Svar: 10 år garanti mot genomrostning
Håller på att buda på ett hus, blir det inte det så hoppas vi hitta ett i sommar då vi letat ett par år redan.
Då vi kommer behöva slänga in varenda krona vi kan skrapa ihop så hade det suttit perfekt med en fin och bra brevlåda (y)
 
10 års rostgaranti.

Vår brevlåda är troligen från 1974, då huset byggdes. Det läcker in, man vet aldrig vad för kryp man får med posten in, paket är inte och tänka på att man får ner i den. Och nyckeln för att öppna den med ingick visst inte i husköpet...
Har länge funderat på en ny. Kanske kan vinna en?
 
10 års genomrostgaranti.
Jag köpte mitt första hus i fredags och brevlådan där har inget lås och jag måste öppna med en mejsel varje gång så denna hade varit perfekt att vinna. Och den är så himla snygg :)
 
Svar: 10 års garanti mot genomrostning

Med en brevlåda som antingen står öppen för vinden eller att brevbäraren fyllt brevlådan över sin bristningsgräns och inte går att stänga, skulle jag på denna glada blickar slänga;)
 
Svar: 10 års garanti. Hela familjen handlar flitigt på nätet och vår standardbrevlåda rymmer förstås inte detta utan vi får ständigt åka till affären i grannbyn för att hämta dem. Vore smutt att slippa det!
 
svar: 10 år

Varför jag vill vinna? Praktisk - kort och gott!
 
Svar: 10 års garanti för genomrostning.

Motivering: Tar emot otroligt många paket och detta skulle underlätta mycket. Dessutom är våran brevlåda trasig och läcker in vatten. Sist men inte minst är postlådan snygg och skulle passa väldigt bra vid vårat hus.
 
10 års rostgaranti

Blöt post vid regn och snö i befintliga rostburken och blöta paket utanför.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Den här veckan kan du vinna den praktiska postlådan MP3500 Från Berglund. MP3500 kan ta emot både post och paket och med den smarta flyttbara innerhyllan får din postlåda en flexibel volym, från 30 till 50 liter. HandStop-funktionen förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Postlådan tillverkas i Berglunds högsta plåtkvalitet QualitySteel10 och har en stabil konstruktion som gör postlådan tålig och perfekt för skandinaviska väderförhållanden. Den är utrustad med kraftigt cylinderlås och externt väderskydd som skyddar mot smuts och fukt.
Värde: 1 700 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna postlåda MP3500, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur lång garanti har postlådan för genomrostning?
Svaret hittar du här: berglund-sweden.se/
Vinnaren utses fredagen den 14 maj.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

Tio rostfria garanti år.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 10 års garanti mot genomrostning
Motivering: Med tanke på alla paket och störra postförsändelser som kommer nu för tiden behövs det en stor rymlig låda av hög kvalite, kan vara skönt att ha gatans ferrari låda, och pensionera den gamla i plast (den rostar inte heller)
 
10 års genomrostgaranti!

Även vi har brevlådan en bra bit från huset vid en brevlådesammling, rostig och ful med förra ägarnas namn på.. en uppgradering hade varit toppen!
 
10 års rostgaranti. Min nuvarande brevlåda är grannhundarnas favvoplats att pinka på, ungarna har skjutit på den med luftgevär och den är lagad med silvertejp och ståltråd. Fått fina födelsedags kort fördärvade av regn och även mina tidningar typ magasin är alltid blöta i kanten.
Pandemin gör att vi beställer mycket från nätet och hade varit super om man slapp hämta mindre paket hos ombud.
 
Hej! Brevlådan har 20 års genomrostningsgaranti! Jag flyttar från lägenhet till litet hus nu under denna vecka och var igår och lyfte på locket på den brevlåda som står vid huset. Fick locket i handen och fronten ramlade av... Så en ny finns sedan igår på min önskelista . Hälsningar Ewa
 
Cheesen
10 års garanti.
Kommer att ge postlådan till min granne då snöröjningen och denne inte kommit överens om hur man ersätter en trasig vecko-paketlåda. Det har sett för bedrövligt ut i ett år nu med den där lilla fjuttlådan som snöröjningen kom med.
 
Naturligtvis är det till mej lådan skall skickas. Det är ju bara att kolla med min brevbärare vad han tycker.
Han har ju haft en del bekymmer genom åren med litet brevinkast i min låda.
Garantitiden är ju dessutom 10 år för genomrostning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.