Mazen Mazen skrev:
Helt klart med det facit, tänkte mer om det var färdiga vitrinluckor du plockat ur glaset på ...
Det hade varit en lösning, men de finns inte i 40x60 så det hade blivit delade luckor då :) (precis som vitrinluckorna) :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det hade varit en lösning, men de finns inte i 40x60 så det hade blivit delade luckor då :) (precis som vitrinluckorna) :)
Det hade inte blitt snyggt, men kanske plocka spegeln ur en täckt 40x60 lucka :thinking:
Hur som, bra blev det..
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
maah maah skrev:
Du köpte för liten TV också.
Men annars 5+ på utförandet (y)
Det är framtidssäkrat för nästa (större) TV. Smart.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ett matsalsmöblemang i Småländsk Ek och svartek från Gemla stolsitsarna klädda med skinn från Målerås läder. Made in småland. Trästol i Småländsk Ek med svartek, grön skinnklädd sits, inomhusmiljö med blommigt tapetiserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matsalsmöblemang med bord och stolar i Småländsk Ek, stolsitsar klädda i skinn, mot blommig tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matsalsmöbel i ek med stolar klädda i skinn, rustik lantligt inredd matsal med träväggar och taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Matsalsmöblemang i ek med sex stolar och bord, skinnklädda sitsar, i ett rum med blommig tapet. Made in Småland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Daniel_N och 24 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Ett matsalsmöblemang i Småländsk Ek och svartek från Gemla stolsitsarna klädda med skinn från Målerås läder. Made in småland. [bild] [bild] [bild] [bild]
Kvalitet :love:
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
C cope skrev:
Ett matsalsmöblemang i Småländsk Ek och svartek från Gemla stolsitsarna klädda med skinn från Målerås läder. Made in småland. [bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt!

Har ryggspjälorna med mörka ränder hamnat slumpvis, eller finns det ett system jag inte avkodat?
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Snyggt!

Har ryggspjälorna med mörka ränder hamnat slumpvis, eller finns det ett system jag inte avkodat?
Tack!

De är satta så att alla stolar ska vara olika.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Nybyggd hyvelbänk av furu i ett verkstadsrum med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har byggt en hyvelbänk av furu. Jag använder en lösare definition "färdigt" här då det är lite småpyssel kvar, typ att få ytan helt plan, men den är färdig nog för att användas.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
kungfuu och 29 till
  • Laddar…
I ivp skrev:
[bild]
Har byggt en hyvelbänk av furu. Jag använder en lösare definition "färdigt" här då det är lite småpyssel kvar, typ att få ytan helt plan, men den är färdig nog för att användas.
Snyggt. Lite för djup verktygsfålla för min smak men antar att du övervägt djupet noga så det passar dig :)

Ska du göra ett lock till fållan?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Snyggt. Lite för djup verktygsfålla för min smak men antar att du övervägt djupet noga så det passar dig :)

Ska du göra ett lock till fållan?
Hade inte tänkt det. Ang djupet så är det som de flesta mått på den här bänken baserat lite på dimension av tillgängligt virke. Jag ropade hem ett virkeslager från ett dödsbo, och det följde med ganska mycket furu som jag tänkte kunde vara lämpligt för att försöka lära sig att bygga en en hyvelbänk.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
En liten skärbräda till ett utekök. Skärbräda i trä med varierande färgtoner och lätt fasade kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handtillverkad skärbräda i trästorlek 1000x450x65mm med fasade kanter på en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1000*450*65mm med lite fasade kanter på undersidan
 
  • Gilla
Nyfiknast och 15 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
En liten skärbräda till ett utekök.[bild] [bild]
1000*450*65mm med lite fasade kanter på undersidan

STORA plankstekar i Skåneland! (y)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Möe mos.
 
Ett quarto-spel (tänk fyra i rad) i masurbjörk o mörkbetsad furu, med infattade grillpinnar av bambu.
Handgjort Quarto-spel med bitar av masurbjörk och mörkbetsad furu på spelbräde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjorda spelpjäser i masurbjörk och mörkbetsad furu med bambugrillpinnar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Urna i ask och valnöt. Tack till @Ola C för hjälp m fotografering!

Handtillverkad urna i ask och valnöt med sirliga vita linjer som skapar ett vågigt mönster på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjord urna i mörkt valnötsträ med ljusa askinlägg och svepande linjer, fotograferad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Britterik och 53 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.