G Galten skrev:
Jag har laddstationen i andra ändan av tomten vid ett förråd. Och där han har jag satt en Powerline Wi-Fi extender, som bara kör på 2.4 GHz.

Kollade uppkopplingen nu med telefonen och det ligger på 50 MBit/s vid laddstationen.

Allt har fungerat felfritt fram tills nu, men nu kan jag inte få igång App/wifi funktionen. Tog bort parkopplingen helt och gjorde om allt från början (appen är mycket pedagogisk)

Står ”error” på klipparen och ”kontrollera nätverkets namn och lösenord” i appen.

Slet bort Wi-Fi extendern och testade med husets 2.4 GHz router (runt 5 MBit/s vid förrådet). Men samma problem. Jag har gjort det så många ggr nu att jag knappast slagit in fel lösenord varje gång.

Någon som har något tips?
Jag hade problem när den var ny.
Men efter att jag uppdaterat till senaste programvaran med USB-sticka så löste sig problemet.
Men du kanske redan har senaste programvaran?
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Jag hade problem när den var ny.
Men efter att jag uppdaterat till senaste programvaran med USB-sticka så löste sig problemet.
Men du kanske redan har senaste programvaran?
Enligt appen har jag senaste programvaran och allt har fungerat utan problem i en vecka. Fram till i natt.
 
Eftersom jag har automatisk uppdatering av firmware påslagen så är det det rimligaste att de gjorde en mindre lyckad uppdatering i natt?
 
G Galten skrev:
Eftersom jag har automatisk uppdatering av firmware påslagen så är det det rimligaste att de gjorde en mindre lyckad uppdatering i natt?
Jag har samma som förut, 3.08.
Har automatisk uppgradering.
Den kan ju iofs skickas ut portionsvis.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag har samma som förut, 3.08.
Har automatisk uppgradering.
Den kan ju iofs skickas ut portionsvis.
Finns det något sätt att göra ”factory reset”?
 
G Galten skrev:
Finns det något sätt att göra ”factory reset”?
Står inget i manualen, kanske räcker att koppla ur batteriet :thinking:
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Nepp räcker inte.
Det mesta brukar lösa sig genom att köra i en USB sticka med senaste mjukvaran i.
 
  • Gilla
MeanMike och 2 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Nepp räcker inte.
Det mesta brukar lösa sig genom att köra i en USB sticka med senaste mjukvaran i.
Då testar jag det nu, återkommer med resultat!
 
G Galten skrev:
Då testar jag det nu, återkommer med resultat!
Jag är inte superteknisk så jag skulle behöva lite hjälp..

Iaf när jag loggar in på hemsidan (skaffade konto när jag installerade den), så finns inte min maskin med. Trots att jag lagt in serienummer och bild på kvittot. Så det får jag göra igen för att kunna ladda hem filen som heter RLM-v3.08.pck.

I manualen står det att det är en komprimerad fil som behöver extraheras. Och där fastnade jag nu. Hur extraherar man en pck fil?
 
Den ska inte extraheras.
Lägg den på ett fat32 formaterat usb som den är och sätt i den i avstängd maskin och starta den sen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Sen ska inte extraheras.
Lägg den på ett fat32 formaterat usb som den är och sätt i den i avstängd maskin och starta den sen.
Jag gjorde exakt så. Funkade perfekt.
Obs! Glöm inte att stänga usb-locket efter bortplockandet av usb-stickan. (Det gjorde nämligen jag )
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Det hjälpte inte :(

Står fortfarande error på maskinen och kontrollera nätverk och lösenord på mobilen.

Nu vet jag inte vad jag skall prova. Det är underligt att allt fungerade perfekt och sen bara slutade
 
  • Ledsen
Jockose
  • Laddar…
Jag har skrivit till supporten nu så får vi se när de svarar
 
G Galten skrev:
Jag har skrivit till supporten nu så får vi se när de svarar
Detta är väl priset man får betala när man köper billigt kina-skit. Går ju fortfarande att starta klipparen manuellt och programmera via displayen.
 
G Galten skrev:
Detta är väl priset man får betala när man köper billigt kina-skit. Går ju fortfarande att starta klipparen manuellt och programmera via displayen.
Nja nu är du inte riktigt schysst mot din hårt arbetande kompis.
Han är lika tysk/kines som sin storebror Worx. :crysmile:

Ser ofta Gardenor, HQ m.fl. som står still, fastnat mm på tomter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.