Mausi har levlat från eventual catch till instant catch :)

 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Igen och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
Karlia Karlia skrev:
Underbar! Jag som är på väg mot en tredje katt ska def börja spara! Ska jag vara galen så ska jag.

Har dessutom alltid drömt om att en dag flytta ut på landet och ha får - för att kunna väva med egen ull och givetvis tova.
Inte behöver man ha får för att väva med egen ull. Snart kan jag väva en matta - eller ny katt - av ullen från den dagliga kvällskamningen...

Högar av kattull på ett träbord bredvid en grön penna, från kvällskamning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En väldigt bestämd dam som vet vad hon vill:

1. Promenad runt gården med minst en av tjänarna - och sin syster förstås - innan kvällsmaten
2. Hängande vid baren eller på verandan vid fin väderlek medan kvällsmaten förbereds av kocken
3. Kvällsmaten serveras av servitris
4. Väntande, med sträng syn, på att ligga-på-magen-och-mysa-betjänten har ätit klart och kan lägga sig på kökssoffan som digestif.
5. Kamning på köksbordet på en tidning. Ligga-på-magen-och-mysa-betjänten måste nu dubblera som spa-personal.

Jag begriper inte hur en kattdam kan ha så starka åsikter om hur kvällen - varje kväll - skall arta sig... :thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Inte behöver man ha får för att väva med egen ull. Snart kan jag väva en matta - eller ny katt - av ullen från den dagliga kvällskamningen...

[bild]

En väldigt bestämd dam som vet vad hon vill:

1. Promenad runt gården med minst en av tjänarna - och sin syster förstås - innan kvällsmaten
2. Hängande vid baren eller på verandan vid fin väderlek medan kvällsmaten förbereds av kocken
3. Kvällsmaten serveras av servitris
4. Väntande, med sträng syn, på att ligga-på-magen-och-mysa-betjänten har ätit klart och kan lägga sig på kökssoffan som digestif.
5. Kamning på köksbordet på en tidning. Ligga-på-magen-och-mysa-betjänten måste nu dubblera som spa-personal.

Jag begriper inte hur en kattdam kan ha så starka åsikter om hur kvällen - varje kväll - skall arta sig... :thinking:
Gissar att allt genomförs pga " an offer/ order you cannot refuse(to obey)"...:rofl:
 
Kattunge ser sin spegelbild som en tiger i en vattenpöl inomhus, text "Tro alltid på dig själv!
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Svartvit katt på en klippa vid strandkanten med vatten och kala träd i bakgrunden vid skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvit katt som sitter på en sten vid strandkanten under kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hängde med husse på strandutforskning ikväll.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
znitz och 13 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
[bild] [bild]

Hängde med husse på strandutforskning ikväll.
Undrar om det finns någon katt som gillar att bada?
 
Inte vår i alla fall. Hon går fram till vattnet och dricker lite, skakar på tassen och sen är det klart.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Undrar om det finns någon katt som gillar att bada?
Japp, vår.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Undrar om det finns någon katt som gillar att bada?
Jamen, har haft en Turkisk Van, känd som den badande katten. Älskade små leriga pölar :love:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Jag har visat den förut. Men så här går det när jag byter vatten i akvarierna, om jag inte är snabb nog. Katt som klättrar inne i ett delvis tömt akvarium med grus och vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Marlen Eskilsson och 21 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jamen, har haft en Turkisk Van, känd som den badande katten. Älskade små leriga pölar :love:
I Turkiet sälja det tom speciella bassänger till den kattrasen. Uppfödarna menar att de inte mår bra om de inte får bada. :heart:
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Pälsvård, Bärra ville inte förevigas med högen utan smet ut och la sig på altanen.
Hög med hundhår på golv i hall med blommig tapet och köksinblick i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Pälsvård, Bärra ville inte förevigas med högen utan smet ut och la sig på altanen.
[bild]
Fotovinkeln gör att jag uppfattar den bortkammade pälsen i storlek som en katt. Blev Bärra helt kal?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Fotovinkeln gör att jag uppfattar den bortkammade pälsen i storlek som en katt. Blev Bärra helt kal?
En halv liten katt kanske :love:
Nejdå han är lika fluffig som innan.
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
J
Sjukt impad. Vi var dåliga på att bada honom när han var liten så när våren kom och det var oundvikligt fick vi verkligen bråka. Två man krävdes då för dusch, och man blev rejält riven. Ett par månader senare så går det så här lätt :surprised::crysmile:(y)

Lugn katt blir duschad i badkar, tittar upp på vattenstrålen från duschhandtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hund ser uppåt, halvt blöt efter bad, i ett kaklat rum med öppen dörr till duschkabin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.