Plockat fram Angus från vintervilan. Sjukt smidig uppstart, han kom ihåg hur han skulle göra. Var snabbt fram och nosade på altanfixet. Robotgräsklippare på en gräsmatta med en torkställning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklippare "Angus" nära en nybyggd träaltan och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Förmiddagen bjöd på hällregen så det var perfekt att fortsätta med grundningen av staketspjälor.
Grundade röda staketstolpar staplade på arbetsbänk i verkstad med byggmaterial och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter lunch skulle det ju bli uppehåll, vilket det inte blev, men jag började skruva upp spjälor i alla fall.
Nymonterade träspjälor på en staketgrund med hus och bil i bakgrunden en regnig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Körde på och tog mig i mål på denna sträckan också så nu är alla spjälor uppskruvade, ca 550 styck med ca 1100 skruv.
Nyuppsatta röda staketspjälor vid en röd stuga under en mulen himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt rött staket längs vägkanten framför en röd husfasad under en regnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat rött staket längs en landsväg med nyuppskruvade staketspjälor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu kan man städa upp och börja med roligare saker igen.
 
  • Gilla
john.h och 7 till
  • Laddar…
Snyggt, den ser ut att vara helt i våg
 
Mätt staketet, 19+19+2-3m
Ska man såga mer det och gräva ett dike...? :thinking:
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Snyggt, den ser ut att vara helt i våg
Våg och våg skulle jag nog inte påstå, det lutar nog en 20-30 cm på 12 m.
 
Köpte en kompostkvarn för hm.. ett tag sedan - och nu kom den fram och monterades ihop :cool: kunde äntligen ta tag i och ”makulera” arboristens efterlämningar förra året (y)

Just det här, vi gjort nu.. kommer åka iväg till tippen. Men sedan kommer vi använda det till komposten, jordförbättring och ev ist för täckbark på sina håll!

Sjukt kul och kika på Mr Tugg.. när allt bara sugs in o försvinner ner i lådan!



Blev inte lika fint flis som jag trott, men det gör inget!

Mycket nöjd iaf, tystlåten (tyckte kinkiga jag) och enkel..
...enda minuset är att lådan fyller upp där det mals ner först.. och puttas inte alltid framåt som det ska.. så det blir lite hm.stopp. Man får öppna lådan o dra loss nån pinne som inte flisats ordentligt..och flytta fram/omkring fliset ..innan man fortsätter :cool:
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
J
Vertikalskärning och toppdressning här... känner mig lika förtvivlad varje gång efteråt och undrar vad jag gjort mot den stackars gräsmattan. :cry:
En nyskuren gräsmatta med synliga jordfläckar, trädgårdsslang och blommande buskar i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fyllt odlingslådorna med 2000l jord... men det var igår.
Nybyggd träodlingslåda intill ett rött hus, gräsmatta i förgrunden, en katt och trädgårdsverktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GladanS och 6 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vertikalskärning och toppdressning här... känner mig lika förtvivlad varje gång efteråt och undrar vad jag gjort mot den stackars gräsmattan. :cry:
[bild]

Fyllt odlingslådorna med 2000l jord... men det var igår.
[bild]
Vad är det rosablommande trädet för nått?

..gräsmattan blir fin.. sen (y):)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J
Snigla Snigla skrev:
Vad är det rosablommande trädet för nått?

..gräsmattan blir fin.. sen (y):)
Någon form av prydnadskörsbär gissar jag. Blev rätt besviken första året då det ej gav frukt... men det blommar så otroligt vackert att trädet är förlåtet.
Prydnadskörsbärsträd i full blom sett genom ett fönster med en trädgård och hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blommande prydnadskörsbärsträd med frodiga rosa blommor och rödbruna blad i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
-RB- och 6 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Någon form av prydnadskörsbär gissar jag. Blev rätt besviken första året då det ej gav frukt... men det blommar så otroligt vackert att trädet är förlåtet.
[bild] [bild]
De är en riktig färgkick på vårkanten - mycket vackra!
 
Gillar att gräva så jag har varit ute och påtat lite. En granne kom förbi och frågade vad jag gjorde. Han är väl rätt van vid mina konstiga projekt så när jag sa ”planterar smultron” så nickade han bara och sa ”ah, smultron”. Fast han fattade nog att jag skojade. Är ju rätt uppenbart att jag vertikalskär gräsmattan.
 
  • En trädgård med nygrävda rader i gräsmattan för vertikalskärning, spadar och en sten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
Installerat lite kabel och en laddstation i helgen.
Blev lite sjösten i den lilla rännan till höger.
Installation av en gräsklipparladdstation med öppet kabelskydd vid sidan om en gräsmatta och sjösten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag likt vid provturen har jag bara kollat när Baggen är ute och klipper. Har insett att det blir många gräsklipparöl nu när det klipps varje dag och därmed insett att jag behöver bygga om garaget till en kyl. Är det någon som har tips på företag som kör hemleverans av några dussin flak öl i månaden (vill inte bli stammis på systemet)? ;)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Bärgat klipparen...
Uppmärksammade att klipparen stod väldigt still när jag skulle åka till jobbet.
Knappade in pin och "Ingen slingsignal" uppenbarade sig på displayen. :rolleyes:
 
  • Ledsen
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
Premiärklippt gräset. Lika fascinerad varje gång vilken skillnad det blir när man klipper första gången. På vissa ställen var gräset säkert 20 cm, medan det på andra var helt nertrampat eller inget alls. Så snyggt när allt är på samma höjd! :crysmile::love: Gick efter med grästrimmern som grädde på moset. Imorgon kommer min trädgårdsintresserade svärmor på besök från Norrland, för första gången sen förra sommaren. Så ja, visst ögontjäneri har jag gjort mig skyldig till.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Fyllt på jord i pallkragarna och sått frön med barnen. Djungelgurka, morot, rädisa, mangold och ärtor. Det som tar sig det tar sig, annars var det iallafall en mysig stund med kidsen.
Nyfyllda pallkragar med jord och etiketter för sådda frön av grönsaker i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två pallkragar fyllda med jord redo för odling, bredvid en säck trädgårdsjord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Myntan som vi satte i mitten av ena pallkragen förra året växer och frodas, men den verkar vilja bryta sig ut. :crysmile:
Pallkrage med nyfylld jord och omringad av frodig mynta, redo för trädgårdsprojekt med barn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
GladanS och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.