Är också ägare till denna klippare nu, då Bauhaus i Norsborg hade den nedsatt så blev det ett spontanköp. Hade samma fel som någon ovan nämnt där klipparen funkade fint till en början men sen började ”off” rulla på skärmen och sedan stängs den sonika av. Har laddat ner mjukvara och installerat via USB och det verkar funka. Får provköra ordentligt imorn när det är ljust och inte regnar.
 
R reik skrev:
Är också ägare till denna klippare nu, då Bauhaus i Norsborg hade den nedsatt så blev det ett spontanköp. Hade samma fel som någon ovan nämnt där klipparen funkade fint till en början men sen började ”off” rulla på skärmen och sedan stängs den sonika av. Har laddat ner mjukvara och installerat via USB och det verkar funka. Får provköra ordentligt imorn när det är ljust och inte regnar.
Kan meddela att det fungerade utmärkt. Jag behöver justera ut begränsningskabeln på några ställen vid häcken där 26cm blev lite men annars så!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte helt relaterat till ämnet.
Men jag la ut topp dress för 2 veckor sen och gräset växer så det knakar.
Även massa annat bös.
När kan man skicka ut roboten för att glida runt?

Tänker ställa klippet på högsta laget så den bara tar de värsta tuvorna?
 
Hehe härligt att höra att det inte bara är jag som är sugen. Det är nog ok att köra ut nu antar jag. Om inte bara för nöjets skull.
 
Byggde ett litet skydd/garage till ”Ola” idag.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
E Einie skrev:
Då var det dags att rulla ut för säsongen och ett knivbyte kanske vore på sin plats. Ni som eventuellt bytt knivar (@MeanMike?) kan man köra på Worx knivar som t.ex:
[länk]

Eller har Landxcape egna?
jag köpte knivar till Gardena Sileno.
Lite längre blad som passar perfekt i roboten
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
Bosch indego passar också och är ca 1cm längre ger 10% mer klippyta ungefär
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
Eller har Landxcape egna?[/QUOTE]
Aj då. Nu minns jag inte riktigt. Fanns en äldre version av dessa som bara hade 1 hål och dom funkade nog inte. Har för mig att dom som du visar fungerar. Jag har mina grejer i fel stad just nu så jag kan inte kolla. Fördelen med nya knivar är att man får riktiga snitt där slitna knivar till sist slår av toppen på gräset och när toppen trådar sönder så gulnar toppen. Ser inte så bra ut när det är gula toppar. Vassa knivar behåller en grön topp och en klart snyggare gräsmatta.
 
Jag har bara 1 hål på mina blad till min LX812i.
 
Då har jag testat att lägga om linan vid basen.
När den startade så gick den istället ut som jag ville.
Men när den skulle ”parkera” så vände den iväg från laddning och kunde inte nå basen.
 
Sådär, då var vi igång igen för säsongen med nya knivar! Mitt lilla egensnickrade hus har fått sig en liten skada från snö och vind så det blir lite fix på att stadga upp den. Men allt som har med Lenny att göra var bara att koppla in och klippa igång!
 
  • Robotgräsklippare "Landscape Lenny" visas på smartphone-app med status och kontroller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Strålande. Jag körde ut min i går också, Fick justera linan pga mitt ombygge av huset men det va bara och koppla in o köra igång. Härligt att vara igång igen.
 
Installerade laddstationen och startade upp gräsklipparen utan att koppla in gränstråden.
Den ville koppla upp mot ett nytt nätverk jag har hemma då jag bytt router sen jag konfigurerade gräsklipparen inne i vintras.
Allt gick bra och den visade på batteriindikatorn att den laddade. Sen stängde den av sig och nu beter den sig som på filmen.

Någon som vet vad som kan vara fel?

 
Prova att uppdatera den med USB-sticka. det löser väldigt många problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.