KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 290 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"
Fast egentligen var detta fusk!

I själva verket fick jag
[bild]
Vilket väl inte var så dåligt, med hänsyn till att jag slutade grilla för 40 år sedan,
för att jag var en så usel grillare.
Grillarna åkte på tippen, och grannarna fick ta över påsarna med grillkol.
(Sedan så skaffade vi oss höns, och ägg är ju inget man lägger på grillen :p )
Klart man kör äggen på grillen! Bara att ta en gjutjärnpanna!
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 684 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"


Är väl en självklarhet med så enkla frågor?:cool:
 
Struntar i quizet, men grillade en hel fläskfilé i går och fick kommentaren "den bästa grillade fläskfilé jag ätit"
Annars är jag ganska värdelös på att grilla, det blir mest svart o torrt :worried:
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Struntar i quizet, men grillade en hel fläskfilé i går och fick kommentaren "den bästa grillade fläskfilé jag ätit"
Annars är jag ganska värdelös på att grilla, det blir mest svart o torrt :worried:
Prova att marinera i lite grädde eller lime.
visst nötkött mår bra av lite grädde.
lime gör köttet mörare.
även vin.. Kanske är syran..
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bäst av alla!
 
Välgrillat köttstycke som skärs på en skärbräda, relaterar till grillquiz.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 803 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 819 andra personer som har gjort quizet "Är du en mästare på att grilla?"
Ja de tycker jag. Men har minskat betydligt sen jag flyttade från trädgårds yta. Men på den tiden så gjorde jag på detta viset som idag kallas indirekt grillning. Så ja känner mig stolt att jag kom på detta i ett tidigt stadium.
 
Mästare å Mästare men jag gillar å grilla. Jag är ganska försiktig vid grillning. Drar på i början för att få en go grill yta. Sen flyttar jag på köttet åt sidan ( som har fått det fina namnet indirekt grillning ) Sen trycker jag på köttet med grillgaffeln vilken fasthet det har, vissa vill ha rött kött och vissa vill ha nästan bitarna stenhårda. Dom får vad dom önskar.
Lennart
 
Nissens
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.