J Jonobe skrev:
Byggde du med lecablock direkt på marken?
Ja
 
Hur tätt inpå kan jag putsa? Antar att det måste brinna klart ett par tre dagar iaf
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Hur tätt inpå kan jag putsa? Antar att det måste brinna klart ett par tre dagar iaf
Ska du grunda eller bara putsa?
 
J
A Alexn72 skrev:
Ja
Ingen risk att de rör/sätter sig med jorden? Hade du någon form av bärlager?
 
J Jonobe skrev:
Ingen risk att de rör/sätter sig med jorden? Hade du någon form av bärlager?
Ett tunt lager sand i botten. Sen 30cm leca fullförbandsmurade sen 2st 8mm armeringsjärn och sen 30cm leca till. Dvs leca 30cm under jord.


Under lecan var där kanske 5cm sand sen lera.
Det är nog 3 år sen de byggdes och det finns inte en tillstymmelse till sättning eller spricka än.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
A Alexn72 skrev:
Ska du grunda eller bara putsa?
Tänkte nog bara putsa direkt med murbruk och hoppa över rödgrund
 
I väntan på att bruket torkar blev det ett ryck med att hämta grus, 0-8 och börja lägga ut formen för plattorna som avgränsar gräsmattan och kullerstenen.
Samtidigt tippade jag ut mer jord för stt höja och jämna till gräsmattan.
En hel del kapningar senare så är formen på markplattorna färdig! Skönt!
Nästa steg är att få dom i rätt höjd, klippa markduken och fylle emot med jord.
Nu får man iaf en känsla för hur slutresultatet blir(y) Byggprojekt under arbete med grus 0-8 utspritt och formade markplattor som avgränsar en yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsområde utomhus med grus och halvlagda stenplattor som avgränsning, samt markduk och jordhögar redo för trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fundament för markplattor med grus och kantstenar som avgränsar ett område under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjad anläggning av trädgårdsstig med utspridda markplattor och grus, kantad av markduk och stora stenar, med en skottkärra i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Du har lagt ner lika mycket tid på växthuset som jag hinner lägga på hela huset ett år....
 
  • Gilla
GladanS och 2 till
  • Laddar…
P polarsson skrev:
Du har lagt ner lika mycket tid på växthuset som jag hinner lägga på hela huset ett år....
Haha undrar om det är bra eller dåligt:rofl:
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
holmberg87 holmberg87 skrev:
Haha undrar om det är bra eller dåligt:rofl:
Jag är både avundsjuk och inte ett dugg avundsjuk på samma gång!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
P polarsson skrev:
Jag är både avundsjuk och inte ett dugg avundsjuk på samma gång!
Haha ja det är ett jäkla slit och mycket jobb innan man är klar och ser resultat.
Tänkte själv att ett växthus är nog endel jobb men med facit i hand så är det mycket mer, men det beror också på hur man väljer att göra det såklart
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
I väntan på att bruket torkar blev det ett ryck med att hämta grus, 0-8 och börja lägga ut formen för plattorna som avgränsar gräsmattan och kullerstenen.
Samtidigt tippade jag ut mer jord för stt höja och jämna till gräsmattan.
En hel del kapningar senare så är formen på markplattorna färdig! Skönt!
Nästa steg är att få dom i rätt höjd, klippa markduken och fylle emot med jord.
Nu får man iaf en känsla för hur slutresultatet blir(y)[bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt!
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Det blir jäkligt snyggt det där! Bra och snabbt jobbat (y)
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Blåser nästan storm här idag.. Vilket får mig att tänka på infästningen av växthuset.:thinking:
Vad tycker ni kunniga om det? Essve heavy load lättbetongskruv rakt ner i lecan?
Gängstång med ankarmassa?
Plugg och skruv?
 
hsd
Jag har en utepaviljong, typ partytält, den är fäst i betongplattor med spikplugg ( motsvarar ungefär skruv och plugg) det enda som hänt är 2 tak som blåst sönder men då har oftast ena sidan varit öppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.