint fungerande secondhand- system i området där vi hämtar och lämnar i varandras brevlådor ( flaggar varor i en grupp på sociala medier, swishar och hämtar upp när man hinner- perfekt för miljön och funkar lysande trots Corona! )

Svar - 10 år
 
Svar: 10år
Motivering:
Vissa brev jag helst sakna
Så som räkningar, reklam & damer nakna
Men mitt paket jag köpt från andra sidan världen
Vill jag inte förlora precis innan sista färden (in i huset)
 
  • Svart brevlåda vid trottoarkant med lappen "Ingen reklam tack".
Med ny adress och väntad post jag behöver verkligen en låda som motstår rost!
Svar :10 års garanti mot genomrostning
 
svaret är 10 år och vinner jag går denna oavkortat till min gode granne som fick sin sprängd av stökiga ungdomar vid valborg
 
10 års genomrostgaranti.

Jag kommer självklart vinna då vår nuvarande brevlåda bebos av myror.
Dessutom har brevbäraren kört på den ett antal gånger då han inte orkar vrida på ratten fullt ut.
Håller tummarna för vinst!
 
10 år håller postlådan som skulle underlätta för mig. H

Vår brevlåda står på en annan väg, så det skulle kännas tryggt med en ordentlig postlåda som både rymmer och skyddar vår post, dessutom 10 år utan (genom)rost!
 
Belmlu
Svaret är 10 års skydd mot genomrost, detta tack vare att man använder galvaniserat stål, alt aluzink, som sedan pulverlackerats.

Min motivering får bli att vi likt många andra handlar mer och mer via nätet. Det blir även dyrare och dyrare saker som köps hem, till exempel handverktyg och hudvårdsprodukter. Detta ställer högre krav på säkerheten för att man ska kunna känna sig trygg med att paketet ligger kvar i brevlådan när man kommer hem. Berglunds HandStop-lösning på MP3500 liknar många andra på marknaden men med skillnaden att paket även går ner. Hos konkurrenter brukar det annars bara vara möjligt med brev eller tidningar. Stort plus för MP3500!

Utöver motiveringen till varför jag vill vinna MP3500 gillar jag också nytänkadet med Smart Control på exempelvis MP4000. Just detta bidrar till ytterligare en fördel, nämligen att även medelstora paket kommer kunna levereras på ett säkert sätt. Detta tänket bådar gott för framtiden och säger mig att Berglund kommer hänga med och fortsatt leverera högkvalitativa produkter som marknaden efterfrågar.

Blir det inte jag som vinner denna brevlåda vill jag säga grattis i förskott till den som gör det. Tror att denna brevlåda kommer göra dig nöjd!
 
Den har tio års skydd mot genomrostning!

För oss skulle det passa utmärkt med en så bra brevlåda. Inte bara för att vi ska bygga nytt hus och kommer behöva en ny brevlåda, men också för att jag har en shoppinggalen sambo som klickar hem saker från nätet konstant. Alltså, konstant. Jag insåg inte förrän nu att vi behöver en sådan brevlåda för att jag inte visste att det fanns! Men gud vad skönt om vi kunde njuta av vårt nya hem istället för att köra en mil och hämta ut paket hela tiden.. Tänk vad vi alla vinner på miljöpåverkan om jag kan vinna den där brevlådan. Win-win liksom! ;)
 
Svar: 10 års genomrostgaranti.
Med tanke på placeringen av min brevlåda samt alla böcker jag beställer för mina studier skulle brevlådan både skydda paketen från vädret men även få mig att slappna av angående eventuella tjuvar. Färre promenader ner till brevlådan och mer tid till böckerna vore toppen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.