nino nino skrev:
Ska du slafsa med vatten så är det nog bra med en remsa tätskikt
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Håller med om remsa
C cap skrev:
Klinkers är ingen höjdare i garage, blir snabbt smutsigt i fogarna och är knöligt om man vill rulla något tungt typ bil mc på lyft.
Bättre med ett Epoxilackat golv
P Pappa1986 skrev:
Eller gör ingenting, ha bilen direkt på betongen
Jo någon remsa tätskikt får det nog bli.(y)

Tanken med detta garaget är egentligen bara att köra in och parkera vardagsbilen, greja ska jag göra i verkstan. Så det är därför som jag har funderat på klinkers.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 3 till
  • Laddar…
Hej!

Snickarna har fortsatt med osb & gips, nu är det ungefär halva vardagsrummet kvar. Rörläggaren var förbi och sedan har jag fortsatt med isolering och osb i garaget.:)

Ett rum under renovering med isolering och OSB-skivor på väggarna, gips på ena väggen och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete i vardagsrum med OSB och gipsplattor samt synligt rörarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggarbetsplats med osb och gipsade väggar, halvfärdigt vardagsrum och synlig brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående arbete med gipsväggar i vardagsrum, halvfärdig isolering och OSB-skivor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående renovering i vardagsrum med halvfärdig OSB och gipsväggsinstallation, isoleringsmaterial och byggverktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum under renovering med osb- och gipsskivor och utsatta elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående byggarbete med osb-skivor och gipsskivor i ett ofärdigt rum med synliga elinstallationer och arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rörinstallationer bakom träreglar med isolering, osb-skivor i väggen och elledningar i ett under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


OSB-skivor monterade på vägg i pågående renoveringsarbete i ett garage med synlig rörisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


OSB-skivor på vägg i pågående renovering av vardagsrum, med synliga rörinstallationer och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i ett vardagsrum med osb-skivor på väggen och isoleringsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag gömde en kartongbit bakom isoleringen om det någon gång skull vara någon kommande ägare och riva i huset.:p
Isolering med en kartong där det står "Detta hus byggdes av Fredrik Isaksson 2020/2021" och rörinstallationer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Vägg under konstruktion med isolering, OSB-skivor, rörarbeten och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BjörnNelson och 22 till
  • Laddar…
Det ser lite tajt ut mellan första trappsteget och vägg men det kanske är bilden som luras?
 
F Fredrik7865 skrev:
Det ser lite tajt ut mellan första trappsteget och vägg men det kanske är bilden som luras?
Gissar på att det kommer dit en l-trapp istället för nuvarande byggtrappan.
 
  • Gilla
Fredrik7865 och 2 till
  • Laddar…
Jag som tyckte byggtrappan såg helt ok ut.. :)

Kanske lite väl brant nu när jag ser den på datorn istället för på mobilen.
 
Redigerat:
F Fredrik7865 skrev:
Det ser lite tajt ut mellan första trappsteget och vägg men det kanske är bilden som luras?
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Gissar på att det kommer dit en l-trapp istället för nuvarande byggtrappan.
F Fredrik7865 skrev:
Jag som tyckte byggtrappan såg helt ok ut.. :)

Kanske lite väl brant nu när jag ser den på datorn istället för på mobilen.
Ja där är det väldigt tajt, men det är som Lindgrenski skriver en byggtrapp som ska ersättas med en L-trapp med vilplan sedan.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej då de håller i många år.
Däremot kan det bli många i en skiva om man har ett gäng strömbrytare och multimedia. Behövde 7st insatser när jag gjorde vardagsrummet :)
Bara 7st?:p Här blev det 9st i samma skiva:rolleyes:
Gipsvägg med nio utskurna hål för elinstallationer, skivskarvar och OSB-skiva i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Violina och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Men du skippade kombinationsramar? :p
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Men du skippade kombinationsramar? :p
Japp:p
 
Hej!

Idag blev snickarna klara med osb och gips på bottenvåningen i huset.:)

Inomhusvy av en osäkerställd vägg med OSB och gips, synlig elinstallation, och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inomhusbyggarbetsplats med osb och gips installerat, verktyg och träplankor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre del av ett hus under renovering med osb och gipsskivor, synliga reglar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre av ett hus under renovering med osb och gips på väggar och i tak, samt byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I garaget väntar jag in elcentralen innan jag sätter den sista osb-skivan.
Installation av OSB och isolering i vägg med elkablar och avloppsrör väntande på elcentralen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Josa8619 och 10 till
  • Laddar…
Hej!

Torsdag och fredag så kom resten av panelen runt porten upp, även de mesta av läkten och foder/salningar på de sista gavlarna och kupan. Under helgen har jag gjutit den sista plinten till carporten och målat gaveln över garaget.:)

Byggarbetsplats med ställningar, nymonterad panel runt en dörr och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nypanelat hus med svart tak, synliga takfönster och byggställningar under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus med ny monterad panel och målad gavel, samt byggmaterial på svart takpannetak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vit husgavel med ny panel och färdigställande av takläkt och foder runt fönster, med byggställningar och landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus under renovering med ställningar, ny panel kring port och målad gavel över garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd träkonstruktion för carport med stolpar, balkar och takstöd med byggmaterial och ställning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konstruktion av carport med trästolpar och gjuten plint, med läkt och panel runt porten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat fönster med vita foder och salningar mot en nymålad vertikal panelvägg under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit panel på husets gavel och svart takpannor, byggställning syns till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nypanelad gavel på hus med fönster, läkt och foder, sedd ovanifrån ett svart tegeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
danielbjorns och 11 till
  • Laddar…
Hej!

Idag är det dags för lösull, jag kom på att det hade varit skönt att få med sig taket i carporten samtidigt. Tanken är att bygga om det till garage framöver och då bara isolera taket med skivor. Så igår kväll fick det bli luftning av taket så det var redo för idag, det blev lite hektiskt men jag hann färdigt.:) Valde ångbroms eftersom det troligtvis inte kommer vara rumstempererat.

Bild på luftat tak i carport under konstruktion, med synliga träbalkar och ångbroms installerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träkonstruktion i taket på en carport redo för isolering med ångbroms och lösull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad ångbroms under tak i carport inför omvandling till garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppställning av takstolar i en carport med nyinstallerad ångbroms och isoleringsskivor, redo för lösullsisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Takstolar i carport med påbörjad installation av ångbroms och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Pappa1986 och 9 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Jo någon remsa tätskikt får det nog bli.(y)

Tanken med detta garaget är egentligen bara att köra in och parkera vardagsbilen, greja ska jag göra i verkstan. Så det är därför som jag har funderat på klinkers.:)

//Fredrik
klinkers är snyggt i fingaraget helt klart. fast det klunkar lite när man rullar runt domkraft. jag kopierade ett mönster i golvet från gladiator garage fast med klinker då, ser lite roligare ut så. sen en platta upp på väggen runt om som list. känndes bättre med en lite högre list. beroende på hur mycket fall du kommer ha kan det ju vara skönt med att täta nedtill för snö etc man får mer sig in. det blir ganska stor pöl ibland...
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Idag blev det lösull:)

Byggarbetsplats med isoleringsbil och hus under renovering, fönsterfoder och panel synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerat vindutrymme med lösull och belysta träbjälkar som leder inåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerad vind med lösull och träbjälkar, vägen fram mellan isoleringen är täckt med träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På utsidan börjar snickarna närma sig slutet.:) Alla salningar och fönsterfoder är klara, några stuprännor har kommit på plats och all panel är renkapad.:)

Nästan färdigt hus med ställningar, nylagd panel, färdiga fönsterfoder och stuprännor monterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggd husfasad med isolering, färdigställda salningar och fönsterfoder, samt monterade stuprännor och renkapad panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt hus med byggnadsställningar, renkapad panel och monterade stuprännor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvåvåningshus under konstruktion med ställningar, synliga fönsterfoder och stuprännor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybyggt hus med byggnadsställningar, renkapad panel och installerade stuprännor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 11 till
  • Laddar…
Blir ju nåt helt annat när all ställning är borta men det ser riktigt bra ut
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.