Är ju lätt att bli less när man nått botten..
 
  • Haha
Schwen92
  • Laddar…
Man undrar ju lite hur det ser ut på utsidan av denna ganska höga vägg, Är det uppfyllt eller skulle det gått att öppna upp en dörr?
 
A Alexn72 skrev:
En liten inflikning. Ju kortare sladden är till flottören desto större blir osäkerheten när den startar (lätt att den nästan fastnar i sig själv och kabeln stressas mer.)
Omvänt så ju längre sladd som den kan röra sig med ju säkrare gång får man på pumpen. Underförutsättning att den löper fritt.
Men det ger också större område mellan tillslag och frånslag.
Ja det där är ett jäkla aber, jag kortade av min lite för mycket och fick en jäkla massa vatten i källaren när den inte vek upp sig som den skulle. Fick moppa hela förmiddagen :crysmile: men men har inget på golvet ändå
 
tommib
T TypRätt skrev:
Man undrar ju lite hur det ser ut på utsidan av denna ganska höga vägg, Är det uppfyllt eller skulle det gått att öppna upp en dörr?
Mot grannen är det jord. Det är lätt att se från deras håll. Mot vårt garage är det återfyllt.
 
  • Gilla
Noobe
  • Laddar…
Fy tusan så fränt det här jobbet är!!!!!!!
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Ja det är ju något speciellt med att spräcka sten. Provade lite för att få ner golvet när vi skulle renovera tvättstugan. Visade sig att det var någon cm kaka på jordstampatgolv så grävde bort jord och småsten, fick ett bra djup men sedan gick det en ås från berget rakt genom rummet mer eller mindre i höjd med gamla golvet så fick låna kilar av en kollega, ett youtube klipp senare var man på det, sjukt kul. Mindre kul att bära ut stenarna som blev resultatet så jag förstår inte hur du fått ut så mycket berg hos dig utan att knäcka ryggen på dig själv och dina nära och kära =)
 
tommib
Schwen92 Schwen92 skrev:
fick en jäkla massa vatten i källaren när den inte vek upp sig som den skulle
Jag har ju nivålarm i gropen. Dubbla till och med. Så just detta är jag inte så orolig för.
 
  • Gilla
Schwen92 och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag har ju nivålarm i gropen. Dubbla till och med. Så just detta är jag inte så orolig för.
Klokt det ska nog anordnas här med (y)
 
tommib
Jahapp.... Gör om gör rätt. Plockade bort cellplast, plast och markduk och började kratta.

En ojämn markyta med grus och sten, vikta markväv och plastsäckar, i process av grundarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde en egen väldigt rapplig jungfru och stampade till allt. Den gick sönder precis lagom på slutet.

Hemmagjord jungfru för stampning av grus med omgivande byggarbetsplats och betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu paus för grillning, får se om det blir en vända till ikväll. Jag ska trots allt jobba imorgon så kan inte somna allt för sent (Klämdag? Det är något för folk på kontor...)
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 11 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nu paus för grillning, får se om det blir en vända till ikväll. Jag ska trots allt jobba imorgon så kan inte somna allt för sent (Klämdag? Det är något för folk på kontor...)
Källaren verkar perfekt för grillning :)

Klämdag, det är något för de som är lediga på röda dagar..

Tyvärr gått bet på att.hitra någon bättre version av kaffe-algoritmen :(
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Frustrator Frustrator skrev:
Klämdag, det är något för de som är lediga på röda dagar..
Den snor jag rakt av!

Frustrator Frustrator skrev:
Tyvärr gått bet på att.hitra någon bättre version av kaffe-algoritmen :(
Äsch... synd. Får kanske göra en egen. Någon gång när jag har fritid som inte är uppbokad.
 
Klämdag, existerar väl bara för statligt anställda...
 
tommib tommib skrev:
Jahapp.... Gör om gör rätt. Plockade bort cellplast, plast och markduk och började kratta.

[bild]

Byggde en egen väldigt rapplig jungfru och stampade till allt. Den gick sönder precis lagom på slutet.

[bild]

Nu paus för grillning, får se om det blir en vända till ikväll. Jag ska trots allt jobba imorgon så kan inte somna allt för sent (Klämdag? Det är något för folk på kontor...)
Du ska väl flisa makadambädden oxå? Så det blir riktigt gjort menar jag;)
 
tommib
Hmm....... Nej. Orkar inte ärligt talat. Då skulle jag behöva beställa en till storsäck och det blir irriterande dyrt (samt irriterande att få ner).
 
C Carbonara84 skrev:
Du ska väl flisa makadambädden oxå? Så det blir riktigt gjort menar jag;)
Flisa? Är det att lägga på ett toppskikt av finare material?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.