Immobil Immobil skrev:
Du får väl hålla koll på dina telningar.
3st lågtflygande huliganer är inte alltid så lätta att ha koll på.

Vet inte varför min mor säger att jag får tillbaka för gamla synder.

Skämt o sido, dom är säkert fina o ha speciellt nör man ska till o tvätta bilen eller fylla plaskpoolen åt dom små jävl....barnen.
 
Krilleman
L Lutte skrev:
Är säkert nice tills man upptäcker att ens mindre kopior av sig själv lämnat den igång med varmvatten över natten.

Då får man kanske ett kort och blommor från värmeverket.
Jag har veduppvärmning... :p
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Krilleman
G Gud_ skrev:
Har du tips på blandningsventil för detta?
K Kallebo skrev:
Jag har också sådana VV-KV på mitt hus, tycker att de är fantastiska. Men är det inte en fördel att ha väldigt varmt vatten ibland? Vad sätter du blandningsventilen krilleman?
Jo visst är det skönt att ha varmt vatten ibland. Därför har jag en av dessa vart jag tvättar bilarna i angränsning till pannrummet. Den andra sitta på andra sidan huset och betjänar vattning+vattenlek.

Lyx - Overkill - Överflöd - I-landsproblem?
Jag kan nog svara ja på alla dom, men gud va skönt det är att ha!

LK Hydromix med 15mm klämringskopplingar passar fint för detta. RSK: 4920717
https://www.lksystems.se/sv/produkt...1-hydromix---klamringskoppling-_77762399.aspx
Köp tex här:
https://www.velltra.se/product/lk-551-hydromix-blandningsventil

Montera precis innan VUK på insidan som vanligt enligt principen på bilden. Blir lite meckigt då FMM KV/VV VUK bara har 90mm i cc-mått mellan rören, men det går!
Schematisk bild av LK Hydromix blandningsventil med röda och blåa rör för varmt respektive kallt vatten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jasså, kostar en FMM dubbla pengen mot en Biltema-utkastare?

495:- [länk]
399:- [länk]
499:- [länk]
495:- [länk]


Biltemas: 399:- [länk]


Med andra ord, köp en FMM på Jula och reklamera Biltemas så kommer du gå jämt upp.
Den finns inte på Jula.
 
P perplutt skrev:
Japp, å den har funkat minst 1 vecka. Då jag jobbar på FM Mattsson finns det ingen anledning att köpa en FM för dubbla pengen.
Wow du jobbar på FMM och köper en VUK på biltema för nästan samma peng som en FMM kostar.

Berätta mer, vad gör biltema's bättre än FFM ?
:geek:
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 4 till
  • Laddar…
K
A
det viktiga är att inse att kina inte skall tillverka VVS utrustning för svenska behov
 
R
P perplutt skrev:
Japp, å den har funkat minst 1 vecka. Då jag jobbar på FM Mattsson finns det ingen anledning att köpa en FM för dubbla pengen.
O jobbar du på fmm då ska du väl klara av en sån här sak utan att skriva på byggahus
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
R Rörmokaren84 skrev:
O jobbar du på fmm då ska du väl klara av en sån här sak utan att skriva på byggahus
Märkligt tänk. Beror det inte på vad man jobbar med? Ska receptionisten klara det bara för att de arbetar där?
Om du som rörmokare tar anställning på Facebooks anläggning för att fixa kylsystemet etc, så antar jag att du per automatik även fixar alla IT-problem?
 
K Kallebo skrev:
Denna från gustavsberg har samma pris som den på biltema: [länk]

Fanns ännu billigare på Jem&Fix Har installerat en sån hos brorsan, den fungerar fint...
Det är just en sådan jag har haft stora problem med. Jag har bytt insats två gånger, båda har läckt igen efter en vecka. Jag har funderat på om det varit något i själva utkastaren som varit fel, men insatsen innehåller både kägla/tätning och ventilsäte, så jag har istället dragit slutsatsen att det dålig kvalitet. Nu har jag bytt till en utkastare där man måste ta av slangen för att den ska dränera, men det gör vi ändå alltid så det är inget problem.
 
K
hlph hlph skrev:
Det är just en sådan jag har haft stora problem med. Jag har bytt insats två gånger, båda har läckt igen efter en vecka. Jag har funderat på om det varit något i själva utkastaren som varit fel, men insatsen innehåller både kägla/tätning och ventilsäte, så jag har istället dragit slutsatsen att det dålig kvalitet. Nu har jag bytt till en utkastare där man måste ta av slangen för att den ska dränera, men det gör vi ändå alltid så det är inget problem.
Ok. Jag har monterat två stycken, den ena började läcka, men det var jag som gjort något fel, är några år sedan så jag kommer inte ihåg vad, efter att ha tittat i instruktionsboken löste det sig.. ingen har läckt vad jag vet..
 
Fairlane Fairlane skrev:
Märkligt tänk. Beror det inte på vad man jobbar med? Ska receptionisten klara det bara för att de arbetar där?
Om du som rörmokare tar anställning på Facebooks anläggning för att fixa kylsystemet etc, så antar jag att du per automatik även fixar alla IT-problem?
Om det nu är så att TS jobbar på FMM, men med något helt ovidkommande, varför känner sig TS då nödgad att nämna sin arbetsplats?

Och även om det här är en helt annan diskussion, så är åtminstone min erfarenhet att även om du så bara servar kaffemaskinen, så lär du känna lite folk och har lika stora möjligheter som någon annan att få hjälp från själva hjärntrusten i bolaget i fråga.
 
Cheesen
P perplutt skrev:
Stänger är det tätt, öppnar så läcker den
Om man råkar ut för kavitation i kranen så kan den paja på en halvtimme.
 
Fairlane
tensiden tensiden skrev:
Om det nu är så att TS jobbar på FMM, men med något helt ovidkommande, varför känner sig TS då nödgad att nämna sin arbetsplats?
För att TS "visste att deras blandare kostade dubbelt så mycket?!

tensiden tensiden skrev:
Och även om det här är en helt annan diskussion, så är åtminstone min erfarenhet att även om du så bara servar kaffemaskinen, så lär du känna lite folk och har lika stora möjligheter som någon annan att få hjälp från själva hjärntrusten i bolaget i fråga.
Tja, kanske är det så, men självklart är det ju inte, särskilt inte när man istället handlat på Biltema.

Jag säger inte att TS gjort det bästa valet här, utan bara att man inte kan anta att alla på FM Matsson kan installera kranar, likväl som att alla på Volvo Cars inte kan mecka bilar etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.