4,5kg väger den.

I dagens läge är det inget snack än att använda sig av elmaskiner i trädgården så en batteridriven på Ryobi hade passat perfekt :)
 
Svar: 4,5kg

Motivering: För att vi skulle uppskatta enkelheten, snabbheten, det praktiska med 1 st batteri i One+ serien, och sedan är den ju snygg också.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 4,5 kg
Har nästan gett upp att få raka kanter, har grävt, har satt upp ful grön plastkant, som frös sönder, har satt träpinnekant som förmultnar och vet inte längre vad jag ska hitta på....
 
Svar 4,5 kg.
En kantskärare från ryobi skulle vara fantastiskt. Jag har tidigare skurit med kniv men min rygg och nacke tillåter inte det längre.
 
Svar: Den väger 4,5 kg med batteri

Vi skulle behöva denna då jag försökt få en fin matta sen vi flyttade hit, men kan inte säga att jag lyckats. Men snyggast kanter i kvarteret skulle jag kunna stoltsera med efter en runda med denna :)
 
Den väger 4,5 kg med batteri.

Jag har försökt lägga kantsten runt rabatter, efter en säsong ser det ut som tandraden på en muräna.
Jag har försökt sätta stålkanter, det blev, förutom att jag blev ruinerad, vågigt som en höststorm på Kattegatt.
Jag har försökt gräva ner plankor, men det är ju bara för sorgligt.
Nä, tveklöst snyggast och lättast för en stackare med tummen mitt i handen är att kantskära. Men hjälp! Jag behöver verkligen den här maskinen för att inte behöva gå ner på deltid för att hinna med underhållet!
 
Vikten är 4,5 kg.

Sambon är just nu sängliggande med svår reumatisk värk och hon saknar sina kära rabatter och odlingar.

Jag försökte skära kanter idag (i sol och hagel samtidigt) med en gammal spade som direkt vek sig 90 grader. Det skulle vara helt underbart att kunna överraska henne med fint beskurna kanter när hon är på benen igen :)
 
4,5 kg
Som nybörjare behöver jag förenkla min vardag för en snyggare trädgård.
 
4,5 kg!

nu när vi köpt ett hus där trädgården inte varit rensad på 5+ år, vore detta drömmen och väldigt underlättande!
 
4,5 kg! Är ny på forumet. Läser mycket och lär mig mycket. Min man tycker att jag sliter för mycket med de gångar och kanter som jag vill hålla rena och snygga. Älskar min trädgård men ålder börjar ta ut sin rätt. Den här kantskäraren skulle vara till god hjälp!
 
Svar: 4.5 kg

Ifjol var det snöre o morakniv som gällde, kniven blev slöare o slöare för varje gång och måste ersättas innan säsongen börjar i år. Vad vore bättre om kniven ersattes med en riktig kantskärare?
 
4,5 kg
Exakt vad vi behöver. En lång, lång, lång häck behöver breddas, snyggas till och underhållas. Med denna kantskärare får vi tid över till mycket annat :)
 
4,5kg

Skulle kännas bra inför anläggningen av den nya gräsmattan, då kan man hålla kanterna raka och fina :cool:
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?
Svaret hittar du här: se.ryobitools.eu
Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
För att få till de snygga kanter som aldrig funnits.
 
S SteWal49 skrev:
För att få till de snygga kanter som aldrig funnits.
4,5 kg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.