richardtenggren
Toolab kommer säkert makulera era ordrar, de gjorde de för mig när jag beställde en Festool DTS som de hade 50% rabatt på.
 
Redigerat:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Toolab kommer säkert makulera era ordrar, de gjorde de för mig när jag beställde en Festool ETS som de hade 50% rabatt på.
Betalade du i förskott då?
 
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Betalade du i förskott då?
Nej, det kanske var en miss av mig, eller spelar det roll?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Nej, det kanske var en miss av mig, eller spelar det roll?
Japp, det är då transaktionen sker. Har de tagit dina pengar har de accepterat att sälja till det priset...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Japp, det är då transaktionen sker. Har de tagit dina pengar har de accepterat att sälja till det priset...
Nej, det kan vara en felskrivning.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Nej, det kan vara en felskrivning.
Tänk dig att du går runt på Ica, och så ser du en skylt med ett superbra pris på oxfilén. 149 spänn kilot. Du tar en förpackning, betalar i kassan och går ut. Mellan butiken och bilen springer en butiksanställd ikapp dig och säger "duuuu, det var fel pris på den där, den får du lämna tillbaka"

Hade du gjort det?
 
I ditt fall har du redan oxfilén i handen. Vänta och dra samma parallel när första mutterknacken dimper ner hos en byggahusare. :cool:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tänk dig att du går runt på Ica, och så ser du en skylt med ett superbra pris på oxfilén. 149 spänn kilot. Du tar en förpackning, betalar i kassan och går ut. Mellan butiken och bilen springer en butiksanställd ikapp dig och säger "duuuu, det var fel pris på den där, den får du lämna tillbaka"

Hade du gjort det?
Ingen superbra liknelse där, eller hur?

Jag läste bara igenom deras köpvillkor.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
I ditt fall har du redan oxfilén i handen. Vänta och dra samma parallel när första mutterknacken dimper ner hos en byggahusare. :cool:
Tja, det är faktiskt samma sak... Det är lite lättare för nätbutiken att övertala dig att inte genomföra transaktionen, eftersom de slipper träffa dig...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det är faktiskt samma sak... Det är lite lättare för nätbutiken att övertala dig att inte genomföra transaktionen, eftersom de slipper träffa dig...
Nope, personen som köpte varan har väl inte fått den än?

Allt jag säger är att enligt deras köpvillkor så kan detta vara en felskrivningen. Då kan du inte kräva att få köpa varan.

Jag hoppas verkligen inte att det är så.
 
”Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar...”
 
Ett köp är bekräftat vid en orderbekräftelse. Dock vid uppenbara fel prissättningar så kan en butik häva köpet. Så pass fel att köpare insett eller bör ha insett att det är fel, tveksamt så är fallet i just detta. 70% rabatt har ofta toolab, dock oftast fejk.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jag har iaf fått en orderbekräftelse till det låga priset...... men blir orden makulerad gör det inget då det var ett ”villhöver” köp :cool:
 
T Taxture skrev:
Jag har iaf fått en orderbekräftelse till det låga priset...... men blir orden makulerad gör det inget då det var ett ”villhöver” köp :cool:
Jag ville verkligen inte vara en ”Debbie Downer”. Det hade ju varit världens kap om du fick det till det priset ;)(y)
 
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Nope, personen som köpte varan har väl inte fått den än?

Allt jag säger är att enligt deras köpvillkor så kan detta vara en felskrivningen. Då kan du inte kräva att få köpa varan.

Jag hoppas verkligen inte att det är så.
Så du menar att om din kompis "DHL" åker till affären så är det ok att de hejdar honom?

Det har inget med deras köpvillkor att göra, det styrs av EU-lagstiftning numera...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.