Far år helvete med alla fina maskiner på Blocket! Jag vill ha alla tamigfan, men orkar inte åka tusen mil för dem. Fan vad sur jag blir. Det är aldrig något roligt till salu i min närhet! :mad:

Bah.
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 5 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Far år helvete med alla fina maskiner på Blocket! Jag vill ha alla tamigfan, men orkar inte åka tusen mil för dem. Fan vad sur jag blir. Det är aldrig något roligt till salu i min närhet! :mad:

Bah.

Flytta! :D
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Far år helvete med alla fina maskiner på Blocket! Jag vill ha alla tamigfan, men orkar inte åka tusen mil för dem. Fan vad sur jag blir. Det är aldrig något roligt till salu i min närhet! :mad:

Bah.
Va?
Du bor ju närheten av svarven. Köp!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Rickard.
F Fluxor skrev:
Far år helvete med alla fina maskiner på Blocket! Jag vill ha alla tamigfan, men orkar inte åka tusen mil för dem. Fan vad sur jag blir. Det är aldrig något roligt till salu i min närhet! :mad:

Bah.

Typiskt sörlänningar det ni kallar 1000mil kallar vi nästgårds ;)
 
  • Gilla
Fluxor och 1 till
  • Laddar…
Verkar va svårt med grejer norr om dalälven...
Här vet vi vad saker kostar :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Typiskt sörlänningar det ni kallar 1000mil kallar vi nästgårds ;)
Jaja, allt är relativt :p
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jaja, allt är relativt :p
Blev 50 mil för att köpa bandsågen, som jag knappt använt... Börjar vara dags att fixa det sista på den nu :D
 
Kanske något som kan locka @Ola C att åka norr om åsen..
Lie och brynstålsverktyg för slipning placerade på en betongplatta utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frustrator Frustrator skrev:
Va?
Du bor ju närheten av svarven. Köp!
Ja, faktiskt. För en gångs skull :D
 
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Blev 50 mil för att köpa bandsågen, som jag knappt använt... Börjar vara dags att fixa det sista på den nu :D
Tillfället gör tjuven, helt klart. Men ska jag åka 50 mil ska det vara något extraordinärt. Beror kanske lite på att jag har svårt att komma ifrån också.
 
nino nino skrev:
Verkar va svårt med grejer norr om dalälven...
Här vet vi vad saker kostar :)
Funderade mycket på varför utbudet på blocket skiljer så mycket mellan storstad och landsbygd förut. Sedan insåg jag att skillnaden ligger i hur folk bor. Det blev en aha-upplevelse första gången jag besökte Shuregard och insåg att folk i stan faktiskt betalar dyrt för att förvara alla grejer de inte längre använder. Om man faktiskt måste betala för att förvara sin bråte så blir det ju betydligt mer attraktivt att göra sig av med den. Bor man på landet och förråden blir fulla så bygger man ju bara ut garaget eller uthuset med en förrådssektion till. En ekonom skulle säkert kunna resonera som att ett garage fyllt med skit kostar någon slags imaginära pengar även på landsbygden, men den krassa verkligheten är att det vanligt folk inte ser i form av räkningar varje månad, det finns inte.

Brukar tänka på när jag var på jakt efter dykgrejer. Hade fått låna en kollegas grejer då han tvingats sluta dyka av hälsoskäl. Efter något år frågade jag om jag fick köpa dom av honom. Nja, blev svaret, han ville nog ha dom kvar ändå.

Började kolla blocket. Helt omöjligt att hitta något här i närheten. Nere i Stockholm rörde det sig dock gott om grejer på blocket. Ok, det bor väldigt mycket mer folk i Stockholm än i norra Roslagen, men ändå, någon borde ju vilja sälja grejer. Inte så många dyker ju långt upp i åldern då det gäller på en del på kroppen.

Till slut lessnade jag på att leta, svarade på en annons i Stockholmstrakten, satte jag mig i bilen och for ner till någon förort norr om Stockholm. Säljaren sa att vi skulle mötas vid en Shuregard-anläggning. Det kändes ju lite skumt då min enda kunskap om Shuregard kommer från Jens Lapidius böcker, och då i from av att det alltid är där som smågangstrarna förvarar sin narkotika.

Nu verkade ju säljaren vara en fullt normal småbarnspappa i 40-årsåldern som inte hade tid att dyka längre, så det var lugnt. Men det var när jag tittade in i hans förråd så förstod jag med ens varför folk säljer saker på blocket där. Förrådet innehöll allt det där som man som boende i stort hus på landet stoppar undan på vinden, i källaren, i garaget, i uthuset osv. Gamla slalomskidor, ett par fåtöljer, en urvuxen barncykel osv. Nu skulle förrådet tömmas för det var så dyrt.

Så vitt jag vet ligger å andra sidan min kollegas dykgrejerkvar i hans friggebod där jag lämnade dom.

Dock så sprider sig ju storstädernas stadsplanering och husmode även ut till mindre orter på landet numera. Så jag hoppas på att det med tiden blir lättare att köpa grejer på blocket även här, när de som bor i just nu nybyggda enplanshus utan vind och källare på minitomter måste börja sälja av grejer för att de byter intressen. Eller så kanske man skulle satsa på att bygga ett Shuregardförråd. Kan bli en bra affär i framtiden.

Det ska dock sägas att jag haft god blockettur just när det gäller maskiner och då i riktiga avkrokar som Månkarbo, Skärplinge och Orkesta.
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Far år helvete med alla fina maskiner på Blocket! Jag vill ha alla tamigfan, men orkar inte åka tusen mil för dem. Fan vad sur jag blir. Det är aldrig något roligt till salu i min närhet! :mad:

Bah.
Du skojar inte.. Känns i det närmaste omöjligt här i obygden.

Letar en vettig såg med justerbord inom rimligt avstånd själv.. Försökt i över ett år nu.
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Du skojar inte.. Känns i det närmaste omöjligt här i obygden.

Letar en vettig såg med justerbord inom rimligt avstånd själv.. Försökt i över ett år nu.
Tog mig 4år att hitta en en bra såg, köpte den i Uppsala, bor i Halmstad.
Även vectrex köpte sin i Uppsala och han bor i GBG..

Man får välja 1-2 av nära, billig, bra..
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Begagnad Startrite justersåg och cirkelsåg till salu med grönt ställ och metallbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En rejäl såg, kanske lite dyr.
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Tog mig 4år att hitta en en bra såg, köpte den i Uppsala, bor i Halmstad.
Även vectrex köpte sin i Uppsala och han bor i GBG..

Man får välja 1-2 av nära, billig, bra..
Vad blev det för något? Skulle jag hitta en i Uppsala vore jag överlycklig. Ska försöka ha tålamod, hade dock varit fenomenalt att ha en till sommaren då jag har massor med projekt och material som ligger på hög i väntan på en såg... Och legat där i ett par år nu.

Betalar gärna lite extra om den är nära, men har inte hittat något tyvärr. Så bra och nära? En l18 med justerbord hade nog funkat rätt bra som insteg.. Smärtgränsen ligger runt 16k, sedan stryper nog frugan mer än pengaflödet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.