P Perkylainen skrev:
Ang. ringklockan så ska det i framtiden komma funktionalitet att få notis i mobilen när den används. Det finns inte just nu. Det blir enbart en rad i loggen i appen att någon står vid ytterdörren, om du har uppdaterat till den senaste mjukvaran.

Vet ej ang. autolåsning då jag inte använder det.
har haft notiser för ringklockan sen jag köpte låset för över en månad sedan....
 
  • Smartphone-notis från Yale låssystem om att någon ringt på ytterdörrens ringklocka, med flertalet notiser.
C CNystrom skrev:
har haft notiser för ringklockan sen jag köpte låset för över en månad sedan....
Ok, nu har jag provat på alla möjliga sätt. Har inte lyckats få nån notis i mobilen hur jag än gör. Hittar ingen inställning heller o kan inte göra någon ”smart avisering” som triggas av ringklockan. Har jag missat något?

Har iPhone XR och version 11.0.1 av appen. Låset har programvara 3.2.1-2.6.139-2.0.0.
 
Är det någon som har integrerat låset mot Home Assistant? Hur fungerar det?
 
AndersPS AndersPS skrev:
Är det någon som har integrerat låset mot Home Assistant? Hur fungerar det?
Hej Anders, läs mitt inlägg #2037 i denna tråd där jag skrev hur jag löste det. Om man står ut med risken att August-integrationen kan sluta funka när som helst, så kan man använda den. Det funkar fortfarande bra.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Hej Anders, läs mitt inlägg #2037 i denna tråd där jag skrev hur jag löste det. Om man står ut med risken att August-integrationen kan sluta funka när som helst, så kan man använda den. Det funkar fortfarande bra.
Jag hittade den också men förvånansvärt lite info om det. Om jag förstår det korrekt sker det via deras api i molnet och inte lokala vis Connect pucken? Blir det mycket delay? Kan man slå av och på autolås?
 
Brunoda Brunoda skrev:
Intressant funktion, den är värd byte från V2N i sig själv. Jag undrar dock om den bara fungerar för en i familjen eller om alla registrerade användare kan låsa upp automatiskt när respektive telefon är nära? Någon som har erfarenhet?
Ja, som Perkylainen skriver, så funkar det för alla som har ett konto inlagd och "Tillgång Via App" inställd. Funkar sjukt bra för både mig och min sambo. Hon var väldigt emot detta innan jag installerade låset men är helfrälst nu bara pga av denna funktion! :crysmile:
 
  • Gilla
Brunoda och 2 till
  • Laddar…
Y YngveMalm skrev:
Ja, som Perkylainen skriver, så funkar det för alla som har ett konto inlagd och "Tillgång Via App" inställd. Funkar sjukt bra för både mig och min sambo. Hon var väldigt emot detta innan jag installerade låset men är helfrälst nu bara pga av denna funktion! :crysmile:
samma hemma hos oss!
 
  • Gilla
YngveMalm
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Jag hittade den också men förvånansvärt lite info om det. Om jag förstår det korrekt sker det via deras api i molnet och inte lokala vis Connect pucken? Blir det mycket delay? Kan man slå av och på autolås?
Vet inte hur det funkar, bara att det funkar. Jag är inte insatt i moln/api-tjänster.

Automatiskt upplåsning har jag via Yaleappen fortfarande. Automatisk låsning använder jag ej men det är väl fortfarande via Yaleappen o inte HA man skulle ha det.

Delay upplevs inte mer än när jag släcker en zigbeeströmbrytare.
 
C CNystrom skrev:
samma hemma hos oss!
CNystrom, Vad har du för mjukvaruversioner på telefon o lås?
 
Såhär svarar Yale ang. Aviseringar i mobilen:

Skärmdump av ett e-postmeddelande från Yale Support Center som behandlar en fråga om aviseringar på mobiltelefoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Därefter frågade jag om vilka telefoner samt mjukvaror det gäller, fick då nedanstående svar:

E-postmeddelande där Yale svarar om aviseringar i mobilen och nämner en framtida firmware-uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
A Stenberg
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Såhär svarar Yale ang. Aviseringar i mobilen:

[bild]


Därefter frågade jag om vilka telefoner samt mjukvaror det gäller, fick då nedanstående svar:

[bild]
Tack, nu besparade du mig ett samtal med supporten!
 
A A.G skrev:
Spännande. Min Connect funkar typ 1-2 veckor sen tappar den Wi-Fi-uppkopplingen. Tröttsamt är bara för namnet.
Har du comhem hus?
 
Nja. Har villa
Sjööberg Sjööberg skrev:
Har du comhem hus?
har villa fiber och comhem som leverantör.
 
A A.G skrev:
Nja. Har villa


har villa fiber och comhem som leverantör.
Okej. Var nämligen i kontakt med jobbets it support kopplat till jobbet för ett tag sedan då ställde han frågan om jag hade comhem för comhems router förnyar tilldelning av något varannan vecka .
Den statiska förbrukaren blir ej tilldelad på nytt och låstet slutar att fungera korrekt då den tappt Wi-Fi.
 
  • Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
Tjena!
Haft ett V2N jättelänge utan problem, nu skaffade jag ett Yale Linus Family till mina föräldrar.
Att få connect att fungera löste sig med att först läsa att det bara fungerar på 2,4GHz , sedan ignorera det i någon timme, avinstallera app och lås och connect 100 ggr, sedan till slut aktivera ett Gäst-ssid som bara gick på 2.4 Ghz-bandet. Sedan fungerade allt som det skulle vid installationen.
Att slå av 5Ghz på hela ens wifi vill man inte göra, så det kan vara bra att utnyttja Gäst som de flesta enkelt kan dra igång. Jag hade nog faktiskt samma problem i min sommarstuga med ett Glue-lås, där aktiverade jag 5Ghz igen efter installation av låset utan problem.

Tips i all välmening, lycka till!

mvh
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.