Gjöt hälften av plintarna ikväll. Prognosen säger minusgrader i natt så det blev frostskydd i betongen.

Byggprojekt med halvfärdiga plintar, byggmaterial och verktyg framför ett hus och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å som det fullblodsproffs man är så glömde jag rulla ut blandaren innan gjutning

Lite grävning kvar sen ska sista plintraden gjutas, det får bli morgondagens övning.
 
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Produktiv lördag

Nybyggd trägrund till terrass framför svart trähus med verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Tips, köp en lövsäck att ha som regnskydd till sågen.
Håller bättre och är mindre fult än en julakasse :cool:
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Idag har jag knåpat ihop en mur. Kroppen börjar säga ifrån nu, men med mål i sikte är det bara att öka!!

Nybyggd stenmur och påbörjad träkonstruktion i en trädgård, med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Jag hann lägga några bitar trall innan ovädret kom. Nu blir det några dagars vila i väntan på att regnet ska lägga sig.
Nybyggd trätrall längs med husvägg, delvis lagd med verktyg och material synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bättrade på muren lite också. Även om det blir ett jäkla jobb att anpassa varje planka mot muren så tror jag resultatet är värt mödan!

Påbörjat trallbygge med några träplankor utlagda framför en stenmur i en trädgård, verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Miter och 4 till
  • Laddar…
Men skruvraderna kommer ju stega när du skarvar reglarna om lott? I övrigt mycket stiligt.

erik_n erik_n skrev:
Jag hann lägga några bitar trall innan ovädret kom. Nu blir det några dagars vila i väntan på att regnet ska lägga sig.
[bild]

Bättrade på muren lite också. Även om det blir ett jäkla jobb att anpassa varje planka mot muren så tror jag resultatet är värt mödan!

[bild]
 
A Arga ingenjörn skrev:
Men skruvraderna kommer ju stega när du skarvar reglarna om lott? I övrigt mycket stiligt.
Det blir inga skruvrader, skruvar med Essve HDS dolda skruvar.
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Hopplöst väder att jobba i. Ena sekunden högsommarvärme, andra sekunden haglar det...

En liten bit har jag hunnit med idag iallafall.

Del av pågående däcksbygge med figursågade träbrädor och måttband nära en stor sten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående bygge av träaltan med kap- och gersåg och enstaka brädor utspridda i soligt trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det tar som sagt lite tid att figursåga varje bräda, men rackarns så fint det blir!
 
  • Gilla
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Trots finväder och lediga dagar så går det långsamt. Men det är ganska trivsamt ändå. Mäta, malla, sticksågs, testa, justera, fräsa och skruva. En i taget...
Pågående bygge av trädäck i skymningen med träreglar och pålagda däckbrädor, intill en stenmur med ljusslingor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väldigt nöjd med hur ljuset faller över stenmuren.

Trätrall med inbyggda ljuskällor som lyser upp en stenmur vid skymningen i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Ser riktigt bra ut! Mycket snyggt med belysningen (y)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Sådärja! Nu ligger i stort sett hela trallen. Bara lite kantbitar å trappor å så kvar.

Nybyggd trätrall framför ett vitt hus, omgiven av verktyg och en stenig trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd trall framför hus, med verktyg och material för fortsatt byggande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har turen kommit till detta lilla projekt. Eftersom den sitter ihop med trallen så måste jag bygga den delen innan jag kan färdigställa altanen.
3D-rendering av en halvbyggd trädäck och en vit vägg med ett inbyggt fönster och planterade gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bjuder på en liten kvällsbild också:
Nybyggd trätrall upplyst på kvällen med ytterbelysning längs kanten och våt yta från regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jocke760 och 5 till
  • Laddar…
O Olf Oggler skrev:
Hur är muren gjord?
Några av de större stenarna låg redan där så de fick ligga kvar. Övriga stenar är lagda i jordfuktig betong och sedan fogade med murbruk. Kanske inte helt frostsäker, men det får duga.
 
Idag har jag börjat förbereda för entrén. Planerat, köpt lite material och murat stomme till blomlådan.

Nybyggd stomme till blomlåda av murblock framför svart trähus och staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
erik_n erik_n skrev:
Idag har jag börjat förbereda för entrén. Planerat, köpt lite material och murat stomme till blomlådan.

[bild]
fint, skall den putsas? Hur gör du med insidan? Platonmatta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.