Upptäckte en dagvattenbrunn på tomten när jag grävde upp sten. Locket var sprucket i två delar och handtaget bortrostat. Gjöt en ny i en hemmasnickrad form av frigolit.
Ny-gjutet betonglock till dagvattenbrunn med två metallhandtag, på gräs vid trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
niklasn niklasn skrev:
Det går bra nu…
Det är så typiskt. Man måste alltid ha en bra reserv när man gräver.
 
  • Gilla
niklasn
  • Laddar…
N nallepu skrev:
Firade in The "naked garden day" som gud skapade mej. Fast borde vi inte ha motsvarande dag för oss själva i Skandinavien när det blivit både varmare och insynsskyddat.
Annars funderar jag på vad jag ska göra med mina 15 nyinköpta Magnolier och lika många Azaleor. Börjar bli lite trångt min Japan inspirerade trädgård.
Här har det varit som bäst kanske 10 grader i helgen, så rätt långt från bekvämt i textilfritt läge. Jag håller på att förbereda för lite strategisk vegetation för senare i sommar däremot.
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Grävt upp lite ogräs runt huset. Får nog jämna till gräsmattan också och så in lite nytt gräs, men det får bli en annan dag .
Minigrävare i arbete med att gräva upp mark nära husvägg, person som tittar på från grävd grop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
K kioskdavid skrev:
Grävt upp lite ogräs runt huset. Får nog jämna till gräsmattan också och så in lite nytt gräs, men det får bli en annan dag .
[bild]
Bra! Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på. De där maskrosrötterna kan sitta djupt. Två gånger om året rekommenderar jag, så håller man ogräset borta.
 
  • Haha
  • Gilla
Peder90 och 8 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Vi bor kustnära. De blåser iväg annars. Det är inte deras fel ;)
Räcker med att bo på landet så flyr de ständigt.. både ut på vägarna.. lägger sig raklånga och spottar ut skit!

Mycke hyss har de för sig!
 
Klippt gräset för första gången i år!
Kört extra många ggr på mullvadshögarna.. för att platta till.. :geek:

Hoppas schweizerostlooken är inne på gräsmatteområdet i år!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S
Hämtat hästgödsel.

En släpvagn full av mörkbrun hästgödsel parkerad på en grusuppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Hämtat hästgödsel.

[bild]
Fått utkört hästgödsel (om än lite för mycket men det får väl bli en till kompost)
En stor hög med hästgödsel vid en röd stuga och en gammal skottkärra med en grepe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S
FreQa FreQa skrev:
Fått utkört hästgödsel (om än lite för mycket men det får väl bli en till kompost)
[bild]
Äh, det kommer knappt räcka. Tömde mitt släp ikväll med cirka 10 skottkärrevändor men det känns som man skulle ha haft det dubbla.
 
S sinuslinus skrev:
Äh, det kommer knappt räcka. Tömde mitt släp ikväll med cirka 10 skottkärrevändor men det känns som man skulle ha haft det dubbla.
Jag har säkert 50 skottkärror kvar men den får ligga till sig och bli bra kompost. Tur dynga inte väger något!
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fått utkört hästgödsel (om än lite för mycket men det får väl bli en till kompost)
[bild]
Står släpan under högen;)
För övrigt fin gödsel(y)
 
A AndersS skrev:
Står släpan under högen;)
För övrigt fin gödsel(y)
Nopp. Jag bor på landet så här kom grannen med lastmaskinen och bara dumpade. Tror nästan han körde två gånger men som sagt, det får ligga kvar tills nästa år.
 
halper halper skrev:
Det är så typiskt. Man måste alltid ha en bra reserv när man gräver.
Nu har jag en reserv, det kom en ny spade på garantin!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Jag lovade Snigla en bild på soptunnegömman också.
[bild]
Snyggt!
 
  • Gilla
RACS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.