Är nybliven ägare till en 812i. Vi har lagt ut gränskabeln ovan mark och provkört. Allt verkar funka utmärkt.
1. Apropå laddstationen som jag inte gjort fast slutgiltigt: brukar ni ta in laddstationen över vintern? (Kanske lite tidigt att tänka på )
2. Vid de inledande testen klippte 812-an lite drygt en timme. Jag har sett i forumet att flera verkar få ut 1:40. Kan man förvänta sig att batteriet ”vaknar till liv” och gör så att 812-an klipper under längre tid om några veckor?
Tack för alla tips som delats i denna tråd!
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Jag har också såhär i början noterat ganska korta klipptider. Dock tycker jag mig ana att den kör längre och längre för varje gång. Laddar snabbt gör den ju iaf!

Önskar även att man kunde få alla loggar/historik i iOS som man verkar kunna få i Android. :thinking:
 
  • Gilla
Biodlarn49
  • Laddar…
B Biodlarn49 skrev:
Är nybliven ägare till en 812i. Vi har lagt ut gränskabeln ovan mark och provkört. Allt verkar funka utmärkt.
1. Apropå laddstationen som jag inte gjort fast slutgiltigt: brukar ni ta in laddstationen över vintern? (Kanske lite tidigt att tänka på )
2. Vid de inledande testen klippte 812-an lite drygt en timme. Jag har sett i forumet att flera verkar få ut 1:40. Kan man förvänta sig att batteriet ”vaknar till liv” och gör så att 812-an klipper under längre tid om några veckor?
Tack för alla tips som delats i denna tråd!
Grattis till ett bra köp.
1. Jag tar in min. Känns som man sparar den rätt mycket.

2. Blir nog mer när det blir lite mer värme ute. Min körde nog 1.40 Tim och laddade 1.05 här jag för mig.
 
  • Gilla
Biodlarn49
  • Laddar…
Min går inte länge heller, men det är typ 5 plusgrader nu.. Tror på en drastisk bättre prestanda när värmen kommer. Tänk bara hur kass ett mobilbatteri är i kyla
 
  • Gilla
Biodlarn49
  • Laddar…
Min går in för laddning 3 ggr mellan 12-18
 
  • Gilla
Biodlarn49 och 1 till
  • Laddar…
Vad säger ni i forumet om åskskydd till 812i? Är det nödvändigt? Finns det i så fall något billigt och bra?
 
B Biodlarn49 skrev:
Vad säger ni i forumet om åskskydd till 812i? Är det nödvändigt? Finns det i så fall något billigt och bra?
Åskskydd är inte min starka sida.....men blixtlås är jag en jäkel på.......:)
 
  • Gilla
  • Haha
hedskold och 1 till
  • Laddar…
Jag har aldrig hört talas om nån som blivit drabbad av det men det är väll en kostnadsfråga, för en Huskvarna för 30000 kanske, men en Landxcape för 5000? Nog bättre att budgetera ett byte om 4 år isf.
 
  • Gilla
Biodlarn49 och 1 till
  • Laddar…
En sak som hållit mej tillbaka från att köpa robotklippare är stöldrisken. Hur illa är det egentligen med det?

Det känns iaf väldigt mycket bättre att det är en maskin för 5000 och inte 15000 kr som tuffar runt

Jag har bara klippning nu på baksidan av huset, men det vore ju fint att köra hela gräsmattan med Landxcapen. Antar att om man bara kör vardagar på kontorstid då är det färre tjuvar ute?
 
G Galten skrev:
En sak som hållit mej tillbaka från att köpa robotklippare är stöldrisken. Hur illa är det egentligen med det?

Det känns iaf väldigt mycket bättre att det är en maskin för 5000 och inte 15000 kr som tuffar runt

Jag har bara klippning nu på baksidan av huset, men det vore ju fint att köra hela gräsmattan med Landxcapen. Antar att om man bara kör vardagar på kontorstid då är det färre tjuvar ute?
Dom flesta stölderna verkar vara inriktade mot HQ. Där är mer pengar o tjäna för dom är rätt dyra ju.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Fick hem min knivplatta från LetMeRepair. snabb leverans.
Noterar att dom är lika på både under och översidan.
Vilket får mig att tänka, går det att sätta dubbla knivar på skivan?
 
  • En ny knivplatta för byggprojekt visas fortfarande i förpackningen, med texten "Blade downside" synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Knivplatta i plastförpackning märkt med artikelnummer, beteckning som 'Turning disc' och antal, hållen i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inatt klockan 02:00 gick min klippare ”offline” och jag har varit ute nu för konfigurera Wi-Fi anslutningen. Men det funkar inte.. ”Kan ej ansluta”

Jag har superbra Wi-Fi där laddstationen står.
Antar att jag får djupdyka i manualen nu, om inte ni har några bra tips?
 
G Galten skrev:
Inatt klockan 02:00 gick min klippare ”offline” och jag har varit ute nu för konfigurera Wi-Fi anslutningen. Men det funkar inte.. ”Kan ej ansluta”

Jag har superbra Wi-Fi där laddstationen står.
Antar att jag får djupdyka i manualen nu, om inte ni har några bra tips?
Inte hört om detta tidigare. Men ett tips är att säkerställa att den kopplar upp mot 2.4 ghz frekvensen.
Kan vara så att den tappar 5 ghz och hittar inte tillbaka.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
vet inte om jag har för mycket fritid, uttråkad eller bara galen. :rofl:

Problemet är att sedan i höstas så har jag mixtrat med hur kabeln ska ligga på tomten för att roboten ska gå bra. Nu på vårkanten så tog jag bort lite buskar och stubbar. Lagt ny jord och sått gräs.
Så jag har mixtra ännu mer med kabeln, som jag dessutom grävde ner det första jag gjorde förra året.
Alla ändringar jag gjort har bidragit till att jag skarvat och haft mig.

Men nu köpte jag hem en ny rulle kabel och ska dra upp all gammal kabel och lägga nytt så det blir perfekt. :dizzy:

Har man inte jobb så skaffar man sig det trots robotar. :crysmile:
 
  • Gilla
RalleB och 2 till
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Inte hört om detta tidigare. Men ett tips är att säkerställa att den kopplar upp mot 2.4 ghz frekvensen.
Kan vara så att den tappar 5 ghz och hittar inte tillbaka.
J Jockose skrev:
Inte hört om detta tidigare. Men ett tips är att säkerställa att den kopplar upp mot 2.4 ghz frekvensen.
Kan vara så att den tappar 5 ghz och hittar inte tillbaka.
Jag har laddstationen i andra ändan av tomten vid ett förråd. Och där han har jag satt en Powerline Wi-Fi extender, som bara kör på 2.4 GHz.

Kollade uppkopplingen nu med telefonen och det ligger på 50 MBit/s vid laddstationen.

Allt har fungerat felfritt fram tills nu, men nu kan jag inte få igång App/wifi funktionen. Tog bort parkopplingen helt och gjorde om allt från början (appen är mycket pedagogisk)

Står ”error” på klipparen och ”kontrollera nätverkets namn och lösenord” i appen.

Slet bort Wi-Fi extendern och testade med husets 2.4 GHz router (runt 5 MBit/s vid förrådet). Men samma problem. Jag har gjort det så många ggr nu att jag knappast slagit in fel lösenord varje gång.

Någon som har något tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.