KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 290 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"
Fast egentligen var detta fusk!

I själva verket fick jag
[bild]
Vilket väl inte var så dåligt, med hänsyn till att jag slutade grilla för 40 år sedan,
för att jag var en så usel grillare.
Grillarna åkte på tippen, och grannarna fick ta över påsarna med grillkol.
(Sedan så skaffade vi oss höns, och ägg är ju inget man lägger på grillen :p )
Jag hade samma upplevelse tills jag skaffade gasolgrill, då föll alla bitar på plats :p

Fairlane
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 953 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"

Hmm mer än 50% hade alla rätt, lite väl enkelt?

10/10 rätt trots att jag inte grillar, det lönar sig att bo med en grill-fantast.

M matsn66 skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 920 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"
Grilla är en konst

Cheesen Cheesen skrev:
Men bbq är ju en metod att tillaga maten under lång tid på indirekt värme med rök.
Böjd att hålla med, men man vet ju vad folk tänker att BBQ är generellt så det gick ändå att få poäng.

Jag fick ändå 9/10 eftersom jag aldrig kunnat få något detaljerat svar av någon vad de praktiska skillnaderna är på kol och briketter (och eftersom jag inte äger en grill har jag inte brytt mig så mycket heller, ska erkännas). Men nu vet jag i alla fall en skillnad!

Varför skulle man inte kunna slänga aska i naturen?

PS. Den här nya funktionen att posta Quiz-resultat trasar verkligen sönder såna här trådar.

S
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.