R riderx skrev:
Nej, jag är beredd att betala vad det än kostar för att få bort duschdörrar.

Är så less på kalkavlagringar efter ett par duschar i lägenheten och jag duschar varje dag.
Vad ska du ha på golvet? Plastmatta?

För annars lär du snart ha tröttnat på fogarna i klinkers som ser för tråkiga ut när de blir blöta hela tiden..
 
Violina Violina skrev:
Vad ska du ha på golvet? Plastmatta?

För annars lär du snart ha tröttnat på fogarna i klinkers som ser för tråkiga ut när de blir blöta hela tiden..
Fogarna här ser riktigt trista ut så jag kommer välja så små fogar som möjligt.
 
R riderx skrev:
Fogarna här ser riktigt trista ut så jag kommer välja så små fogar som möjligt.
Och utan dörrar/draperi kommer vattnet ta sig mycket längre ut i rummet..
 
Violina Violina skrev:
Och utan dörrar/draperi kommer vattnet ta sig mycket längre ut i rummet..
Därför som jag satte WC och handfat en bra bit ifrån och duschen bakom en kaklad duschvägg. Så slipper nästa toabesökare traska i vattnet.
 
R riderx skrev:
Därför som jag satte WC och handfat en bra bit ifrån och duschen bakom en kaklad duschvägg. Så slipper nästa toabesökare traska i vattnet.
Jo, men det kommer ju ändå skvätta ganska långt och kräva betydligt mer städning än om man har "stängd" dusch?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Jo, men det kommer ju ändå skvätta ganska långt och kräva betydligt mer städning än om man har "stängd" dusch?
Nja, hur då menar du ? Tänkte hålla fogarna till ett minimum.
Som det är nu är det mest jobb att rengöra glasdörrarna.
 
R riderx skrev:
Nja, hur då menar du ? Tänkte hålla fogarna till ett minimum.
Som det är nu är det mest jobb att rengöra glasdörrarna.
Allt det vatten som idag kommer på dörren kommer ju skvätta ut i rummet istället?

Om man nu tycker att städningen är dryg menar jag..

Fogar är ju för tråkigt att hålla rent :rolleyes:

Edit: damn you Autocorrect!!
 
Violina Violina skrev:
Allt det vatten som idag kommer på dörren kommer ju skvätta ut i rymmer istället?

Om man nu tycker att städningen är dryg menar jag..

Fogar är ju för tråkigt att hålla rent :rolleyes:
Jo, men tänkte ha väldigt små fogar som sagt.
Sen golvvärme så vattnet försvinner ju ganska fort om det skulle råka stänka så långt.
 
H
R riderx skrev:
Hej, jag håller på att fundera på planlösningen i badrummet.
skulle ni ha toalett närmast dörren eller närmast badkaret ?



[bild]
Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion. Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Men det är på övervåningen och då behövs inte det om du har badrum på första våningen. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt! Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha abadkarskranen i ryggen förstås.
 
H HEM2121 skrev:
Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion.Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt!
Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha badkarskranen i ryggen förstås.
Det är på plan 2 som sagt.

Jag har sett dom som fått det godkänt.
 
  • Modernt badrum under renovering med frittstående badkar och gråa kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
R riderx skrev:
Jo, men tänkte ha väldigt små fogar som sagt.
Sen golvvärme så vattnet försvinner ju ganska fort om det skulle råka stänka så långt.
Kalken avdunstar ju inte utan den ligger ju kvar på golvet och blir kalkfläckar.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
H
R riderx skrev:
Det är på plan 2 som sagt.

Jag har sett dom som fått det godkänt.
Har totalentreprenad och jag försökte också att få badkaret placerat vid fönstret men det är tvärstopp. Försäkringen gäller inte då. KA kommer inte att godkänna det vid en totalentreprenad. Vad du gör när KA har besiktat och gett klartecken för inflyttning är upp till dig men försäkringen gäller inte om det blir skador pga placeringen på badkaret. Mitt badrum är identiskt med ditt.
 
Redigerat:
H HEM2121 skrev:
Känner igen det badrummet. Du skriver att det är nyproduktion. Det måste finnas utrymme för handikappad att snurra runt en rullstol. Men det är på övervåningen och då behövs inte det om du har badrum på första våningen. Du får absolut inte ha badkaret vid fönstret. Det blir aldrig godkänt! Jag skulle flytta badkaret till väggen mot trappan och sätta blandaren mitt på väggen,om du inte vill ha abadkarskranen i ryggen förstås.
Varför inte godkänt med badkar vid fönster ?
 
H
R riderx skrev:
Mmm, kanske får göra så...
Då blir toalettstolen mitt i dörren om man placerar den före handfatet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kalken avdunstar ju inte utan den ligger ju kvar på golvet och blir kalkfläckar.
Det stör inte lika mycket på golvet motför fula glasdörrar. Där syns det direkt.
Sen går det 10 ggr fortare att skura golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.