Handritad skiss av en byggnads gavelspets med horisontella linjer som representerar panelbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Den livar aldrig då min form på traĺlen är som din. D.v.s. kanten vid staketet är sned, jag har bara ram på ytterdelen enligt min skiss i inlägg #8
Ja 28x145 finns på de flesta byggvaruhus
Ja justja, haha dum man är! Tack så mycket för bilderna! (y)
 
Om du ska ha rambräda tänk då på att du behöver dubbla reglar längs ytterkanterna på trallen. Behövs på alla kanter förutom vid vid fasaden.
 
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
Haha. Ingen fara! Dold tar mer tid och kan ge lite större springor. Men ser riktigt snyggt ut tycker då jag ivf.
 
Dold skulle jag åxå välja ... annars bara att snörslå varje skruvrad och vara noga så skruvarna hamnar på samma avstånd från kanten på varje planka.. vilket åxå tar tid, men blir snyggt.
(Finns inget värre än Hawaii skruvning på en trall) :D
 
Hur går det för dig?
 
Precis klar nu faktiskt, har dock lite att ta reda på och blev lite extrajobb samtidigt. Kan lägga upp bild nån dag snart! :D
 
  • Gilla
Antimakasser
  • Laddar…
Kul! Det är ju bara ett måste med bilder på slutresultatet
 
Såhär blev det! Är sjukt nöjd faktiskt, tack för all hjälp! :D
 
  • Nybyggd trädäck på en innergård sedd uppifrån, med utemöbler och omgiven av cyklar och grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen färdigställd trädäck på balkong med sittbänk och täckt grill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tompafix och 2 till
  • Laddar…
O Jakob Wedlund skrev:
Såhär blev det! Är sjukt nöjd faktiskt, tack för all hjälp! :D
Det ENDA jag ångrar nu i efterhand är att jag inte figursågade mot stenväggen, annars mycket nöjd :D
 
Snyggt (y) den ska du va nöjd med :D
 
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
O Jakob Wedlund skrev:
Det ENDA jag ångrar nu i efterhand är att jag inte figursågade mot stenväggen, annars mycket nöjd :D
Det är bara att riva allt och börja om ;)
Blev riktigt bra! Bra jobbat (y)
Jag löste en liknande grej på så sett att jag figursågade en bräda till springan och lyfte upp brädan närmast fasaden och skruvade fast den direkt i brädans sida.

Skulle vara mkt snyggt med lite decklights som lyste upp staketet :rofl:
 
  • Gilla
OdugligMenErfaren
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Det är bara att riva allt och börja om ;)
Blev riktigt bra! Bra jobbat (y)
Jag löste en liknande grej på så sett att jag figursågade en bräda till springan och lyfte upp brädan närmast fasaden och skruvade fast den direkt i brädans sida.

Skulle vara mkt snyggt med lite decklights som lyste upp staketet :rofl:
Haha ellerhur! :crysmile: Det var ju en bra lösning, vi får se om jag behöver använda den, framtiden och orken får avgöra helt enkelt!

Sånna har jag redan införskaffat, tanken var att ha de i rambrädan men där och då i slitet så ville jag bara komma framåt o inte hålla på med extraskit :poop: Tänkte att då går de att nyttja i staketet istället! Men då är frågan, var ska man sätta de, så de lyser uppåt eller nedåt? Undre eller övre regeln? :D
 
Spontant övre regeln riktad neråt. Men testa först koppla in nån lampa och håll på de olika sätten. Då ser du hur spridningen av ljuset blir på de olika alternativen.
Eller så köper du en ledtejp för utomhusbruk och sätter under staketets överliggare. Finns ju roliga RGB om man vill kunna ändra färg och dimmra
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.