Man använder en Ryobi 18V ONE+ Kantskärare i en trädgård för att skapa raka kanter längs en gräsmatta.

Den här veckan kan ni vinna en 18V ONE+ Kantskärare från Ryobi som enkelt kan skapa en rak linje eller följa en kurva med konsekvent djup i din trädgård. Den har en dubbelskärande och tandförsedd stålklinga på 22 cm och skär enkelt fina, räta kanter. Klingan har ett ställbart skärdjup i fyra olika höjder, från 6 till 38 mm, för maximal kontroll av arbetet. Handtaget är justerbart för att ge dig en bra arbetsställning. Den har både stänkskydd och guidehjul vilket ger en säker och smidig användning. Batteri och laddare medföljer.

Värde: 2 400 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kantskäraren, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur mycket väger ONE+ kantskärare med batteri?

Vinnaren utses fredagen den 30 april.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Ryobi för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
gunnel1 och 2 till
  • Laddar…
Rätt svar är 4,5 kg!

Denna maskin skulle passa mig utmärkt eftersom sommaren går i trädgårdens tecken, dessutom skulle den utöka min Ryobi-familj! :D
 
Svar: 4.5 kg

sambon har pratat om att fixa till alla kanter i trädgården så denna skulle blir en perfekt överraskning till henne :)
 
A
Svar: 4.5 kg

Så jag kan gå över till el helt och hållet, har för ett tag sedan gått över till elgräsklippare, en Kantskärare på en skulle vara ett bra komplement.
 
Svar: 4.5 kg

Har sedan vi köpte vårt första hus för 2 år sedan nördat ner mig fullständigt i gräsmattan och vård av denna, den är visserligen grön o fin men kanterna ser hemska ut. Skulle behöva denna kantskärare för att verkligen få till den sista looken på mattan ;)
 
Svar: 4.5kg

Börjar bli trött på att kantskära med kniv. Det må vara effektivt, men ryggen håller inte riktigt med längre :)
 
4.5 kg. Där andra ser en kantklippare ser jag ett verktyg för att lägga ner begränsningskabeln till gräsklipparen.
 
4,5 kg. Med 75 meter häck och alla andra kanter hemma och i stugan vore det guld att slippa kantgrävspaden. :cool:
 
Svar: 4.5kg!
Skaffade en robot ifjol i hopp om att gräsmattan skulle bli perfekt och lättskött!
Det blev den nästan, men inte i kanterna.. Därför skulle den här prylen vara det som sätter den sista touchen för att nå den perfekta gräsmattan med proffsigt skurna kanter så jag slipper lägga marksten som inte passar in hos mig. Dessutom blir kantskärningen rolig med en sån här
 
B
4,5 kg!

Wow vad härligt att slippa stå och slita ihjäl sig för att få till dom där perfekta kanterna man inte kan vara utan. Hade verkligen underlättat för mig att vinna denna och ge mig tid till fler kul projekt på gården!
 
4.5 kg

För två veckor sedan började jag med projektet att med kniv och ogräsränsare rensa gräs, mossa och ogräs mellan ölandsstenen som ligger på vår stora uteplats och två gångar. Det var ett större projekt än planerat då jag upptäckte att gräsmattan glupskt slukat 30 cm på bredden av gångarna. Tänk vad fantastiskt att få detta verktyg för att kunna hålla gräsmattan på plats kommande år!
 
Fadai
4,5 kg. Alla land och rabatter jag har, trött på att hugga med spade.
 
4,5 kg. Vilken dröm det skulle vara att med en ONE+ kantskärare äntligen få snygga kanter runt vår gräsmatta!
 
4.5kg

Jag har ganska mycket rabattkanter utan någon kant så att säga som jag brukar fixa med kantspaden och sedan underhålla med min Ryobi trimmer som jag vänder upp och ner, detta hade nog underlättat och även gjort jobbet så säkrare
 
4,5 kilo.

Jag fick ett så stort sug efter raka jag kanter på min gräsmatta efter jag såg denna underbara maskin är jag bara måste ha en!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.