J Jonas Olofsson skrev:
Jag upplever samma problem. Och jag upplever att problemet började någon gång i slutet på förra året, typ november/december och i gruppchatter. Det som är konstigt är att om jag skickar samma bild från datorn i samma chatt så ser den mycket bättre (högre upplösning) ut.

I en chatt där vi skickar mycket bilder så är vi två med iphone och två med samsung s9, problemet är bara när man skickar från en samsung device, bilderna i samma chatt ser bra ut från iphone och datorn. Notera, bilden ser bra ut för mig när jag skickar från min samsung men inte för någon annan.

Jag har försökt hitta något om detta men inte lyckats.
Ja, exakt så, du beskrev det bra! Andra i gruppen som ser mina bilder suddiga har Iphone medan jag ser bilderna tydligt i flödet.
 
Kanske läge att fråga Samsung?
 
P
Jag har samma bekymmer i gruppchattar.
Jag och 2 andra har Huawei och där är det likadant, bilderna blir suddiga men på pc/mac så är bilderna bra!
Kan det ha med Android att göra?
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Har någon hittat en förklaring eller lösning?
Både min fru och jag har Samsung S10 men min har sedan i höstas börjat skicka prixliga bilder i Messenger men skarpa i Hangouts och WhatsApp.
Min fru har inte problemet...
Så sjukt irriterande, har installerat om programmet men utan resultat...
 
K Karl Johan L skrev:
Har någon hittat en förklaring eller lösning?
Både min fru och jag har Samsung S10 men min har sedan i höstas börjat skicka prixliga bilder i Messenger men skarpa i Hangouts och WhatsApp.
Min fru har inte problemet...
Så sjukt irriterande, har installerat om programmet men utan resultat...
Nej, jag har inte kommit vidare :(
 
Inte jag heller, har lagt en buggrapport hos messenger, men inte fått någon återkoppling på den fronten.
 
Tror jag hittat en "lösning"...
Testade med frugans S10 igen och det blev skit för henne med nu när hon kört senaste uppdaterateringen.
Verkar var någon androidbugg när man skickar flera bilder åt gången...
Testa att skicka en bild i taget och se om det fungerar för er med.
 
K Karl Johan L skrev:
Tror jag hittat en "lösning"...
Testade med frugans S10 igen och det blev skit för henne med nu när hon kört senaste uppdaterateringen.
Verkar var någon androidbugg när man skickar flera bilder åt gången...
Testa att skicka en bild i taget och se om det fungerar för er med.
Det är en bild åt gången jag skickat och som upplevts suddiga av andra i Messengergrupp.
 
K Kurtivan skrev:
Det är en bild åt gången jag skickat och som upplevts suddiga av andra i Messengergrupp.
Synd, testat att skicka en bild i taget till ett par olika nu och bilden blir kanon i motsatt till när man skickar flera åt gången
 
Det verkar göra skillnad för mig också. Bättre kvalitet när jag skickar 1 bild jämfört med flera.
 
  • Gilla
Karl Johan L och 1 till
  • Laddar…
Får tyvärr revidera min tidigare hypotes om att jag hittat en workaround genom att skicka en bild i taget...
Det fungerar ibland, men inte alltid...otroligt irriterande. Något har hänt med Messenger/Android för det fungerade ju klockrent tidigare... :sweat:
 
  • Ledsen
Kurtivan
  • Laddar…
Otroligt störande med suddiga bilder i messenger. Som ni skriver verkar det vara något problem med just android eller om det bara är Samsung. I vår grupp skickar vi enstaka bilder. De är alltid suddiga från Samsung men inte iPhone. Men skickar man om samma bild igen så blir det bra. Det är som att messenger inte orkar ladda all information i bilden men. Det är inget fel på kameran då nästan allt vi skickar är skärmdumpar. Om ni går in på info-knappen uppe till höger och visa bilder/video så ser alla bilder bra ut. Men har inget bra svar på varför det blir så.
 
  • Ledsen
Kurtivan
  • Laddar…
Undrar var man ska söka hjälp eller felanmäla sådant här?
 
A
Bump
 
Detta verkar vara ett globalt problem som ingen kan lösa tydligen. Alla forum jag tittat på säger samma sak. Även internationella. Att det är en bugg i messenger. Men då borde samsung/Android och Facebook känna till problemet med tanke på att det pågått i ett par månader nu.
Men om man sparar bilderna och tittar via galleriet så är de inte suddiga. Lite bökigt men det är vad jag kommer på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.