Nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Livet kom emellan kan man väl lugnt säga helt enkelt...

Carporten har jag inte fått upp ännu. Har hållt på lite inne i garaget dock med lite diverse.
Beställt säkerhetsexpander till lyften, så den är snart monterad. Och nej man ser inte fel, den står baklänges. Tanken är att jag alltid ska backa in bilar då jag kommer ha mycket mer utrymme framför bilen där jag till 95% är ändå. Lyften är en Nussbaum 2.30 SL från 2012. Köpt från en verkstad, besiktad m.m. så med samråd med en känning på Gesab så blir detta kanon!
Ska köpa material för att göra en helt egen arbetsbänk. Kommer att bli stålkonstruktion med rostfri plåt som arbetsyta. ca 3200mm lång.
Ska fixa en trapp/stege till loftet men inte alls bestämt mig hur utförandet blir ännu. Fick lite tips om att det fanns de som man vek upp på väggen, men lär väl kosta en bra slant. Vi får se.
Ska ha hem en svivel för att bygga om en ståltryckluftsvinda till högtryckstvätten och sätta den som stationär.
Ska dra tryckluftssystem, kompressorn står uppe på loftet. Tänker mig att försöka dra vita rör som smälter in mot väggarna. Har ju tryckluftsuttag på lyftens primärpelare. Ska dra över till den andra med där en stålvinda på 20m kommer att sitta med.
Ska bara vara att dra ner ett handtag och börja spola av bilen utanför.
fått upp en del på loftet, ska ha upp mer under tidens gång och som man märker man inte behöver ha framme jämt.
Håller även på med myshörnan. Har iväg ett skrotat Cosworthmotorblock på pulverlack som ska agera bord. Ska köra 2 enklare stolar, annan drickakyl, lite belysning m.m. Har lite tavlor på kärran som ska upp med.
Sen då Carporten som sagt.

Skickar med lite bilder :)
 
  • Ren, organiserad verkstad, fordonslyft, verktygsvagnar, golvmonterad ramp, arbetsljus, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstad med verktyg, bilar, rörigt, röda verktygslådor, press, hyllor, bildelar, tv, svart sportbil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage med röd hyllor, svarta skåp, verktyg, och en bilens bakdel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rymligt garage eller förråd med hyllor, bilkomponenter, säten och konstgjord belysning i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage med bil, Red Bull-kyl, verktyg, troféskåp och RC-bil. Svart-vit vägg. Oorganiserad inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
estan87 och 9 till
  • Laddar…
Lyften är bultad, kopplad och provlyft. Vart lite nervigt men det gick :)
 
  • Bil på lyft i verkstad, mekanikerutrustning, ren och organiserad arbetsplats, fordon underhåll eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatanm535 och 2 till
  • Laddar…
Tomture61
MalZon MalZon skrev:
Lyften är bultad, kopplad och provlyft. Vart lite nervigt men det gick :)

[länk]
[bild]
Så mycket enklare mitt garageliv skulle bli med en lyft :rolleyes:
 
MalZon MalZon skrev:
Lyften är bultad, kopplad och provlyft. Vart lite nervigt men det gick :)

[länk]
[bild]
P100? Gött med lyft också!
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Så mycket enklare mitt garageliv skulle bli med en lyft :rolleyes:
Kände detsamma efter att hyrt garage med lyft. Känns lite overkligt kan man erkänna. Tittade in i garaget 2ggr igårkväll, och japp den stod kvar och blien hade inte trillat ner :)
 
T Tykon skrev:
P100? Gött med lyft också!
Tränat öga märker jag. Som fan!
 
  • Gilla
Tykon
  • Laddar…
Går sakta men säkert. Håller på att sortera bland alla prylar, verktyg och allt sånt. Letar efter en rejäl arbetsbänk innan man kan börja på den hörnan. Ska hämta rör och kopplingar så jag får igång tryckluften i bygget.
Fick ihop min högtrycksvinda iaf. Är ju snart säsong :)
 
  • Garage med väggmonterad slangrulle, högtryckstvätt och rörigt arbetsområde med diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatanm535 och 3 till
  • Laddar…
Hände upp rätta bilen idag, kändes som en milstolpe :)
 
  • Svart bil på lyft i ljus verkstadslokal med däck och verktygsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
john.h och 6 till
  • Laddar…
Dags att få upp lite luft :)
 
  • Röd verktygslåda, öppen kartong med byggmaterial, mätverktyg och metallrör på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luftsystemet är så gott som klart. Är 2st 45° vinklar som jag fick i fel storlek som ska på, sen lite slangkopplingar så är vi hemma. Så får vi hoppas att det är tätt med :)
 
  • Elledningar längs taket, väggmonterad stege, grå rör, industriell känsla, minimal färgpalett, inomhus, enkel belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garageinteriör med taklampor, en del av en bil, fönster, och en TV-skärm på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd luftkompressor på hjul i garage, kontakter på väggen, del av metallskåp syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
Vilket supergarage! Smart med svarta uttag och gissar jag strömbrytare. Min vita är redan skitiga och fula efter knappt ett år. Har du kompressorn på loftet? Det ska jag nog ta efter den dag jag köper en större kompressor. Luftmängden är alltid för liten och ska man skaffa den kompressor man behöver räcker varken pengar eller säkringar :) Jag har en tvåcylindrig 220 V och funderar på att parkoppla en likadan. Det skulle ge runt 600 l fri avgiven och 100 l tank.

/Mats
 
  • Gilla
MalZon
  • Laddar…
S senmathal skrev:
Vilket supergarage! Smart med svarta uttag och gissar jag strömbrytare. Min vita är redan skitiga och fula efter knappt ett år. Har du kompressorn på loftet? Det ska jag nog ta efter den dag jag köper en större kompressor. Luftmängden är alltid för liten och ska man skaffa den kompressor man behöver räcker varken pengar eller säkringar :) Jag har en tvåcylindrig 220 V och funderar på att parkoppla en likadan. Det skulle ge runt 600 l fri avgiven och 100 l tank.

/Mats
Tack! Lyckades få dem att smälta in bra tycker jag :)
Var den enda vettiga placeringen kan jag tycka. Enda jag är lite orolig för är ljudnivån, att den tom förstärks när den står där. Får investera i lite ljuddämpande material annars.
Denna är säkert 10-12år gammal. Vi har haft den på skogsgården. Dock används den alldeles för lite där så skiftade med en mindre jag hade.
Är det 2 cylindriga som låter mindre?
 
Där uppe är det ju perfekt för att göra en isolerad låda runt kompressorn för att få ner ljudet. Jag vet inte om tvåcylindriga låter mindre men det är möjligt men den lever i alla fall om tillräckligt mycket för att skrämma slag på tillfälliga besökare när den startar. Jag köpte den på Jula och jag tror den ger så mycket luft som är möjligt med 220 V. Men kör man en slipmaskin så räcker inte luften länge. Däremot funkar den skapligt till färgsprutan och perfekt till mutterdragaren men den går ju i regel så korta stunder åt gången. Men jag skulle vilja ha så jag kan blästra lite men det går åt fasligt mycket luft då. Nästan som att kapa slangen rakt av.

/Mats
 
Ja vi får se hur det blir. Köpt slang idag så jag kan få ihop det sista sen är det dag att pröva och se om det är tätt eller inte :)
 
Nu är plintarna i backen. Bara resten kvar!
 
  • Delvis parkerad bil, grusunderlag, konstruktion med betongplintar och armeringsjärn framför garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två bilar parkerade framför vit garageport, grusinfart, bar träd, molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lizzardo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.